Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Mert nem kell kifizetnem, kibicnek semmi sem drága, a DGPL 18-HD18-350-000-0-B-GK-D1-CT típust választom, kiegészítő tartozékok nélkül, mert szerény vagyok. (46.oldaltól)
A korrekt megvezetést is magába foglalja. Kocsi hossza L8 160mm, ez elég egy szép nekem való Z-nek. Nem kell mellé plusz sin és kocsi. Dugattyú átmérője a legkisebb, 18mm, ezért annak súrlódó felülete és mozgó tömege is a legkisebb a családban. Állítható útvég csillapítása ennek nincsen.  
Legnagyobb sebessége 3m/s, bőven elég.
6 bar levegőnyomás mellett 153 N erőt fejt ki tehát nagyjából 15kg-ot tart meg. Kb. ideális.
Kocsi hossza L8:160mm ezért az ideális ütéshossz ennek kétszerese + egy kicsi, 350mm. Akkor a teljes hossz 350mm + 2 x L5azaz25mm, tehát éppen 400mm.
Tetszik?

43pbwjg8s

OK Gyuri!
Ahogy időm engedi rajzolgatok.
Én leszek a szerkesztőd! :)

svejk

Van fogalmad róla mennyi egy ilyen egység újonnan?
Mert használtban tuti kicsi az esélye hogy találsz még haznélhatót.
De ugye az orsó mégmarad mellette, tehát nem levegős vezérlést akarsz?
Egyébként a közös ismerősünknek vanak ilyen cuccai..

Szalai György

Fogggalmam nincs. Ahhoz még az én fantáziám is kicsi.
Az orsót meghagynám, mert a levegőt nem tudnám akkora dinamikával mozgatni mint szeretném, és mivel a gáz összenyomható, nem is lenne kellően merev az előtolás. De így már, hogy a motor forgatónyomatékából nem kell egy csomót a teher emelgetésére fordítanom és tudom már azt is, hogy a megmunkálásnak az emelgetéshez képest alig van nyomatékigénye, a motor nyomatékának java részét arra fordíthatom amire szeretném. Gyorsításra. Tehát választanék egy 15-20mm emelkedésű orsót, ferdehatásvonalú golyós végcsapágyazással, és 3:1 áttételen át kergetném egy vasmentes forgórészű 9000n/min fordulatú motorral. A féket az orsóra tenném. De azután sajnos csörögne a vekker és felébrednék.
 
Igen, már nagyon sokszor kellemesen meglepődtem azon, hogy mi minden szemétrevetett, új korában számomra megfizethetetlen dolog bukkan fel időnként, lelkes megmentők, hozzáértő újrahasznosítók kezeiben.  Hála nekik.

Szalai György

Ezt a típust a fesztóék Magyar nyelvű onlájn katalógusában nem is találom.
Nem tartanak minket egyenrangú vásárlónak például a szászokkal.
Terringettét ! Holnap meggyógyítom a lókolbászt, hogy ismét ráülhessek, és veszek pár szittya magyar hátrafelé nyilazó leckét, mert már nem tisztelnek.

43pbwjg8s

Enné  meg a fene, hogy a multkor a MÉH telephelyén járva láttam egy párat... :(
Én marha meg nem hoztam el. :(
Persze így az állapot kérdéses.

43pbwjg8s

Ki is tolsz velem.
Reménykedtem hogy letölthetem a 3D modellt.
Megrajzoljam? Csak időt kérek, mert most a munkahelyi gondok vannak előtérben pár napig.
Utána majd pontosítjuk az orsót és a további elemeket. Már ha egyáltalán kívánod a segítségemet.

Szalai György

Csak az alumínium vázprofilja, meg a két vége is nagyon célszerű dolog !!!

Szalai György

Nem tudom, ha megrajzolnád, mire mennél vele. Szerintem, ez megmarad álomnak. Ha találunk valamit hozzá, és kezd az álom valósággá változni, akkor majd érdemes lesz rajzolgatni. A motort azt hiszem megtaláltam, de aki rajtam kívül ismerte a részleteket, az nem él már.[#smile]

43pbwjg8s

Ahogy gondolod.
Ha ilyesmi segítség kell csak szólj!

43pbwjg8s

"....de aki rajtam kívül ismerte a részleteket, az nem él már...."
Inkább kiszálnék! Még lehet? :)

0gbwyh99

Üdv!
Akkor , ha jól értettem , Te arra a munkahengerre bizonyos légnyomást adnál , ami kb. akkora hogy a Z-tengely súlyát kb. 0-ba tartsa ? Az volna az ellensúly , vagy húzó rugó helyettesitése ?

0gbwyh99

Olyan munkahengerem nekem is van : 20-as REXROTH lin. vezetővel és golyós kocsival . Allig használt . Képet most nem tudok csinálni (nincsen ide haza) . A lin. vezeték hasznos hossza 435mm . Igazság szerint én a dugattyút ki akartam szerelni belőle , és a helyébe trapéz orsót szereltem volna bele . Az  lenne az Y-hid eggyik vezetője , amolyan kompakt , porvédett lin. egység ! Mi a véleményetek , megfelelne-e annak ?

svejk

Jut eszembe Szalai györgy!
Nem Te szóltad meg  Varsányit a múltkor hogy 1 kocsi nem kocsi vezetőnek? :)
Ha nem Te voltál akkor storno.

Szalai György

Igen, így képzeltem. Azzal a pontosítással, hogy a munkahenger és a légtartály egy közel állandó nyomású teret alkotna, és a tartály térfogata egy nagyságrenddel nagyobb kell legyen mint a henger teljes belső térfogata. Másképp zavaró mértékű lehet a nyomásváltozás a kitolt és behúzott dugattyújú állások között.
 
Nagyon jó hogy van neked ilyened. Ha arra jársz, akaszthatnál rá egy rugós halmérleget és megmérhetnéd, hogy mekkora húzóerő hatására indul el a dugattyúja.