Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

keri

Az tényleg jó. Az egyik legjobb kopási tulajdonságú anyag.
Itt lehetett kapni régen ilyen anyagot.

Esetleg a ZX100 sem rossz, de nekem itt tudtak szakmai tanácsot is adni mi lenne az én alkalmazásomra a legjobb anyag.

koferi

Egy kis távcső fogó oszlopának az alját csináltam POM-c ből.
A rajzon az alsó sárga rész fix, a feső kék a csőhöz rögzítve forog. Problémám, hogy kevés használat után elkezdett hangosan nyikorogni. Mi lehet a megoldás?

  

hostya

1. Szedd szét az alsó és felső részt, és a csatlakozó felületeket vékonyan zsírozd be.

2. A felesleges zsírt egy ronggyal töröld le.
3. Rakd össze, és örülj.. [#integet2]

RJancsi

Zsírozhatod is, de abba idővel beleragad a por. Meg a zsír "kimászik" a kenési helyről és kívül is olajsár lesz a felületen. Én kipróbálnám a "száraz" kenést, azaz a csúszó felületeket grafittal kenném meg. (Akár egy ács-ceruzával vastagon összefirkálva.)

remrendes


Szalai György

Akkor erre a kérdésre az a legjobb válasz, hogy: Amilyen van. [#vigyor2]

TBS-TEAM

ha van helyed egy kis csapágyazott lánckerékre akkor jobb megoldás a rugós láncfeszítő mert az mindig optimális feszességet biztosít és nem kell a kopásból adodó utánállításokkal bajlódni [#vigyor0]

  
József

keri

Zsír.
Én a grafitosat szeretem, de a fehér finom, lítiumos is jó.

keri

Ez milyen ötletes.
Nem azt mondom hogy rögtön eldobom a nyomaték kulcsomat, de azért a nyomaték érzékeny helyeken nem hülyeség egy ilyen indikátoros csavar.


D.Laci

És hogyan működik? :)


RJancsi

Eltekintve attól, hogy nyilván méretezett, de egy nyomatékérzékeny csavart szárát furattal kikönnyíteni nem tűnik szerencsés gondolatnak. Abban sem vagyok biztos, hogy jól viseli a ki/be tekerést, nyilván van valamekkora hiszterézise a "kijelzőnek" ha többször fellazítják/meghúzzák és ezt semmi sem mutatja.

PSoft

Nem kell oda beépített indikátor!
A villanyosoknak már régen kitalálták a tuti megoldást!
Húzod a csavart és amikor elég a nyomaték...leszakad a feje.
Egyszerű, mint a faék. [#eljen]
Így aztán, a disznópásztorból lett villanyász is magabiztosan szaggatja a csavarfejeket, mer'...ért hozzá. [#nyes][#nyes][#nyes]

RJancsi

Már nem emlékszem hol találkoztam olyan csavarral, amibe be volt építve a meghúzási nyomaték és az egyszerhasználatosság is. A hatlap alatt volt egy beszúrás és onnét kúpos volt a csavarfej. Kellő meghúzásnál a hatlap leszakadt, a maradék kúpot meg nem lehetett semmivel megfogni, hogy kitekerje az ember. Maradt a lefúrás vagy egy anyának a ráhegesztése (én utóbbit csináltam).

TBS-TEAM

Személyautó kormányrudazat rögzítésénél előszeretettel alkalmazzák [#eplus2]
József

pbalazs

Nekem a váltózárat szerelték fel ilyen csavarral.