Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

xkbv3nx0d

Co-val elég sokat hegesztünk de ilyet még nem tapasztaltunk, ívnél van ilyen gond azt tudom...
 
a 6-os vastag hidegacél pályát pedig csavarkötéssel rögzítjük a zártszelvényhez.

Rabb Ferenc

Bocs, de a Co az nem ívhegesztés???

xkbv3nx0d

háde, de ahogy tapasztaltam kisebb a hő, de lehet hogy csak én látom így...
 
Emberi árakon nem tud valaki alu profilt akkor? ilyen 60x40 vagy 80x40-est, ami legalább 2,20cm-t kiad

vjanos

 Használj pl ~10-15mmes krómozott rudat, egy nútba ültetve, beleragasztva vagy belecsavarozva, és ezen görgesd a golyóscsapágyakat.  
 
 Nagyobb faipari géphez ajánlom a http://www.mechmate.com" TARGET=_fnew>mechmate.com oldalt, onnan tudsz ihletet meríteni a merevítéseket illetően, meg hogy ott hogy váltották ki pár helyen a hegesztést csavarozással, hogy ne torzuljon a váz.

Béni

Én egy jóval kisebb gépet tervezek építeni (700x500x160 mozgástartomány), de majdnem kevésnek találom hozzá a 80x60x6,3-as zártszelvény alapot (betonnal kiöntve).
Viszont a hegesztések rengeteg feszültséget visznek a szerkezetbe, főleg az általad vázoltba, ahol elég sűrű. Rendes feszültségmentesítés nélkül akár évekig képes igazodni még a cucc. (Mondjuk itt jön az előnye a gyenge szerkezetnek. Jobban deformálódik a saját súlya alatt, mint a feszültségektől.     [#eplus2][#eplus2][#eplus2] )
Alig félkész model, még módosításokra és alkatrészekre vár:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Beni/Pict/gt.jpg" border=0>

vjanos

 Klassz!
 
 Ilyen V hornyos lineárt meg hozzá kocsit hol lehet szerezni, és kb mipénz, ha megkérdezhetem?

keri

CO-nál kisebb a hőbevitel, de azért ott is van.
 
Hengesztheted, csinált már más is hegesztett vázat, de úgy tervezd, hogy deformálódni fog, tehát azt valamivel kompenzálnod kell.
 
Néz be Vbodi topikjába, ő is éppen most épít egy ilyen nagy gépet, de ő jóval masszívabbra csinálta, és csak az asztalláb van hegesztve.

xkbv3nx0d

Na jó Vbodi acélmarást is tervez ha jól tévedek... 80x60x6,3-as??? az kevés? hát attól függ ki mire használja, de én pl már azt igencsak soknak tartom... :)

Béni

Kapni szerintem sehol és nem is V hornyos. Saját gyártás. (Azt hiszi az ember, hogy így olcsóbb, de a végén nem. [#circling])
Profil:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Beni/Pict/sp.jpg" border=0>

Béni

Ez a kocsi jár majd rajta:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Beni/Pict/kcs.jpg" border=0>

Vetesi75

Edzett V-hornyos sín írógépből termelhető ki. Kocsi sajnos az nem létezik hozzá azt csinálni kell vagy használható az eredeti felállásban. Még így is sokkal merevebb a fióksinnél. Ajánlott típus pl.: Olivetti Editor4.
Ebből én is bespájzoltam egy nagykocsis (73cm!) példányt - köszörőgéphez szánom. A motorja meg jó lesz tárgyforgatónak.

000000000

U-hornyos csapágy recept házilag:
végy egy nagy csapágyat szed szét a kosarat bene
és patinsd széta külsö és a belsörész egymástol! a beelsö részébe a nagy csapágynak lehet rakni kiss csapágyat ketöt egymás melé mind abba mehet az acél csavaros felfogatás a nagyobb csapányak a belselyének külsörészén ott az U-horony azt kéregedzet köracélon futatható
a köracél teljes alátámasztásal alkalmazhato átmárö felénél be sülyeztet horonyba rögzive egy x széleségü kazánlemezbe be sülyesztve két oldalrol persze ezt rajz formában egyszerübb lene be mutatni mind leirva....

vjanos

Ötletes! Megjegyzem, köszi :)

vjanos

Ez is komoly, csak az a gond vele, hogy alapból kell hozzá egy marógép, amin legyártható :/
 
A kocsi anyagát edzeni fogod, hogy ne egyék meg e golyók idővel?

Béni

Fémipari CNC marógépeken dolgozom, a megmunkálás nem gond. A golyóval terhelés alatt találkozó alkatrészek nitridáltak, és nem biliacélból lesznek. [#papakacsint]
A zártszelvényt kivéve a többi is 1200N/mm2-el bír.