Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

7vpav5d32


bmejdz9nu

Az első videón nézd a "vezeték" köteget! (24. mp-től) Hová menne ennyi? A linárokban fekete dugók vannak szerintem azért nem feltünő...
Ilyen poros használat mellett, hiába a magasság szerintem...

bmejdz9nu

Azt mondod olaj... Elvezetve (visszavezetve) van? Mennyi a felhasznált mennyiség? Mennyi időnként ad neki anyagot? Milyen mennyiséget?
Na persze a kőpor sem kispályás lineár gyilkos :)
 
A második gépemet akarom ilyenre... de én arra gondoltam, hogy a "végeken" fog a trutyi felhalmozódni... és "lepottyanni" tehát különösebb elvezetésre, újrahasznosításra nem gondolok... (?)

7vpav5d32

Igen repülőnél 116 km/o- rol nullára hatalmas surlódás. Egy vállalati dolgozónál ez csak 5m/perc [#nevetes1]

000000000

Az az emberi test sebessége.
A láb földetérésekor és elemelésekor(megcsúszáskor főleg) ennek akár 100 szorosa is alőáll.

000000000

5 percenkent, mennyiseget nem tudok mondani.
Amugy van ilyen elvu motorlanc olajzo szett is. Cseppek megfelelo idokozonkent. "Mossa" a lancot. Nem ragad bele a piszok, mint a spray-be. Persze ket tabor van...

000000000

Jó, lehet hogy fekete a dugó (gyanta), másként nehéz lenne elképzelni akár csak a szennylehúzást is.
Azt a marha nagy kipréselő zsírzást viszont én nem látom! Mert nincs!(?)
Hogy hová mennek a vezetékek? Ez egy nem gyenge AC szervó, 5 tengelyre + automata szerszámcserélő, automata forgótárral. Ennyi bőven elég a magyarázatra.
Olajozás biztosan van, de azt a "ZSíRZÓ VEZETÉKET" akkor sem látom.

bmejdz9nu

"Fogyasztását" megfigyelhetnéd... Kiváncsi lennék mekkora kocsiknak mennyit adagolnak...
... és azt írtad olaj... a kocsik milyen pozicióba vannak? Mert az olaj felfelé nem szeret menni - gondolom... ? (hogy mindkét, vagy 4 sorba jusson.. :)

bmejdz9nu

Megfigyelésem alapján három védelmi alapelv van most "divatban":
1. Ékalakú + nyíló gumi... (Sajnos 50-60mm többlet kilógás szükséges a Z-tegelyen ezáltal erősebb gép a feladathoz)  
2. Folyamatos olaj vagy zsírnyomás/adagolás (talán a legjobb?)
3. Labirint kialakítás (ez ugyan nem a tökély de nagysebeségű gépeknél ezt használják)
 
És vannak a "divatból" kifutó megoldások: harmonika és a spirál lemez tekercs...
 
Szerintem.

000000000

Ez sajnos nem olyan, csak egy hetkoznapi szivattyu nyomja adagolokon keresztul az olajat. Nem eszik sokat. A kosz a szanok vegen gyulik es folyik le.
Van kenyszeritett is, 20Bar a lelke...
Az egesz gepet ugy kepzeld el, mint a bf20. Felepitesre. Csak masok a szanok...

bmejdz9nu

Múltkor vettem használt INA vezető síneket amelyiken rajta hagyták a bevezető csöveket...A vezető olyan mint az új! Tehát a módszer ok.
 
Tehát akkor trutyi.... nincs visszavezetés... [#fejvakaras] de az olaj miért jobb? főleg híg!?
Egy "pillantra" nagy nyomással bevágják neki ?
Orsónál ok... de a kocsik belselyében a vezető járatok... az amit nem értek...hogy végigmenjen rajta... kifolyás nélkül...

bmejdz9nu

Megint szépen eltértünk a marómotortól...

000000000

Szia csiki!
 
Belinkelem http://cnctar.hobbycnc.hu/Szobr%e1sz/elv.MOV" TARGET=_fnew>IDE a videódat a porvédelmi elvről. Ötletes de csak az orsóhoz használható és inkább testesebb pl. fémforgács ellen.

000000000

Te felreertettel! Ezek nem golyos kocsik!!!  
Golyos kocsiknal porvedelem ellen egyedul tulnyomasos verziot lattam meg.

bmejdz9nu

Én ezt elvetettem.  
Egyrészt helyigényes (plussz hosszúság kell a golyósorsón...) másrészt nem is olyan egyszerű jól kivitelezni, hogy pontosan zárjon... és a lineáris vezetéseknél hogyan?
Jó tudom van a 6. megoldás amit szintén sokszor alkalmaznak a "fémyredőny"... ami ehhez az elvhez nagyon hasonlít... de azt meg nem tudom elképzelni egy "bizonyos" sebesség felett...