Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

Pontosan ez volt az! Köszönöm!!!!!!!
És köszönöm a többi segítséget is mindenkinek.
Most gyorsan kiszámolom, hogy ha Szentendrén van a hajtó kerék, és Pécsen a hajtott, akkor hány fogú a meghajtó szíj.
Hali

000000000

Utólagos engedelmeddel beteszem a linktárba, mert másnak is nagyon hasznos lehet.

bmejdz9nu

Z-tegely(em)
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/VP_CNC_V1/Z-tegely.jpg" border=0>

7vpav5d32

Fóliákhoz, vékony lemezek lefogatásához próbáljátok ki a "Henzo" tubusos fotoragasztót. Könnyen kenhető, vékony és könnyedén eltávolítható.  
 
 
 

bmejdz9nu

Szerintem...
Ha gépet terveztek... ne használjátok ki a teljes golyósorsó tartományt... azaz ne menyjen az anya "falig"...
Nekem gyári csapágyházas orsóim vannak, acél csapágyblokkal a végén...
Tolerancia = Zero!
Tehát min.0.01 ponosan kell minden írányból az anyának érkeznie... ha csak 10mm lett volna "rákalkulálva" akkor nem egy egész napos műsor a beállítása.... kicsit önbeálló lenne...
Persze - gondolom - ha a csapágyház legalább alu lenne akkor talán engedne egy "leheletet"... de így nem...
Szerintem nem lenne jelentős a hiba...
 
Persze egy műnyag alátét mindent megoldana... de akkor oda az egész... [#hehe]

bmejdz9nu

Alternatíva két marómotor gyorsan cserélhető felfogatására...
10mm-es tartólapok, nincsenek süllyesztve a csavarok a jobb mechanikai tartás miatt, a hordozó lapon (Z-tengely) süllyesztve a csavarok fejének a helye, a felfogató csavarok acél betétes bele préselt és fémragasztott, a két hordozó lemez, hogy egyforma legyen egyszerre munkált (kétoldalas ragasztószalag...)
 
A befurható anyák mindjárt az illesztőszeg szerepét is eljátszák... Együtt lett fúrva a Z-tartó a motortartó lemezekkel...
Ha minden nagyon passzol akkor a Z-tengelyt is "további merevítésben részesíti"... (sőt akkor a Teknomotornál a hőt is átvezeti)
Csere idő: majdnem F1...
 
A HF motor kijebb van, hogy azonos legyen a két motor maró pozíciója... 6xM8 csavar... de most csak 1-1 fogja... :)  
Csavarok: jobb ha minnél közelebb a vezető sinekhez! itt 1mm hely van csak (nem látható másik felén van ugyebár) és minnél közelebb a marómotor felfogatási pontjaihoz! Rezonanciaveszély elkerülése...
 
Képek:
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/VP_CNC_V1/Kepek/Z-tengely/P1170120.JPG" border=0>
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/VP_CNC_V1/Kepek/Z-tengely/P1170119.JPG" border=0> https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/VP_CNC_V1/Kepek/Z-tengely/P1170105.JPG" border=0>
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/VP_CNC_V1/Kepek/Z-tengely/P1170124.JPG" border=0>

Szedlay Pál

Péter!
 
Egy kúpos illesztőszeg nem lett volna az illesztésre korrektebb megoldás? könnyen oldható és nagyon pontosan pozicionál.

bmejdz9nu

Ez kúpos.... az a része... és 6x... tökéletesen passzentos... persze egy szbályos illesztőszeg az azért más de itt "elmegy" mert gondold végig ha van egy-két század... dölésben pl. akkor az hány század fok...
Motorcsere után ugyis fel kell venni újból a 0 pontot...

sasi

Egy kis adalék a merevséghez.
Az alábbi videón Rockwell/Brinnel keménységmérő gép látható, 98 N előterheléssel beállítva. A gép váza robusztus acélöntvény, a súlyát nem ismerem, de több emberes. Méréskor a legnagyobb erő, mely igyekszik szétfeszíteni 250 kp.
A mérőóra ugyan HRC-ben kalibrált, de egy osztás 0,01 mm elmozdulásnak felel meg, azaz két ujjal 0,02 mm-t tudok hajlítani rajta, mondjuk kb. 20 kilóval.
Azt hiszem, érdemes elgondolkodni rajta.
http://www.sasovits.hu/cnc/vegyes/KV2.wmv" TARGET=_fnew>A video.

sasi

Egy kis adalék a merevséghez.
Az alábbi videón Rockwell/Brinnel keménységmérő gép látható, 98 N előterheléssel beállítva. A gép váza robusztus acélöntvény, a súlyát nem ismerem, de több emberes. Méréskor a legnagyobb erő, mely igyekszik szétfeszíteni 250 kp.
A mérőóra ugyan HRC-ben kalibrált, de egy osztás 0,01 mm elmozdulásnak felel meg, azaz két ujjal 0,02 mm-t tudok hajlítani rajta, mondjuk kb. 20 kilóval.
Azt hiszem, érdemes elgondolkodni rajta.
http://www.sasovits.hu/cnc/vegyes/KV2.wmv" TARGET=_fnew>Video.
- Ma délután a hozzászólásaim 3-4 kisérlet utánn...

bmejdz9nu

hát igen... a mi álmaink és a valóság...

000000000

Elég meglepő a látvány, de azért én szívesen megnézném egy közeli képen a mechanikai kialakítást, felfogatást stb. Ezzel azt akarod mondani, hogy az a hatalmas acél öntvény deformálódik 0.02 mm-t kb. 20 kiló hatására?

sasi

Az öntvény egybe van öntve, a felső részen lévő nyílást öntvény lap takarja.
Lemértem az ujjaim erejét, csak 12 kg körül mozog.
1373N (140kp) hatására, (98N előterheléssel, mert csak így tudtam mérni) 0,4 mm-t nyílik a szerkezet…

Szedlay Pál

Hali!
 
Az Isel fóorsót is lehet 0.08mm-t ujjal nyomkodni. Pedig nem olcsó cucc. HSC-Prémium 4820

sasi