Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

000000000

Az SKF nagy konyv nem ajánl valamit? Vegyél egy kannával, úgyis kell majd a klónoknak is!

robroy007

Szia svejk kolléga!
 
a mi 50 ezresünkbe olaj van élettartam töltve
plussz vízhűtés
 
az egyik német gyártó folyamatos, áramoltatott olajhűtést használ a 60 ezres orsóiban
 
az olaszok is olajat használnak élettartamra töltve
 
(megjött apc még nem láttam de köszönöm)
 
Üdv Robi

svejk

A motortestből kiálló 3. középső rézcső le van zárva, szervízintervallumonként ott lehet bejuttatni kenőanyagot(gondolom olajat) a felső úszócsapágyházhoz.

svejk

Sajnos itt csak zsír játszik mivel alul is csak egy kettős labirinttömítés van illetve felül semmi.

000000000

Ez egy Precise SC52 főorsó aminél a csapágyak kenését olajköddel oldoták meg.
Levegő olajzóval csináld meg.
 
http://www.ballun.hu/images/termekkepek_n/46_1.jpg" border=0>
 
Pl ilyenel
A tetején van egy M5-ös menet oda kell bekötni 2.4-2.5bár nyomásra beállitot levegővel.

bmejdz9nu


svejk

Egyrészt nem az enyém, csak össze kell rakni, másrészt az a furat végighalad a főorsó belsején és szerintem a szerszámot segít kiköpetni, a csapágyakhoz abból a furatból nem megy semmi alapállapotban.  
Vagy netalán a szerszámkidobó alaphelyzetében nyomja a csapágyakra nyitáskor pedig a szerszámkúphoz? Ez lehetséges esetleg..
És mi a helyzet az állórésztekercseléssel?  
Bírja az olajat?  
Mert ugye ebben az esetben végig olajosnak kell lennie.
 

svejk


svejk

Mégegyszer elolvastam az írásod, melyből kiderült most már,hogy Te képben vagy :))
 
Estleg nincs véletlen robbantott rajzod róla? Mert van egy fehér folt az úszócsapágyházban levő alkatrészek elhelyezésével kapcsolatban.

000000000

Nézzd meg jobban a végét !
Amitöl te beszélsz az nem M5 hanem 1/8" menet.
Az olajzó furata ez mellet van és mint emlitettem M5-ös.
Mindent olajoz a tekercsektöl kezdve az összes belső alkatrészt.  
A gyártok igy találták ki, az elv működik.
Nekem is ilyen orsóm van és igy üzemel.
   

svejk

Tuti hogy igazad van, hiszen azokon az 0,5-1  mm-es furatokon keresztül nehezen alakulna ki olyan nyomás mely a szerszámkiköpést segítené.
Tehát akkor nyitáskor csak a szerszámkúpot és a befogókörmöket keni.

000000000

Több infó kell akkor irj egy mail.
Rajzom nincs de tudok segiteni. [#nyes]

svejk

Értem én amit mondasz, mint látod egyre jobban :)
Az 1/8"-os csak a dugattyúra hat, a kis furat a dugattyú oldalán juttatja be a levegőt középre és ott aztán jut a főorsóba, vagy a csapágyakhoz.
Köszönöm a felvilágosítást, sokat segítettél!!!
De az előző gazdájánál csak zsír volt sajnos, ez meglátszik a csapágyakon is :((

000000000

Nagy fordulaton a zsir semmit nem ér.
amit felpörög a szerkezet a zsir már mindenhol megtalálható csak pont nem a csapágyakban.
Nem véletlen ez a porlasztot olajos megoldás

svejk

Kihagyhatatlan ajánlat :))) (levél ment)