Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Csináljon már valaki egy HALÁL PONTOS mérést egy 15 fogú és egy 60 fogú kerék esetében.
Nem hinném, hogy azonos lenne az árok profilja.
Amikor kisebb ívben töröd a szíjat, ott valamelyest módosulnia kell a gumi fog profiljának is az anyag zömülése miatt.
Hasonlóképp mint egy sima mezei ékszíjnak a profilja csak itt jóval kisebb mértékben.
Bár elképzelhető, hogy ez annyira kicsi eltérés, hogy nem foglalkoznak vele.

Rabb Ferenc

Stabil jószág. Nekem bevált. Kár, hogy csak 10 ezerig lehet levinni a fordulatát (gyárilag) mert az pl plexihez már sok.
 
http://www.kbx-webaruhaz.hu/termekek/kereso/1/?kereso_mezo=06082101" TARGET=_fnew>Itt még egy kicsivel olcsóbb.  Mindenüt már jóval 40e Ft felett van. Csak egy 8mm-es patron jár hozzá, a többi darabonként 5-7e Ft körül van.
 
Azt azért vedd figyelembe, hogy gravírozáshoz kell a fordulat. De ahhoz már hang is tartozik egy kefés motornál. Járd egy kicsit körül Bódi fortunáját. Gravírozáshoz nem igazán kell 800Watt.

f35ezvjs

Szia !
nekem is van ebből a motorból már többször volt, hogy 24 órát ment egyfolytában semmi gondom nincs vele patront is lehet hozzá kapni merem ajánlani de csak akkor ha a duplacsapágyas és aluházban van acsapágy csak újat vegyél ami azért garanciális. az 150 W os az az igazi

f35ezvjs


fifp6rjch

Laslie-nek igaza van, nem lehetnek egyformák a fogprofilok különböző átmérőjű kerekeknél, hiszen akkor vagy kiugrana egy kis kerékből, vagy megzabálná a szíjat a kis kerék, ha az elég kis átmérőjű.
 
Pl. az Inch-es MXL szíjaknál (2.032 osztás) vannak 17 fogú meghajtó kerekek is. nnél az átmérőnél már annyira "összezömülnek" a szíj fogai egymáshoz képest, hogy az egymás melletti fogak oldalai már párhuzamosak egymással.
 
Egy nagyobb keréknél meg kevésbé kerülnek közelebb egymáshoz a fogak, így a köztük lévő szög is nagyobb.
 
Tessék megnézni, bármilyen osztású vagy méretű fogasszíjnál, ez mindenhol így van.
 
Most azért éppen ezt a példát hoztam, mert most ilyen kerék és szíj van mellettem az asztalomon. :)

Rabb Ferenc

A KRESS duplacsapágyas, és acél csapágyházas. Miért kellene alu?

fifp6rjch


000000000

Csak annyi gondja van a Kressnek, hogy a csapágycseréhez 3T-s prés kell...

4um5b65d

Te más malomban őrölsz mint én.
Itt külön kell választani az árok profilját és a "hús" profilját.
Az árok profilja csak keveset változik, de a hús  sokat.
Amiről én beszélek az az, hogy a szíjnak az a része amiben a fém/kevlar/miegymás sodronyok vannak , annak a különböző ívben történő törése és vele együtt ezen (nevezzük szalagnak) részének belső duzzadása hatással van a szíj fogának tövére.

ywathzay

Az alu igaz hogy jobban vezeti a hőt, de ha az acél ház aluba van foglalva szerintem az sem rossz. Én nem bánnám ha 10.000rpm alá nem tud menni, én úgyis fémekhez szeretném használni. Na igen fémekben milyen fordulatokkal megy a gravírozás? Szűkítőpatron a német ebay-en 10Eur, viszont a gép drágább.
A Vbodi fortunája tetszik, viszont én szeretem a kész megoldásokat is, hiszen nem mindig az az olcsóbb ami annak látszik.

svejk

Mezei saccoló tolómérő...a trapéz profil miatt nem egyszerű, időm se sok de a lényeg nagy
vonalakban látszik:
Új kerekek...
 
T5 15 fog  
fogárok szélessége a lábkörön: 1,7 mm
fogárok szélessége a fejkörön: 2,7 mm
fogtő szélessége: 2,5 mm
foghegyszélessége: 1,9 mm
 
T5 60 fog  
fogárok szélessége a lábkörön: 1,75 mm
fogárok szélessége a fejkörön: 2,6 mm
fogtő szélessége: 2,85 mm
foghegyszélessége: 2,1 mm
 
Szóval ez nem készpénz, mert ez nem mérés volt csak saccolás :(
Arról nem is beszélve, hogy a 60 fogas valami márkásnak kinéző a 15 fogas meg tisztán látszik hogy gagyi.
Szerintem az alábbi képen jól látszik mi, mennyire torzul.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/T5sz%edj%20002.jpg" border=0>
 

ywathzay

Van 10 tonnásom is. Úgy látszik nekem való eszköz.

4um5b65d

Nem a szíj változása a lényeg, mert amit látsz a szíjon az árkot az a keréken a fog.
A kerék foga szemmel láthatólag is sokat változik.
Itt a kerék árka a lényeg.
 
Talán a legegyszerűbb lenne, ha nagyon vékonyan beolajoznád az egyik kereket , majd epokitt ragasztót nyomsz bele a fogba, vagy gyertya viaszt.
Ha megköt akkor odapróbálod a kapott negatívot a másik kerék árkába.

fifp6rjch

Nem őrlünk két malomban, amit írsz, az evidens.
 
nyilván, ha a "fogcsúcsok" közti távolság csökken a kerék átmérője miatt, akkor a "fogárok" belső rádiusza is változik a gumi zömülése miatt.
 
De Svejk #8418 képén nem erről van szó!
 
Ott az fogárok már össze sem ér, tehát azok rádiusza tökmindegy milyen.
És azért nem ér össze, mert neki a 60-as keréken a szíjon lévő fogárok nagyobb szöget zár be egymással a nagy átmérő miatt, mint a 43-as keréken lévő szíj fogszöge, mivel az kisebb, tehát nyilvánvaló, hogy egy kisebb szögű nyílásba elég nehéz beilleszteni egy nagyobb nyílású szöget.

svejk

Szóval a hordozó olyan vékony és olyan közel van a fogtőhöz hogy szerintem elenyésző hatása van a fogasszíj fogméretének torzulására.
A szíjnál az árokban a képen még jól kivehető az a kb. 0,5-0-7 mm-es kis beszúrás is, mely a hajlékonyságot növeli.
Szerintem egy jól megválasztott profilú forgácsolószerszámmal a teljes mérettartományban lényegesen jobb minőségű kerekeket lehetne házilag legyártani.
Élő példa Vbodi is.
 
Régen az MXL-ekhez mezei fúrással,( talán 1,1 mm-es fúróval) feltűnően jól passzoló kereket barkácsoltam műanyagból, és plexiből a kicsi és nagy mérettartományban.