Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Ezt olvastam:
 
"1.4.4    Az edzett és/vagy nagyszilárdságú acélok olyan nagyságú belsõ feszültségeket hordoznak, amelyek pácolás, illetve horganyzás során megnövelik a repedések kialakulásának kockázatát."
 
http://www.ferrokov.hu/hun/v_muszaki.html" TARGET=_fnew>ITT olvastam.
 
A kérdéses olvasmány egy tűzi horganyzó cég weboldaláról van. Kérdés, hogy a repedések keletkezése igaz e a galvanikus horganyra is?
Csak azt kell megtudni, hogy a horgany okozza e a repedési kockázatot vagy az alkalmazott technológia hőmérséklete.
Lehetséges, hogy a csavarbolt információja meg sem légből kapott mese.

svejk

Csak hogy örüljetek! [#buck]
Szegény ember support köszörűje.
De csak azért mert jövő hét közepére jön meg a gyári.
Azt mondták nem tartják raktáron mert ezt a finom illesztésűt csak a profik keresik :))
A lakatosoknak jó a 11/6,4-es is.
 
Az aláköszörülést is ezzel az 1 mm-es koronggal tudtam megcsinálni, megfelelő köszörű hiányában.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/csapos%20s%fcllyeszt%f5%20002.jpg" border=0>

svejk

Ja, a 10,2-es fúró 1150 Ft volt :(
Így most 10,3-10,4-et visz.  
Lehetne még finomítani a hátraköszörülési technikán de féltérdre ereszkedve egy kézből tartva ennyire futotta.

svejk

Más...
Mit jelent az hogy reteszacél? Jó drága...
Nehogy azt mondjátok hogy tengelykötésekhez reteszeket gyártanak belőle[#vigyor2]

knifemaster


sasi

 A csavarnak szívósnak kell lennie. A 12.9-es minőség (legszilárdabb) azt jelenti, hogy a szakító szilárdsága 1200 MPa, folyáshatár/szakítószilárdág=9x10, azaz a pont előtti első szám, a névleges szakító szilárdság százada, a pont utáni szám a folyáshatár és szakító szilárdság hányadosának tízszeres szorzata. Egy ilyen csavar kb. 350 HB, vagy Rockwell-ben kifejezve 37 HRC keménységű, nyúlása 8%, azaz nagyon szívós és nem nem rideg.
 
 A tűzi horganyozásnál nem a horgany, hanem a 450 fokos hőmérséklet a kockázati tényező, mert a bemerített tárgyra nagyon intenzíven vezeti rá a hőt, ezért feszültségek keletkeznek az anyag külső és belső része között. Edzet tárgyaknál, pl. cementált fogaskerék esetében bizony komoly repedésekhez vezethet egy ilyen hő sokk.
 
„Csak azt kell megtudni, hogy a horgany okozza e a repedési kockázatot vagy az alkalmazott technológia hőmérséklete.” A válasz a fenti sorokban!  
 
Galvanikus bevonatoknál nincs hő terhelés.
 
„Lehetséges, hogy a csavarbolt információja meg sem légből kapott mese.” Bizony légből kapott, de hitvitába nem kívánok belebonyolódni, ez egy szabad ország, mindenki abban hisz…..!
   

sasi


Vetesi75

Anno készítettünk kissorozatban acélcsavarokat 14.9 minőségben. Nem volt szabad felületkezelni. Mikor megkérdeztük, hogy galvábevonat mért nem lehet rajta, a fönököm a gyalvanizálást megelőző zsírtalanítás (sósav-oldat) okán fellépő klórszennyezést említette kizáró okként. Azt, hogy ez konkrétan miért jelent problémát, nem tudom.

bvadkrcds

Szia, Vbodi!
Egy láma kérdésem lenne... A gyorsacél darabkának, hogy csinálod meg a szögletes furatot? Vagy kerek... a hernyócsavar meg úgy is beleszorítja...

000000000

Kifúrom és tűreszelővel kireszelem.

bvadkrcds


4um5b65d

Mééééé nem mondtad nekik, hogy nem csak a profik keresik....
[#nevetes1][#nevetes1][#nyes][#nyes][#crazya][#crazya][#vigyor2][#vigyor2]

4um5b65d

"Vagy kerek... a hernyócsavar meg úgy is beleszorítja"
 
Hát ja !
Erre való a törött menetfúró szára... :)

Farkas Ádám

Írhattál volna privátba... csak most olvastam a fórumot, reggel meg elküldtem a rendelést:(

000000000

Látod! megtudsz Te mindent csinálni.[#eljen][#taps]