Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

279nwbpsa

Szia!
Mond csak,ez a művelet ugyanolyan jeladóval történik,mint ami az esztergán is van?
Vagy szükséges hozzá valami másabb kivitelű jeladó?

D.Laci

Semi jeladó nem szügséges! Csak egy spirált marsz.

279nwbpsa

Én végig megvoltam győződve róla,hogy valami "okosság" kell hozzá...Na,majd egyszer kipróbálom,hogyan működik ez a dolog.

svejk

Rámolás közben megint kezembe akadt egy jó pár ilyen motor.
Sok fórumtársunknak van már ilyen.  
Csinált belőle valaki valamit?
Üresjáratban 35 V-ról lepörgi a 16 ezret, miközben 0,9 A-t vesz fel.
Végül is 10-es a tengely és 13 mm csonk áll ki. Erre már fel lehetne applikálni valamit.
Egy 2-3 tagú szíjtárcsa és fortuna esetében már lenne akkora előterhelés hogy szerintem max. 10 ezret forogna.
Végül is olyan mit a Flexmotor, csak van normális felfogatása.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/v%e9g%fclis%20m%fbk%f6dik48v-motor%20002.jpg" border=0>

vjanos

Mennyire hangos egy ilyen?
Lehet buta kérdés, de ez váltóáramról megy, ugye?

Szalai György

Univerzálisból átalakított DC motor? A hátsó pajzson ott van kimunkálva a kefetartó lyuka, és rászereltek egy vendég kefehidat.

Rabb Ferenc

Áruljátok már el, hogyan működik? A kefék 90 fokkal el vannak forgatva a semleges mezőből! Mi ez, rezsó???
 
Vagy a forgórészét is "meghágták"?

D.Laci

Gondolom a gyárban aból rakták össze amit találtak. Valszeg a forgó rész adot volt. Ahoz csináltak egy kefetartót az öntvényre.

svejk

Most is univerzális (soros).

svejk

Gyári, új, eredeti csomagolásban.
Mintha kicsit eltervezték volna. :)
Így van, a forgórész is "eltekert" 90 fokkal.

svejk

Megy váltóról is mert Univerzális, soros.
A kefék és a nagy fordulat miatt mint minden ilyen motor hangos. Mint egy flex vagy fúrógépmotor hajtás nélkül.

svejk

Elöl 6200zz, hátul 627zz csapágyakkal.
6,3 x 7,9 x 21 mm-es bronz kefékkel.
Mivel a motor rendkívül egyszerű felépítésű, ezért minimális ügyességgel könnyen párhuzamos, vagy külső gerjesztésű motort lehetne belőle kialakítani.
A két tekercs könnyen kiszerelhető, és helyére vékonyabból több menetszámmal kerülne a másik.
kísérletezéssel akár kompaund tekercselés is megvalósítható lenne.
Ezért a pénzért a motorok lelki világát megismerni vágyóknak akár mint kísérleti eszköz is tökéletes, mivel minden része jól látható.
 

svejk


Rabb Ferenc

Nem mondtam én, hogy vacak. A Rakéta porszívót is egy nagy szovjet (katonai) gyár készítette (fedőtermékként)
 
Csak a négy pajzsfelfogó csavar volt különböző. Egy hatlapfejű, egy hengeres, egy félgömbfejű és egy sárgaréz süllyesztett fejű.
 
Ha nem én vásároltam volna Moszkvában, és nem én szedtem volna szét először, azt modhattam volna: egy szatócs javította előttem

xkbv3nx0d

Üdv. lenne egy kérdésem, hogy mivel jobb egy épített forsó marómotor, mint mondjuk egy kress gyári maró, mondjuk egy fme-1050-1? Főként fát, plexit és alut szeretnénk marni...