Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

svejk

Ha már pneumatikázunk..
Azok a gázrugók, amik pl. az autók csomag vagy motortérajtaját tartják hogy működnek?
Ott mintha benyomott és kitolt helyzetben is azonos lenne a nyomóerő.

0gbwyh99

Gondolom a levegő csatlakozókat szabadon-nyitva hagyva  gondoltad a dolgot .[#smile]

0gbwyh99

 © Szalai György   ma 10:03 | Válasz | #4271  
 
"A korrekt megvezetést is magába foglalja. Kocsi hossza L8 160mm, ez elég egy szép nekem való Z-nek."

0gbwyh99

Aztaaaa! Most néztem meg a katalógusban - az egy komoly egység amit sasoltál ! Duplasines massziv konstrukció . Az egy vagyont kostál újonan !

Szalai György


Szalai György

http://www.airax.com/langues/en/diagram.php" TARGET=_fnew>Leltem egy rajzot róla.
Elég jó az oldal.

kmajer

WWW.MOLITON.hu
made in hungary gázrugók, egyedi kivitelben is

Szalai György

„Jut eszembe Szalai györgy!” Jó, hogy nem nemecsek ernő!
De bizony az én voltam, és még mindég hitvány megoldásnak tartom.
Akkor az Y hídon vízszintesen futó kocsiról beszéltünk és az volt a problémám, hogy (tisztesség ne essék) Varsányi Péter golyói túl közel vannak egymáshoz. Már hogy az egy kocsiban lévő két golyósor egymáshoz képesti távolsága, szerintem túl kicsi a leeresztett Z hosszához képest. Ezért nagyon nagyok a kocsin a csavaró irányú erők. Amit az valószínűleg röhögve elbír, de hamar fog tönkremenni, és a kocsi minden kicsi kotyogása felnagyítva jelentkezik majd Péter leeresztett szerszámának alsó végén.
 
Ezért választottam én most olyan munkahenger típust, aminek elég stabil a megvezetése, elég hosszú és elég széles a kocsija, ahhoz hogy önmagában is platformként funkcionáljon.

7vpav5d32

Tartok tőle, hogy a levegő átáramlása sokat tompít a dinamikán. (persze azt sem értem, hogy miért is nem elég ha 5-6-10000mm/perc-el rohangál a Z tehermentesítés nélkül is.)
Ha már kisérleteztek akkor talán a tartálynak lehetne a gumimembrános hidrofol vagy kiegyenlítőtartályt használni.

Szalai György

Most dinamikára játszunk, nem sebességre. Az a sebesség változási sebessége. Mikor Tibor45 3D-t mart, ez számított neki. Hogy mennyi idő alatt, mekkora út alatt képes felgyorsulni a Z az elvárt sebességre. Ott nincs sem sok hely sem sok idő, hogy elérje az elvárt sebességet. Ezért fontos a gyorsulás/lassulás. Dinamika.
 
Szerintem is a vékony átáramlási keresztmetszeten vérezhet el az ötlet. Ideális esetben a munkahengert a tartállyal összekötő csőszakasznak azonos keresztmetszetűnek kéne lennie a henger belső keresztmetszetével. Ilyen gyártmányt még képen sem láttam. Ha volna is ekkora csatlakozású munkahenger, ekkora csövet nehéz lenne végigvezetni az energialáncokon. Tehát a tartálynak célszerűen az Y híd üregében kéne lennie. Szerencsére a munkahengert mereven a hídhoz kell rögzíteni. A henger alját eltávolítva, egy vastag U vagy L csővel csatlakoztatható lehetne a hídban kiképzett tartályhoz. Így ideális volna a levegőáramlás, rövid és vastag a légút.
 
Egyéb probléma is van. Nem tudom, hogy a pneumatika dugattyúk, munka közben honnan kapnak kenést. Kell e nekik a működtető levegőbe kevert olajkenés, vagy szárazon is futnak.
Ha olaj kell, akkor most honnan kapnának.

svejk


svejk

Ez a tuti oldal, és milyen egyszerű :)

svejk

Jól van no, bocsi!
Gondolhatod hogy nem direkt volt..
Hogy Te mennyit tudsz írni más nemi szervéről :)))
 
Nem kerestem ki a pontos tipust, de ha ez ilyen nagy batár akkor oké.

svejk

Tudni nem tudhatom de a szétszedések alkalmával olajmaradványokat nemigen szoktam találni a hengerben csak azt a speciális fehér színű zsírt a karmantyún. Persze az olaj el is távozhat a leürítések alkalmával..
Volt egy kollégám az azt mondta mindig,csak kevés zsírt mert kisluszzan a levegő :))

Szalai György

Rossz az, aki rosszra gondol. Tagadhatnám is, de nem teszem. Bevallom, hogy vontam némi képzeletbeli párhuzamot az oldottabb hangulat kedvéért. Bocsáttassék meg nekem. A következő mondatban már semmi kétséget sem hagytam az felől, hogy miről van igazából szó.