Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

A menetes szárakat mángorolják tudomásom szerint. Nincs meg az a felületi keménységük, hiába használsz 10.X akárhányast, mint pl. egy HRC 50-es golyósorsónak. A zsinórmenetre a golyós anyát pillanatok alatt be tudod állítani holtjáték mentesre. Metrikus menetnél azért el lehet játszadozni. Továbbá teljesen egyenes menetes szárral én még nem találkoztam. Tehát ezt is bele kell kalkulálni. Talán nem hagytam ki semmi fontosat.
Mit gyártanál, hogy nem elég a golyósorsóval elérhető pontosság?

000000000

Köszi a gyors választ. Azzal a pontossággal  max dicskedhetznék nagyon semmire sem jó:) így is megvan kb 0.01 mm csak érdelkődésképpen kérdeztem.

Motoros

Sziasztok!
Varsányi Péter hiányolta hogy a gépemen nincsen kuplung. Valóban nincs, de ez nem új dolog, már  
láttam ilyet valahol. Gondoltam ha másnál megy akkor én is meg tudom csinálni.
 A kuplung végül is azért kell hogy a szöghibákat kivegye, de ha nagyon odafigyelünk  
mindenre akkor nincs rá szükség. A kuplung elhagyásával elhagyható a 4drb motor távtartó bak és a motor felőli csapágy is. Persze az a feltétel teljesüljön hogy az orsó és a  
léptetőmotor nagyon egytengelyű legyen a toldás ellenére.
Tehát ha a motor tengelye mondjuk 8 mm akkor az orsó vége is 8 mm legyen 1 századon belül.
Ezt esztergapadon is meg lehet csinálni, de ajánlott a jó eszterga, a mikrométer, a patron  
használata, és a végső méretre csiszolás polírpapírral. A toldó furata dörzsölt legyen és az imbusz csavarok egyvonalba, egyoldalt legyenek.
A léptetőmotor csapágya (ami nagyon jó minőségű) így átveszi a motorfelőli csapágy szerepét.
Viszont a motortengely eggyik irányba tud kottyanni (nyomásra van pár tized játéka egy rugó ellenébe) -- ezt a kottyanást a túloldali csapágy veszi ki, ide kerül a forgatókerék is.
Az azért mérlegelendő, hogy megéri e a leírtak szerinti megoldás, vagy nem e egyszerűbb a kuplung használata.
Ha lesz időm írok a köszörűlt csapágyakról és az alu házba sajtolt teflon anyáról is.
http://www.freeweb.hu/mcejence/belinkelve/ig04hat2pici.jpg" border=0>
fotó:Varsányi

bmejdz9nu

Én bamba most vettem észre, hogy az én német gépembe sincs kupplung... de azért ma szétszedem hátha el van rejtve valahol az alu házba... de nem híszem...
 
Nyissál egy topikot a gépednek! Jobb időben... mert minden téma itt vagy a csevegőben végzi... szerintem jobb ha több topik lenne... sok kérdés van még...
 
A "HELP! Sürgős kérdések"-ben éppen nagy szerszámokhoz patronbefogási egyeztetés van...
 
Ez nem "mechanikai ötlet" ez egy Tali2006 dobogós gép !!!
Még várok egy kicsit aztán ha te nem nyittasz akkor én megteszem, de akkor olyan cime lesz hogy törlést fogsz kérni...

Motoros

 
Szia Péter
Hagyd mert jó ez így itt. Végül is ide való.
 
Inkább elmondom hogy a csapágy ami a fotón is látszik, két közönséges csapágyból tevődik  
össze. A csapágy széle megfelelően köszörűgépen le van köszörűlve.  
2 csapágy összeforgatva egymás mellé téve egyszerűen egy csavarral összefogva nagyon jó  
minőségű, kismértékben állítható egyenesbe vezetést tesz lehetővé, olcsó áron.
A V alak miatt a szennyeződésre porra nem  érzékeny, a felület edzett köszörűlt--úgyhogy  
tartós.
Nem igényel excentrikus tengelyt sem.
A sin amin csúszik az egész, az kapható, nem kell neki különösebb gépi megmunkálás--persze  
ezeket a profilokat mindenki ismeri.
Üdv.:
Misi

bmejdz9nu

A talin mondtad, de már elfelejtettem ezeknek a profiloknak a nevét ill. forgalmazóját. Megtudnád mégegyszer adni...
Ez a csapágyazás tökéletes megoldás ! és költégkimélő... Egy kérdés: Milyen formára van köszörűlve? (amilyen tengelyen fut? vagy?)
 
