Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

svejk

Azért néz ki olyan "csúnyán" mert nem finom menet lett vágva a tengelyre. Ezért mély az árok és a kifutási beszúrás
Ilyen helyre ekkora méretben max. valahányszor 1mm-es emelkedésű menet dukál.
Adott estben a csapágyhézag vagy előfeszítés is finomabban állítható.
Mivel a tengely ilyen mélységben már nem kemény egyszerűbb lett volna simán kiemelgetni a kést majd a végén egy metszőt ráhajtani.
 
Majd máskor Tibcsi először kérdez utána szalad a mesterhez :)
(persze addigra már jól össze lesznek kuszálva a gondolatok a fejében mert itt aztán fog 100 féle ellenkező értelmű tanácsot is kapni :) )  

svejk

Itt a fórumon nem érdeklődtél nem vállalja-e el valaki?
Én kicsit sokallom azt a 15 rugót, de nehogy megsértődjenek a fórumbeli esztergályos szakik, meglehet rossz az értékítéletem.
Most már csak az kell neked ehhez hogy szaladjon is a megmunkálás az anyával.

Tibcsi

Szia!
 
A menet az M10 1.25-ös emelkedésű, az is finommenet. Az anya szalad az orsóval, mert ki lett órázva, rápróbáltuk szépen fut. A csapágy illesztést is előttem ellenőrizte le passaméterrel. nem tudom mi olyan csúnya a beszúráson, semmi nem látszik, ha össze van rakva.:)

svejk

Tudod a finomabbnál is van finomabb :)
A normál M10 1,5mm-es tehát a Tiéd csak éppen jóízű :))
A csúnya idézőjelben volt, nem csúnya, csak bántja az olyanok szemét akik sok golyósorsó végmegmunkálást láttak már gyáriban.
Ha minden szalad, akkor már csak a gépednek kell szaladnia!
Hajrá! Sok sikert és örömet!

keri

Mi akkor az igazán finom menet? 1mm? 0,8mm?
Én sima M10-eshez terveztem megvágni, mert anyát nem tudok csinálni magamnak, és a helyi csavarboltokban már az is nagy szám, ha 8.8-as anyát kapok.

s7manbs8

Én menetet se vágnék rá, hozzáhegeszteném a csapágy belső gyűrűjéhez, hadd szóljon.:)

svejk

Az M10x1-es anya szinte tömegáru, nem lehet gond a beszerzésével valamire való kötőelem boltban.
Ha más nincs -igaz drágábban- de motoros/kerékpáros boltban kapsz, akár önzárót is.
Ilyen helyen ne használj nagy szakítószilárdságú anyát, mert inkább cserélj 3-szor anyát mint egyszer a tengelyről ugorjon a menet :(
Mint köztudott a golyósorsó belül már nem nagyon kemény.

keri

Ezt mond a helyi boltosoknak hogy tömegárú :)
Az SKF-nél akartam venni gumi O gyűrűt, azt mondják nincs, mert mindenkinek más kellet. Amikor 8-ast tartottak akkor 6-ost keresték, amikor 6ost tartottak mindenkinek a 8-as kellet, ezért inkább nem tartanak egyiket sem. Kereskedő az ilyen?
 

keri

De megfogadom a tanácsod. 1-es menetet teszek rá.

279nwbpsa

Ha már ennyire precízek vagyunk a finom menettel,akkor illene az anyát is úgy esztergálni hozzá...Ha nem így teszünk,akkor meg az emelkedés is majdnem mindegy...
De nem ám valaki ezt kötözködésnek veszi! :)
[#integet2]

ra8nsmk6w

Igazad van,de minimum az anya szoritófelületét a tengelyre merölegesre esztergálni. A svejk által emlitett anya vagy orsómenet halál okozója finommenetnél ezen hibákból a leggyakoribb

000000000

Én M12x1-es menetet szoktam esztergálni a 16x5-ös orsóra.Itt még egy kicsit kemény az anyag.

HJózsi


279nwbpsa

Szia Vbodi!
Már régen meg akartam kérdezni,de mindig elfeledtem,hogy azok a zöld színű csavartakarók a lin. sínjeiden csak sima kis korongok,vagy van valami kis nyúlvány "csöcs",ami a helyén tartja.
Tehát a csavar kulcsnyílása is tartja esetleg,vagy csak a sín furatába van szorosan rögzülve ezen kis bigyó?

svejk

Ahol én szoktam venni ilyen finom memenetű anyákat, azok esztergáltak, azért is 10-20-szoros az ára a normálénak.
A csapágyboltokban kapható, az iparban szabványos M15, M17, stb. körmös tengelyvéganyák is természetesen mind esztergáltak.A
Mondjuk a bicikli boltban lehet hogy tényleg kínai gagyit kapunk, főleg az önzáró lehet gyanús.