Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

4mjnxdwuu

Hali.
Lenne egy kérdésem.
Látott már valaki ilyen kialakításu fortunát?? Gyári a cucc de nem értem!!! (bal oldat a behajtás, jobb oldalt a ki, az egyik érdekes rész: piros - lemezrugó., illetve csapágy elhelyezés. ( nem teljesen így néz ki de az elve ez.)
http://cnctar.hobbycnc.hu/Trapista/ez+az/fortuna.jpg" border=0>

bmejdz9nu

Fordítva nem? A szerszám (kimenet) van a bal oldalt? É akkor már ok. is...

4mjnxdwuu

nem, ott a behajtás, és egy "lendkerék" van

svejk

A két nagy csapágy nem szembe van egymással?

4mjnxdwuu

Levenni még nem tudtam a tengelyről, hogy megnézzem ( illetve pont most oldott a szorító anya) de ha szembe lenne akkor az régen rossz lenne. Mert a belső gyűrűk totál összehúzatva vannak és a külső gyűrűk pedig egy irányba " lógnak-lötyögnek" mint más ferde csapágyaknál. illetve akkor hátra jó lenne egy sima csapágy is nem kellene ferde./szerintem/

2vkx6unz

Pedig ha a jobb szélső csapágy fordítva van akkor az az X konfigurációjú elrendezés lenne. A bal oldalon a rugó a dilatációt és a csapágy előfeszítését szolgálja. Szerintem teljesen jó kialakítás, mondhatni mintaszerű.

4mjnxdwuu

Hali,
Na sikerült szétszednem.
A rajz teljesen jó, tényleg így néz ki. ( ezért nem értem, ha jobbról kap terhelést akkor enged az előfeszítés és oldalírányú erővel szemben játéka lesz, nem?
 
Az agyoncsapágyazott motoromon egyértelmű összejelölés van, de ezen olyat nem találtam, viszont pár érdekességet igen: a csapágyk sorban balról jobbra: belső gyűrűn belül 1 szám beleírva, külsőn kivül 2-es. Másodikon belül 3-as kivül 4-es, harmadikon belül 2,5 kívül 3.
Mit jelentenek ezek, és valaki magyarázza el miért jó ez a konstrukció, mert nem értem !!!

bmejdz9nu


4mjnxdwuu

Felhasználók mappái, svejk, fortuna.

4mjnxdwuu

Még senki nem győzött meg hogy miért jó ez így ezért megfordítom a jobb oldali nagyot. Az "O" lesz akkor??
Gondolom az "O" itt jobb elrendezés mint az "X"
Hol van előnye az "X"-nek???

4mjnxdwuu


bmejdz9nu

Nem veszed meg a ER25 befogatómat az adok - veszekben? "leáraztam" 23e-ről 15-re...
Ez az egész cucc nekem 150USD-be van... tehát finoman szólva megéri... ha jó neked...

bmejdz9nu

http://www.cncathome.com/spindles.html" TARGET=_fnew>Gondolom ezt már láttátok... high speed spindles
 
http://members.westnet.com.au/pjsconsulting/images/cnc/brushless.jpg" border=0> http://members.westnet.com.au/pjsconsulting/images/cnc/3d_spindle.jpg" border=0>
 
stb...

000000000

Átjöttem ide, mivel ezek már szakmai kérdések.
RC! Az a baj, hogy Te is picit felületesen
kezeled a motorokat ennél az alkalamazásnál.
Két nagyon fontos eldöntendő alapkérdés van
minden motorhajtásnál:
Elég-e a sebesség hajtás vagy adott pozíció
beállítása is fontos?
Ezekre N féle működési elvű motor létezik,
amiket vezérlésként vagy szabályzásként
működtethetünk az igények alapján.
Így ha tehát ebből a sok variációból Te
kiválasztasz olyat, ami elvileg sem stimmel,
akkor nagy sikereket nem remélj a próbától.
Könyörgöm: AC szervomotort nem lehet érzékelők
híján korrektül forgatni (valahogy lehet, de
azok komolytalan alkalmazások), a kefe
hiányáért nagy árat kell fizetni, ezért nem fog
még jó ideig a kefés DC eltűnni, egyszerűen
zseniális és verhetelen találmány.
http://www.portescap.com/catalog.cfm?Category_ID=25" TARGET=_fnew>ITT
egyébként pl. lehet látni komoly nagysebességű
motorkat, amiken ott van az alap érzékelő is. Nos
az ilyen motorokkal lehet kiváló nagy sebességű
fortuna hajtást készíteni, persze a hozzá illő
szabályzóval együtt.

000000000

Az első generációs modellszabályozók csak Hall érzékelős motorokat tudtak működtettni.
A mostaniaknak nem kell ez.
Elismerem, hogy a vezérlő nem tudja magát korrigálni az érzékelő fügvényében.
Nem lehet, hogy ezeken  van egy acél gyűrű mert aszinkronként indúlnak és utána ugranak be szinkronba?
Sőt a vezérlőt az első üzembehelyezéskor fel kell instalálni a 0 és max fordulathoz tartozó potméter értékre, így a mindenkori fordulatszám értékét csak a belső függvénye szerint engedi emelni.