Na és a ha kizárták volna a versenyből az ültetőgépeket .... mert az nem is annyira igazi CNC - mert nem is tud marni?  
Akkor ez a gép lenne:
AZ ÉV GÉPE!
(hobbycnc kategóriában)
A mechanikák közé mikor kerül fel a dobogós "kicsike" - vagy hogy nevezzük...?

Motoros

Ez Item profil, de van Rexroth-Bosch is, ki  mire esküszik. A csapágy csak simán fokba van köszörűlve, tehát semmi rádiusz, mert az érzékenyebb a koszra, meg nehezebb is jól megcsinálni. Tehát a rúddal csak két ponton érintkezik.

bmejdz9nu

Köszi a választ én is erre tippeltem.
A menetes szár le esztergálásáról is írhatnál valamit... hogy fogod be az esztergába, milyen segéd eszközök kellenek hozzá, hogy ne csapdosson...

Motoros

A menetes szárat mindenképpen tanácsos patronba fogni, hogy az esztergált átmérő ne üssön, és a menet se nyomódjon meg. Ha csak tokmány van akkor ajánlott a hárompofás, és a tokmány kiórázása ha lehetséges.
Ezek rövid tengelyek- nem csapkodnak.  A kívánt méretet 3 századra meg kell közelíteni--mikróval méricskélve--majd a maradékot polírpapírral levenni. Jó ha van egy kaliber is esetleg mert könnyíti az ellenőrzést.
Szóval minden ugyanúgy megy mintha egy csapágyat illesztenénk.
Hali. Misi

bmejdz9nu

Misi C011-es mail ment.

bmejdz9nu

Más téma.  
Tegnap Carbont martam egyik ismerősömnek... Modellező alkatrészeket.
Megjegyzem persze turbó maró volt hozzá a legjobbb...
Elképzeltem, hogy a leendő CN gépemen szinte az egész felépítményt meg lehetne ebből az anyagból csinálni.... A végeknél kellene csak egy alu blokk sok (több) csavarral és persze minden írányan dupplázva pár cm tavolsággal...Iszonyú merev lenne és rendkívül könnyű... Akkor csak a tengelyt és a motort kellene cipelnie... gyorsítások os jobbak lennének...
Talán ezt az üvegszálas anyagból (pl. nyák lemarva) is mnegtenné? Persze én 5mm-es carbonra gondoltam... Valaki már gondolt vagy csinált ílyen módon súly csökkentést?
Vagy van a carbonról/üvegszálasról tapasztalata?

j3rx6bsjd

Egy szerszámgépnek szükséges a tömeg,a tehetetlenség miatt nehezebben alakulnak ki a rezonanciák,remegések.Ha építesz egy szuperkönnyű gépet az lehet,hogy gyors lesz,de a szép felületet és a pontosságot szerintem elfelejtheted.Persze mértékkel biztos lehet alkalmazni ilyen anyagokat.

000000000

Egyszer már kollektiv kitárgyaltuk a műanyag és kompozit vázakat. Miből gondolod, hogy jó ha könnyű? Biztosan be fog rezegni. A kompozit anyagoknak nem a merevség a fő erényük, hanem a kis súly, nagy szilárdság és rendkívüli rugalmasság. Ez utóbbi viszont egy marónál egyértelműen káros. Dehát próba-szekerce!

bmejdz9nu

jó akkor leteszek róla...

bmejdz9nu

Miért jó a tengelyekre v. motorok másik felére "kézi" tekerőket szerelni?