Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

Motoros

Mezőgyengítés...ez valahonnan ismerős:)

svejk

Ezekre a variációkra gondoltam elsősorban:
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Scan20001pici.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Scan20001.JPG" TARGET=_fnew>A skiccek nagy méretben.
 
Sajnos a 10 mm átmérőjű tengely mindössze 13 mm-t nyúlik ki a csapágyból, ennek is fele be van süllyedve a pajzs első síkjától.
Keresztben van benne egy átm. 3 mm-es furat.

svejk

Lásd #3566.
Igazából a Te régebbi, gravírozással foglalkozó tanulmányod alapján gondolom hogy gravírtűnél még hasznossá is lehet tenni, ha nem teljesen koncentrikus a befogás.
Kérdés lehet még a centrirozás, alapállapotban az aránylag testes forgórész szépen ki van egyensúlyozva, 16-ezernél sem remeg.

svejk

Más néven shöntölés, de itt ténylegesen a gerjesztőfeszültség változtatásával csökkenne a mágneses mező és nem fizikai shöntöléssel.

svejk

Ja értem, a múltkori találós kérdésed után ismerős! :)

besirkyjh

Ha a motor 13mm es tengelyébe furunk egy menetet pl: M5 akkor olyan hosszabitot rögzihetünk rá amilyet akarunk .Egy hüvely amiben van egy 13mm átméröjü furat ami 6-7mm mély és ezen keresztül rögzited a tengelyhez , akár e tengelykapcsolo egyik fele is lehet ha jo a futása.

Motoros

Nekem a szíjtárcsás megoldás volna az első helyen, és ehez csatlakozna egy külön csapágyazott kis főorsó,mondjuk a Veldonos 1/8-ados befogással.
A tengelykapcsolós pótcsapágyas megoldás sem rosz, de akkor a fordulatszámmal lenne gond mert mint írod 48V nál is csak 8000, ami kevés.

Motoros

A szíjtárcsa mellett szól az is hogy egy ilyen kefés motort nem érdemes csúcson járatni mert az nem a hosszú élet titka.

svejk

Kis szerszámmal 16 ezerig felvihető (tudod a mezőgyengítés :) ) a 3 ezresen meg szerintem még elég lenne alu kapirgáláshoz egyélű 6-ossal is.
De valóban minél kisebb a fordulat annál hosszabb életű a motor, ráadásul 8 ezerig a hangja sem vészes egyáltalán, aztán attól felfelé már kezd hangoskodni.
 
Viszont a 6-8 ezer pedig elég nagy, hogy ne kellejen böszme nagynak lennie az egyik szíjtárcsának, hogy elérjük a fortuna 16-20-ezres fordulatát.
 
 

000000000

Hosszbordás PJ szíjjat használj! Optibelt másnapra megküldi.

svejk

Még a múlt héten megvettem. :)
4 bordát vettem a 330 mm-esből, de szerintem nyugodtan elfelezhetem, 2 borda is átviszi a nyomatékot.
Nagyobb baj inkább hogy méretre szeleteltben csak gumis van nekik.
PU-ban (polyurethan), mely sokkal kedvezőbb lenne csak fix méretek vannak 2-szeres áron :(

svejk

Egyébként a Powerbelt küldi meg, az Optibelt a gyártó. :)

000000000


icmatyi

Sziasztok!
 
Mi a véleményetek erről a fajta kínai marómotorról? Az ára elég baráti, de mennyire gagyi szerintetek?
 
http://www.ebay.com/itm/1-5KW-AIR-COOL-MOTOR-SPINDLE-ENGRAVING-MILLING-GRIND-k-/260604820119?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cad41fa97" TARGET=_fnew>Kínai marómotor
 
Esetleg használ ilyet valaki? Segítséget előre is köszönöm!

Szalai György

Érdekes dolgok ezek a hobby életben, hogy időről időre megpróbál valaki valamit arra használni, amire nem való, vagy olyan irányba terhelni, amilyenbe nem kéne. És gyakran még sikerül is neki.
 
Ez egy kiemelt üzembiztonsági elvárásokat teljesítő berendezés meghajtó motorja, de a működtetést nem közvetlenül a motor végzi. Áttételen keresztül feszít egy rugót, és a rugó betárolt energiájával tud a működtetett berendezés egy oda-vissza működési ciklust elvégezni.
Egy rugó felhúzás ideje húsz másodperc alatti, (eddig hajt a motor) rosszabb napokon történhet párszor tíz felhúzás, de éves szinten általában ezer alatt. Tehát a motor működése igen szakaszos, húsz másodperces működések, ezer körüli percenkénti fordulatszámon, azután többnyire több napos-hetes szünetek.
   
Hogyan hajt ez a motor abban a környezetben, ahová gyártották? Az eredeti felhasználásban a motor tengelyére, egy cső stift segítségével, egy önállóan csapágyazott csigaorsó csatlakozik. A motor tengelyt nem éri őrá merőleges erőhatás.
Az eredetileg tervezettel azonos működési feltételek mellett lehet ez a motor hosszú életű.
 
Szerintem: Alacsony és közepes fordulaton kéne járatni, (max. 3000n/min) mert nem győzöd majd a kefecserét. A motortól függetlenül csapágyazott, 10-100mm között több fokozatú hosszbordás tárcsát kéne hajtania, az eredeti cső stiftes csatlakozással. Erről lehetne univerzálisan hajtani egy fortunát és benne 1-10mm élkör átmérő közötti szerszámokat. De több órán keresztül, poros környezetben csak akkor, ha kapnak a csapágyai egy porvédelmet, és független ventillátoros léghűtést is. Ódzkodnék a motortengely rá merőleges irányú rezgés jellegű terhelésétől, egy akkora erőkarral, amit egy rászerelt szerszámbefogó és abba fogott szerszám jelent.