Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

xkbv3nx0d

mivel ma kelőképpen feldühítettem magam felhivtam a cimborát aki évek óta kint él és foglalkozik hasonló gépek építésével. Kicsit úgy érzem magam, hogy itt csak akkor jó valami ha bele van ütve isel meg hiwin (ez általában a gyári gépek alkatrésze, tehát más árkategória, természetesen minőségben is), meg legalább 5 tonna. Érdekes, hogy pl a középről hajtott y tengely miért annyira tuti ekkora méretben, mert rossz esetben pl feszülhet...
 
Én mondjuk nem egy napi 8 órában termelő gépet tervezek, hanem egy viszonylag olcsót, elfogadható minőségűt és méretűt, amivel a dorozás kapcsán felmerülő feladatokat meg tudom oldani, illetve némi famunkára.
 
A lényeg amikről beszélgettem a cimbivel... a lineáris megoldás, amit fillérekből összeraksz...
 
A kopásról igen kophat az anyag de tapasztalata alapján 1 év intezív munka után max ráállít a kocsin a 2 csapágyra, vagy ha nem segít kicserél 2db 3m sint kb 45USD-ből, de azt mondja inkább a csapágyat kell cserélni kb 6 havonta (ebből 80db 12e Ft leszállítva ide az usából mélyhornyos, bronzkosaras). Nekem ez elfogadható megoldás.
 
A vázról ő maximum 80x40x4-es anyagból épít, sőt hegeszt és nem szokott s betű lenne, Co2-val hegesztve szépen elosztott sorrendben vetemedés nélkül/ minimális vetemedéssel összelehet szépen rakni, illetve a felső sin felfogatása kompezálásra ad lehetőséget. Ezt azért gondolom, hogy így van, mivel a habvágóm ami (150x80x60)-as méretű szintén összehegesztettem inverterrel apránként igaz és nem görbe. Az átlós merevítések és a saroknál történő háromszögelés fontos, de az hogy 5tonnás gépeket csináljunk, amin 1000w-os maró dógozik, léptetőmotorokkal fölösleges.
 
Tehát idő, pénz és energia hiányában kicsit átméreteztem a rajzomat 80x40x4-es és 40x40x3-as szelvényekre és úgy gondolom számomra megfelel, ha nem akkor tévedtem[#falbav]
 
amúgy az alkatrészekről, kocsi, sin, fogasleces hajtás (mert itthon ez is elég ritka) bővebben : http://www.cncrouterparts.com/" TARGET=_fnew>CNCROUTERPARTS.com

s7manbs8

Ezektől lehet rendelni Magyarországra is ?

xkbv3nx0d

Lehet kb 11e a posta... de mi érdekel, mert lehet tudok segíteni neked itthon is?!

000000000


xkbv3nx0d

most írtam rá vissza[#eljen]

6fabbzvm

Köszönöm, elolvasom őket, ha lesz kérdés jelentkezem! [#eljen]

D.Laci

Köszi! Ezeket már olvastam. Egyen árammal eloxáltam is, szemre úgy tünik jó :)
A festés ami kibabrált velem fapác festékkel próbáltam az nem váltbe , megyek veszek ruhafestéket.

Rabb Ferenc

Anilin festéket használj! Két féle ruhafesték van, az egyik anilin tartalmú. Fontos az utókezelés, vagyis a legalább húsz perces tisztavizes forralás. Ettől zárulnak le a pórusok

hostya

Ha találsz festéket valahol vegyél már nekem is.
Kék,sárga,zöld,piros kellene 2-2 csomaggal.
Erre mifelénk csak néztek rám a boltba, mikor előhozakodtam hogy ruhafesték...
Valamelyik talin majd átveszem ha lesz.
Köszi.

Csuhás

Milyen festéket javasolnátok a beszerezhetetlennek tűnő tusírfesték helyett?

35kpazcgr


Csuhás

Nem hiszem hogy jó volna. Vízzel hígítható és gyorsan szárad. Ide nagyon vékony rétegben felhordható olajhígítású festék anyag kell.


Gamos

Én Ferrario márkájú olajfestéket használtam  
tusírfestéknek és bevált.
Művészfesték-boltban vettem.
Típusa : 22 prussian blue
OIL MASTER  
ÖL FARBEN  
Colori ad olio fini
60ml
Ha jól emlékszem kb.800Ft volt.