Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

000000000

Az oldalon talalhato PWM vezerlorol is tudsz esetleg valami infoval szolgalni? Esetleg ami szabalyzoval a sajat fortunad hajtod? Ha jol emlekszem DC motort irtal es egy primitiv szabalyzot. Mikor a felepiteserol beszelgettunk. Talan ezen a topikon belul.
 
A fizikai meretei mekkorak ennek a motornak?

Farkas Ádám

Igen ez is négy szénkefés és a nagyot szétszedtem, és össze is tudtam könnyen rakni.

vthgizrff

Pwm vezérlőm nincs hozzá.
Tíbor45 készített nekem egy fordulatszám szabályzót, azt használom. Tahodinamó van a motor végén, nagyon finoman lehet állítgatni a fordulatot, és ami a lényeg terhelésre stabilan tartja is azt.  
De nem ez a bicigli motor van most felszerelve.
Egyébbként jó súlyos darab úgy 4,5-5Kg körül lehet. A hossza 130mm, átmérő 110mm. A tengely kialakítására kellene kitalálni valamit. Nem merem kipréselni, mert félek hogy össze cseszem a kommutátort.

000000000

Most nezem, van veszpremi viszontelado. Holnap szerintem benezek.

3vv2btrhv


3vv2btrhv

http://www.2linc.com/images/Mini_Slet_inmotion_sm.gif" border=0>

3vv2btrhv


3vv2btrhv

http://www.turbocarver.com/OtherToolsAndTopics/EggSystemProLGNew.jpg" border=0>

dg8n4i8x

Sziasztok!
 
Nem nagyon mozog ez a topik mostanában... Gondoltam publikálok valamit... Módosítottam kicsit a fortunámon. A lényege annyi, hogy a tengelyre esztergáltam két perselyt amire a 12 belső átmérőjű helyett, 15-ös belső átmérőjű csapágyt tettem. Ez annyit segített, hogy vékonyabb csapágy van benne, kissebb golyókkal, így a melegedés szinte megszűnt! Eddig egy óra munka után már jó meleg volt az egész fortuna és az alulap is amire rászereltem! Ma majd kétóra munka után éppcsak langyos lett! Ha valaki fortunát épít próbáljon így tervezni!  [#eljen]

vthgizrff

Köszi! Ezt kipróbálom én is.
Az enyém már 30-35 perc alatt eléri a 45-50°C  
De érdekes módon tovább nem melegszik

Motoros

Pedig van 12 mm belsővel is jó csapágy.
A külső átm: 24 mm belseje 12 mm vast: 6 mm. Tipus SKF 61901-2Z. Ez nem is drága 2000ft körül és birja a fordulatot is.
Ráadásúl ez jó az ER 11 befogószárra is.
Ennél is picik a golyók. A 12*3*6 méretű csapágy pl 40 000 1/min-re jó

dg8n4i8x

Úgy is jó gondolom! Nekem 32-es a csapágyház, végülis oda is csinálhattam volna perselyt. Van olyan csapágyam is ami belül 20-as kívül pedig 32-es, de sajnos ez nem porvédős(ami a fiókban van)... Talán annyiból jobb így, hogy a terhelés nagyobb átmérőn nagyobb felületen (több golyón) oszlik meg. Mindenesetre legalább 20 fokkal csökkent az üzemi hőmérséklet ami nagyon jó!

dg8n4i8x

Ja a tengelyre aluból csináltam perselyt, aminek van egy kis válla, így a tengely melegedése színte teljesen megszűnt! Szépen leadja a hőt!

dg8n4i8x

Várom a tapasztalatodat!

dg8n4i8x

Azt el is felejtettem, hogy a nagyobb baj az volt, hogy az ER szára kicsit mínuszos, ezért a csapágy elég lazán ment rá. Emiatt is döntöttem a belső persely mellett.