Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

Motoros

Kösz szépen, átolvastam. Végűl is használható nagy fordulatra is. Érdekes  amit írnak: van fa golyóscsapágy, és a fából készűlt csúszócsapágy is. Fa csúszócsapágyról tudtam de golyósról?

000000000

A CARBOSINT Kft gyárt szinterbronz csapágykat. http://www.carbosint.hu/index.php?ind=140&page=szinterbronzcsapagyak" TARGET=_fnew>EZEN a lapon találsz egy terhelés-kerületi sebesség diagrammot. 2 m/s-ig vannak az adatok, ami pl. egy 6 mm-es tengelynél max 6300 f/p. Hát nem az amire vágytál! Ugyanők gyártanak grafit siklócsapágyat is. Megfelelő terhelési viszonyok között 20 m/s kerületi sebesség alkalmazható. Ez már 63000 f/p.

000000000

Hááát az elég zombi. Viszont a szinterbronz önkenő. Erről (meg magáról a szinterbronzról)nem írnak. Porkohászatilag készül, ha jól tudom. A kenőanyagot impregnálják. Kérdés, hogy mekkora az élettartama.

000000000

Hopp! Motorosnak válaszoltam, időközben írt Rabb Ferenc. De legalább jól tudtam[#circling]

000000000

Hát ez a fagolyós facsapágy szerintem inkább képzőművészeti alkotás, mintsem műszaki termék. Olyan mint az 1982 januári http://oldradio.tesla.hu/ezermester/kiskepek/1982/198201.jpg" TARGET=_fnew>EZERMESTER címlapján lévő Black&Decker fúrógép. De ott legalább leírták a szobrász nevét is.

000000000


Kicsa

Szevasztok! Kicsit átterveztem a rajzomat,a motort tengelye egy síkba került a fix sinek tengelyével,viszont van egy kis bibi : Látszik a képen hogy hogy akartam megoldani először a csúszást de nemtudom hogy jó lenne-e így.Esetleg még valami egyszerű csapágyas megoldás jönne szóba csak erre a tengelyre nemtudom h hogyan lehetne úgy illeszteni csapágyat hogy ne keljen mindegyik köré ilyen műanyag 'kupakot' esztergálni amit V alakban bemarunk és így nem csúszik le a sínről.Tehát esetleg nincs valami 5letetek?
Ha valakit érdekel,itt egy kép illetve kérésre felrakhatom a .dwg rajzot is,csak gonoltam így egyszerűbb.
www.kicsa.atw.hu/asztal3.JPG

Motoros

A szinter bronz akkor talán nem jó, viszont ha a grafit csapágy jó akkor a grafitos teflon is jó lehet, olyanom van és ki tudom majd próbálni.
A terhelés nem nagy csak egy 3 mm-es tengely fog benne forogni 60-80 ezret.
Kösz

Motoros

A szinterbronz lelkivilága elég bonyolúlt, úgy tudom hogy a tengely  kicsit mínuszos a csapágyhoz képest, hogy az olajfilm ki tudjon alakúlni.
A csapágyat meg készre csinálják, utólag nem jó dörzsölni a furatot, meg nem jó esztergálni mert eltömődnek a pólusok. Persze lehet tévedek.

000000000

Sziasztok Motoros és Rabb Ferenc!
Nem mérvadó a CARBOSINT diagramja, mert a GLACIER olajjal impregnált szinterbronz csapágyaira már 10 m/s -ot ad meg. Az majd 32000 1/min fordulatszám. Szerintem, Motoros ha lehetséges derítsd ki a csapágyad gyártóját, valószínűleg ahány gyártó, annyi minőség.

000000000

3mm-es tengely 10m/s-mal számolva 63694 1/min. Tehát a Glacieré alulról már jó lenne Neked. Beszerezhető itthon. A csapágyat NE forgácsold.  

000000000

A tengelyt kell az adott csapágy tűréséhez köszörülni. Ha a tengely nem mínuszos, nem megy össze a csapággyal. De vásárolni is tudsz köszörült acélt szálban.

000000000

A Ferroglobus-nál lehet kapni acél szálakat, akár saválló kivitelben is, húzottat és köszörültet is...

000000000

A CARBOSINT lapján kicsit szűkszavú a tervezési segédlet, de régebben volt egy nyomtatott ismertetőjük is. A csapágyperselyt plusszosra készítik. Ezt kell besajtolni a megadott tűrésű házába. Ekkor nyomódik össze a névleges méretre. Ha kell esztergálható de utána javasolt a feldörzsölés a pontos tengelyre illesztéskor. Ha megtalálom a leírást beszkennelem, és felteszem a File-tárba. Addig esetleg kérdezd meg a cég okosait telefonon vagy e-mailban. A grafitos teflon nem biztos, hogy jó ötlet. Rossz hővezető és ezért szinte biztosan felmelegszik és beragad. A sima grafit izzásig használható.

000000000

Motoros!
A "Csevegő szobában" lévő áttételes szerszámhajtást akarod elkészíteni, "kissé" profibban?