Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

vthgizrff

Most ismételd meg a kisérletet úgy, hogy a tokmányhoz is teszel egy mérőórát.

3k74cecek

Háát nem tudom milyen kigyúrt ember vagy, de ezt az 1mm-t kicsit sokallom. Szerintem annak egy jó része a főorsócsapágyazás hézagából, vagy a gép más részéből származik. Egy 30-as tengely 320mm hosszon kézi erőtől ennyit nem görbülhet szerintem.[#wow1]

4um5b65d

100KG meg egy pici.....
Na ne hülyítsetek máááááá, nem 6001-es radiálisak vannak benne. Annyira passzentosak a csapágyak a gépben, hogy ha egy kicsit sűrűbb olajat teszek bele akkor 1400-as fordulaton már megszorul a főorsó.
A tokmány test , a síkmenetes tárcsa valamint a tokmánypofák kapcsolatánál lehet hibát keresni, hisz tipikus jelenség, ha egy hosszú anyag vergődik a főorsón belül és kívül pedig esztergálni próbálod, az bizony beleszólhat a forgácsolásba.

000000000

Egyik végén befogott rúd kihajlásának képlete szerint a kihajlás F*L*L*L/3/I/E=0,785mm
 
F= az erő, ami laza kézzel,legyen 600 Newton
E=modulus acélnál=210000
L=szabad, hajlított hossz=320 mm
I=inercia körrúdra=D*D*D*D*PI/64
Ami az átmérő 30 esetén: 39760
 
-----------
 
A mindkét végén befogott, középen terhelt körrúd ennek az 1/16-ával hajlik le csak.
Azaz 0,049 mm-t...
Mert ekkor a képlet F*L*L*L/48/I/E
 
Ezt a képletet átrendezve lehet kihajlásra méretezéskor kiszámolni a lineár vezetéknek használt körrudak minimálisan szükséges átmérőjét...
 
Egyéb alakzatokra az I értéke pl. itt
http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1sodrend%C5%B1_nyomat%C3%A9kok_list%C3%A1ja

000000000

Az 1 mm-hez tehát cirka 80 kg-os húzás kell...

0gbwyh99

A válasz a kérdésedre : lehet , ha kis fesztávokrol van szó , ha mind két végét rögzíted és esetleg megfeszíted , és ha nagy keresztmetszetű rudakat használsz . Az eredmény megint csak egy masszív gépváz kell hogy a megfeszítést kibírja vetemedés nélkül , a nagy keresztmetszetű rudak és lin. csapágyak már drágák . Oda jutottunk amit Svejk is mondot : "Érdemes-e?" .
Csinálsz egy szolid gépvázat , teszel rá lin. vezető sineket , vagy tehetsz rád többhelyen alátámasztott (akár végig) körrudakat amiknek ebben az esetben az átmérőjük lehet sokkal kisebb is , és ezeket nem kell a két végén kifeszíteni sem !

0gbwyh99

rád = rá .
Bocsi !

000000000

Van valahol táblázat ahol adott anyag megmunkalási sebesség szerszám stb fügvényében meg van adva a ébredő erő?  
 

000000000

pár merevitéssel..
 
http://kepfeltoltes.hu/090604/h__t_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
 
http://kepfeltoltes.hu/090604/segg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

D.Laci

Mit szeretnél megmunkálni vele? Fát, fémet műanyag? Vagy csak rajzolgatni?

000000000

3d műanyag, alu esetleg acél. Az már most látszik, hogy az x tengely dura csavaróerőnek van kitéve az erőkar miatt ha a maró nekinyomódik a munkadarabnak...

D.Laci

Max alú, kis fogásokkal.

keri

Miért akarod mindenáron a vezetékekre bízni a teherhordást is?
Nem a gépváz kerül sokba hanem a lineáris vezetékek és a mozgató orsó.

0gbwyh99

Az Y-hídon lévő orsó-anya ami a Z-tengelyt hivatott mozgatni jobra,balra , az bizony így rögtön megfeszül !!! Ahogyan azt "keri" is leírta , ha a vezetékek végzik ell a teherhordást is , akkor jócskán túl kell méretezni őket , nem beszélve a nagyságrendekkel nagyob arányú kopást is !!

keri

Alu U profilra hogy lehet kiszámítani az egyik végén rögzített elhajlást?