Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

3k74cecek

Valaminek hajlani kell ha megszorul az anya. Legfeljebb nem veszed észre.
Sajnos én a város másik végén vagyok, és nem is szoktam arrafelé járni, így egyelőre nem vállalom a ránézést.

0gbwyh99

Szia kanegér!
Szerintem próbáld meg azt hogy egy darab zártszelvényböl csinálsz a golyósanyádnak egy tartóházat amit utána nyugodtan ráheggezthetsz bármire . Csináltam egy skiccet ahol szürkében a golyósanya van , kékben pedig a zártszelvény .  
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svertel/kaneger.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svertel/kaneger2.JPG" border=0>

0gbwyh99

És mondjuk nem ártana ha az orsó csapágyazásait is valamilyen módon lehetne állítani , hogy szépen párhuzamosan áljon a vezetőkkel és persze a golyósanyával is az egytengelyűségre törekedni !

0gbwyh99

Még valami : a golyósanyát CSAKIS a téglalap alakú homlokján lévő 4 darab lyuk segítségével szabad bármire is felrögzíteni !!! Azokat az M3-as menettel ellátott üregeket FELEJTSED ELL , az NEM ARRA VALÓ !!! [#ejnye1]

f2266unib

Köszönöm István! A rajz alapján megpróbálok elkészíteni egy ilyet. A csapágyakat lehet állítani mindkét oldalon, de oldalirányú feszülést nem vettem észre az eredeti felfüggesztésnél sem, csak a "bukást". A 3mm lyukak olyan célszerűnek tűntek, de ígérem leszokok róluk :) (amúgy akkor mi célt szolgálnak? Ahol be voltak építve az orsók  testvérei ott sem volt funkciójuk....)

0gbwyh99

Figyely , valamilyen funkciójuk van , talán a porvédő hermonikát lehet azokkal rögzíteni , vagy mit tudom én , de BIZTOS hogy nem az amire Te akartad . Ha már a testvéreit említed , hát azok hogyan voltak az eredeti helyén rögzítve ? [#boxer][#wink][#wave]

43pbwjg8s

Teljesen jó megoldás lehet, csak én még kiegészíteném pár csavarral amit nálam az utolsó ábrán látsz. Azzal tudnád megakadályozni a bólintást. Hiszen ez a lényeg.
Csak lehet hogy két irányból (István képén ehhez fenn és lenn van anyag hozzá) nem elegendő. Jó lenne legalább három irányból megtámasztani a pontosan az orsóval egy tengelybe beállított hüvelyt.

f2266unib

A tesók függőlegesen álltak, és a 4 lyukas rész tartott egy tálcát amit fel, le szállított. Ott nem billent az alja, mert a teteje volt terhelve. Most viszont előjött a számomra talán megoldhatatlan probléma. A jelen eszközökkel 27 mm a legnagyobb lyuk, amit fúrni tudok. Az anya 34mm gondolom, reszelgetéssel ne is próbálkozzak, mert az nem lesz pontos. Ötlet? (ja pénz sincs most sajna tehát a végy egy...kezdetűek nem jók :))
Elnézést hogy állandóan problémázok. Köszönöm a segítséget.

0gbwyh99

Jó lesz a reszelő is . Nem a 34 milis lyuk kell hogy pontos legyen hanem a 4 felfogó lyukak távolságai ! Én azt a 4 felfogó lyukat sem csinálnám pontos méretűre , hanem ha mondjuk a golyósanyán lévő lyukak 6 milisek , akkor én 7 vagy 7,5 milisre csinálnám a zártszelvénybe , ezzel is lehetőséget adva az utólagos finom behangolásra .  
Zöld színnel jelöltem a golyósanya rögzítő csavarokat , a zártszelvény alján pedig az egész motyónak a rögzítő lyukai vannak .
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svertel/kaneger3.JPG" border=0>

0gbwyh99

Itt az a lényeg hogy a golyósanya erősen rögzítve legyen billenés ellen . Ahoz bőven elég az előlátott 4 lyuk a goly.anyán . A skiccemben a zártszelvény kellő merevséget és ha feltételezzük hogy az oldalai derékszöget zárnak , akkor kellő pontosságot is ad .  
Az én példámban nincsen semmi hüvely meg ilyesmi , csak a goly.anya és a zártszelvény . Ha az nem adja meg az egytengelyűséget , akkor a zártszelvény valamelyik oldala alá addig raknák hézagoló lemezkéket amig be nem álna ahogy kell ! A zártszelvény alján lévő lyukakat is nagyobbra fúrnám mint a csavar hogy ott is lehessen korrigálni a motyót ! És kész !

keri

Üdv, én is most kezdek neki egy gépnek.
Én eleve úgy terveztem hogy vastagfalu alu U szelvényből rakom össze és abba lesz így befúrva a golyós anya. A pontosság miatt a kritikus felületeket síkba akarom maratni egy befogással.
Amit írtak előttem, hogy a felfogató lukak nagyobbra fúrásával akarok én is lehetőséget biztosítani a finom beállításra.
 
Viszont akárhogy forgatom a kezemben a golyós orsót, nekem sehogy sem akar befeszülni ez.
Inkább a párhuzamossági hiba amire érzékenyek ezek a szerkezetek szerény tapasztalataim alapján.
 
Másik ami megijesztett, hogy írtátok a kocsik aránytalan elrendezése is okozhat befeszülést. Na ez nekem nagy probléma lenne, mert 1 karos tehát teljesen aszimmetrikus szerkezetet csinálok. Viszont számításaim szerint még így is jóval a megengedett forgatónyomatékok alatt maradok. Meg hát ugye azért golyós vezeték, hogy ne feszüljön be, amíg el nem görbül a sín.
 
Persze nekem a normálnál hosszabb kocsim van pont az ilyen problémák ellen és mert a szükséges nyomatékok így vannak meg.

keri

Ne de az eredeti probléma amit kérdezni akartam:
A golyós orsó csapágyazását hogy csináljam meg szerintetek? Hogy ne is legyen kidobott pénz a golyósorsó és ne is fizessek feleslegesen olyan csapágyért amit csapágy boltban olcsóbban megkapok.
 
-Szimpla mélyhornyú csapágy megfelelő fészekbe sajtolva
-Dupla mélyhornyú előfeszítve
-Dupla ferde hatásvonalú előfeszítve
-vegyek méregdrága orsócsapágyat
-vegyek megfelelő orsócsapágyat ami nem drágább mintha korrekt módon akarom kommersz csapágyból megcsinálni.

000000000

Ha nem túl hosszú a golyósorsód, akkor az egyik végén dupla ferdehatásvonalú előfeszítve.Ha hosszú, akkor ugyanez a másik oldalon síma mélyhornyú, szabad tengelyirányú játékkal. Hosszú:600-700mm-nél hosszabb.

keri

Köszönöm!
Határeset, 700mm az X tengely orsója 600mm lökettel. Tehát ide kell a támasztásA többi az 400mm.
Jól értem hogy a 400mm-es 16-os orsóhoz nem is kell akkor a másik végére semmi támasztó csapágy?

4um5b65d

Azon gondolkodom, hogy a fórum lakossága miért favorizálja annyira a ferde hatásvonalú csapágyak beépítését a golyósorsó rendszerekbe ??
Van egy "több száz éve" bevált megoldás ami mintha teljesen a feledésbe homályába veszett volna.
Az olcsó mély hornyú és a nyom(talp)csapágy kombinációja. Anyával előfeszíthető, kopás esetén van mód a korrekcióra. Mi a baj ezzel ??