Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Hát, csak amennyire a hurkatöltés is az. [#vigyor2]

remrendes

A belso feluletet hogyan formazod?

3vv2btrhv

A homok mag adja a belső felületet ,a magra van rá húzva maga a termék ,nézd meg a videót .

Rabb Ferenc

Ha a belső magot tömörre döngölt öntödei homokból formáznád bizonyára esztétikusabb felületet adna mint ami az egyik előző képen látható.

A gipsz szabadtéri időtállósága szerintem eléggé kétséges az eredetileg tervezett betonhoz képest...

remrendes

A video kimaradt, köszi!

gcu93g9if

Üdv.

Szeretném le egyszerűsíteni a gép kenését. Jó lenne valami központi zsirzó/olajzó pumpa de minimum valahogy ki szeretném vezetni csövekkel a kenési pontokat. Jelenleg elég nehezen hozzáférhető a Z tengelynél. Szerintetek mivel lehetne ezt valahogy kivezetni. M3-as a menete és roppant kevés a hely. Lenne valami ide való csatlakozó vagy valami?

    

gaben

Szia,

én M3-as menetű Festo csatlakozókat használtam, de mivel a kocsikon M6-os menet van, ezért kellett csináltatnom hozzá egy réz közdarabot is.
Az elérhetetlen helyekre először rádugtam a csatira a 4mm-es csövet és utána betekertem a helyére. Na persze ez egyszerűnek hangzik, de a valóságban hatalmas szívás volt. [#vigyor]

3vv2btrhv

A gipsz az elveszik , mint a homok mag ,csak az a szerepe , hogy sima legyen a belseje ,természetesen levélasztó réteget kapott a gipsz amire a beton kerül .
Az öntödei homok beszerzése nekem most gond ,de van jő minőségű kvarc homokom  ami most jött meg .Ehhez fogok adagolni Kaolint, ez már egyszer bizonyított .

gcu93g9if

Ezt a fajtát használtad? Én ezt talátam a leg karcsúbb verziónak.

  

remrendes

Én ilyen fittingeket tekertem a csapágyházakba.

gaben

Igen, ezt illetve a 90 fokos tesóit használtam.

      

istvan3

Sajnos a 15mm es kocsihoz nem fog bemenni az a Festo-s csati. Ki kell marni a kocsi alatt a csatinál egy ~3mm-es zsebet.

istvan3

Még egy tipp. Ezeket a Rexroth kocsikat oldalról (az imbusz csavart eltávolítva) illetve felülről a porvédő műanyagon keresztül is lehet kenni. Ki kell lyukasztani és egy O gyűrűvel tömíteni.

Adatlapon megtalálsz minden infót.

Lehet egyszerűbb a rajta lévő alut atfúrni és azt megmenetelve belerakni a kívánt zsirzó csatit.

gcu93g9if

Köszönöm a válaszokat. Hasznosak voltak !!!

PSoft

Kicsit hosszú meg unalmas is a videó, de vannak benne egész jó, "látványos" részletek.
Pld...itt is. [#vigyor2]