Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

hostya

Bocsánat az 1 nagy képért, ugy látszik az kimaradt  az átméretezésből.
Ha valamelyik moderátor ki tudja törölni azt az 1 képet,kérem tegye meg.
De az se baj ha az egész hozzászólás törlésre kerül, mert akkor felteszem ujra.
Köszönöm.

hostya

Közben sikerült még nekem is  megoldani a gondot...
[#email]
Remélem most már minden OK lesz.
Bocsánat.

D.Laci

Szép preciz munka! [#wave][#taps]
Az eloxálásról írhatnál röviden, úgy látom nem vegyi elox. Milyen festéket és hogyan alkalmazod?

Béni

Vannak érdekes megoldások a linkelt katalógusban. De ilyen elemekből építkezni drágább, mint megvenni a komplett vezetéket.

ebalint

Nagyon szép munka!
 
[#eljen][#eljen]

000000000

Én nagy valószínűnek tartom ,hogy belefog nyomódni az acélba. Én próbálkoztam ilyen megoldással, mire beállítottam a csapágyakat,hogy mindenhol felfeküdjenek, már látszott az acélon egy szép kis árok, amit a csapágy ásott ki magának és még az üzemszerű használat sehol se volt.
A megoldás az volt ,hogy a zártszelvényre elhasznált szalagfűrészlapot ragasztottam fel, ezen már semmilyen nyom nem látszik.
Csak megfelelő anyagminőséggel lehet ezzel a csapágyas módszerrel eredményeket elérni.
Üdv: Dani

s7manbs8

Nagyon meglepődik egy hétköznapi ember, hogy a vas az mennyire képlékeny tud lenni, ha nem valami ötvözet.

6fabbzvm

Nagyon szépen dolgozol, irigyellek![#worship]
Ez az eloxálás engem is érdekelne, kérlek írj róla...[#vigyor2]

xkbv3nx0d

Na akkor majd meglátom, hogy fogja bírni... Két volt kollégám van kint az USA-ban ők már évek óta ilyeneket építenek és nem panaszkodtak még erre... Lehet náluk más lenne a hidegenhúzott laposacél összetétele?

may47wb

Nagyon profi precíz munka! [#taps]

s7manbs8

USA-ban még a légköri nyomás se ugyanaz, lehet az az oka. :)

xkbv3nx0d

az lehet, de nem hiszem[#ticking]

Szalai György

Szerencsére nem muszáj ilyenekből építkezni.
Arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy a „csapágy fut a vason” elvet sem lehet, a hozzá kötődő szabályrendszer mellőzésével, sikeresen alkalmazni.
Kevés az elv ismerete, meg kell barátkozni az összefüggéseivel is, hogy esély legyen a kudarc elkerülésére, és még ez az esély sem garantálja önmagában a sikert.
Forgácsolás közben, mindegyik axison, egyszerre több irányú erő is hat. Ezek megvezetéseit meggondolatlanság csak egyetlen síkban kottyanás-mentes vezetőre bízni. Ezért tulajdonképpen az ISEL vezetőgörgős rendszere is „közönséges talicska,” ha a tengelyirányú terhelések felvételére nincs benne plusz görgőrendszer. Márpedig nincs. Persze, ha komoly Hobbyista érvek szólnak mellette, az más. (Pl: Ez volt.)
Minden esetre egy pár használt, jó állapotú REXROTH sínt négy kocsival, biztosan nem cserélnék el egy vadonatúj ilyen ISEL huncutságra. Szerintem szállítópályának való, nem forgácsoló gépbe.  
Szóval csak okosan.

knifemaster

A hidegen húzás csak egy hidegalakítási eljárást takar,amit sokféle ötvözetű anyagra alkalmaznak.

xkbv3nx0d

Igen, egy eljárás és a végtermékek között mégis sok-sok különbség van...