Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

0w3dp8g7e

Valaki áruljon el nekem egy titkot!
Miért van sokkal kevesebb ezekből a tipusú cnc-k ből
Itt ugye nem a hid van megemelve hanem a pálya amin fut a hid!
Elvileg sokkal stabilabb  és pontosabb!
Vagy csak azért nincs belőle sok mert eltér az etalontol?

(nem kifejezetten csak erre gondolok hanem minden olyan megoldásra ahol a pálya van felemelve

  

svejk

Készült itt is jó pár darab olyan.
Relatíve több anyag kell hozzá.

RJancsi

Én is épp most építek egy ilyen "megemelt" sínes gépet. Elég sokat mérlegeltem, és végül úgy tűnt egyszerűbb ha ilyen lesz, mint egy merev keretes híd ami az asztal alatt van középen egy orsóval meghajtva. Igaz, hogy az emelt sínhez két orsó kell ami többlet költség, de nekem célszerűbbnek/egyszerűbbnek tűnt.

remrendes

Az is. Csak akkor van gond, ha egybe kell megmunkalni az egeszet.

RJancsi

Mire (melyik elrendezésre) gondolsz? Ha maradunk a "hobby" kategóriánál és nem üldözzük a mikronokat, szerintem nem nehezebb egy emelt hidas masinát összerakni, mint egy merev keretes "alsó sínes"-t. Felső sínnél a híd kialakítása/meghajtása sokkal egyszerűbb (lényegében egy egyenes gerenda), alsósínes keretnél a "fejnehéz" marómotor kialakítás miatti nyomaték és az asztal alatti középső orsó miatt a merevség biztosítása elég macerás.

0w3dp8g7e

Valahogy énis igy gondolom!
Egy "másik"forumon is nyilatkoztak ott azt a választ kaptam hogy ez nem olyan stabil!
Meginterjuvoltam egy statikus barátomat is!
Ő meg pont azt mondta hogy ez a stabilabb meg az egyszerübb!
Nem tudom se statikus nem vagyok, se nagy cnc-s De valahogy nekem is szimpibb ez!
Lehet valamit tudni a te gépedröl??
Készültségi szint... képek?

remrendes

Az emelt verzios nagyobb darab. Ha utolag egyben kell megmunkalni a hegesztett szerkezetet, akkor nem hobby-barat arak jonnek ki.

RJancsi

Hát igen. Ki mit ért hobby alatt. Van aki hobbyból gyűjti a 100 milliós sportautókat (Dubaiban), valaki hobbyból maga javítgatja a 30 éves Golf I-ét. Az én megítélésem szerint a hegesztett vázú (feszültségmentesített) és utólag mart/köszörült/hántolt CNC masina már nem hobby kategória.
Nem szégyellem bevallani, az én gépemhez a gépépítő profilok marógépen lettek végmegmunkálva és amennyire az sikerült és a horonyanyák összehúzták a vázat annyira lett pontos. Az egyik lineáris sínt többé kevésbé pontosan a horony tengelyébe csavaroztam, a másikat pedig a híddal állítottam be. Először csak az egyik végét csavaroztam le kicsit szorosan amennyire csak lehetett közel húzva hozzá a hidat, majd áttoltam a hidat a sín másik végére és lecsavaroztam ott is. Így többé-kevésbé párhuzamosak lettek, legalábbis a hidat végigtolva nem érezni lötyögést, szorulást sehol sem. Lehet, hogy nem a legprofibb megoldás, de működik :) Alapvetően fát (műanyagot) szeretnék megmunkálni vele, így nem célom a mikronok de még csak a századok üldözése sem. Ha tized mm pontosan sikerül reliefet marnom már elégedett leszek.

sanyi84

Mivel a gép alapvetően forgácsol is jobb választás. Nem két kiló fa/vas/műanyag stb forgácson kell keresztülnyomni magát a hídnak. Persze azért a forgácsvédelem attól még kell. Ez nagy előnye a konstrukciónak. Szinte a legmerevebb abban a kategóriában ahogyan a helyet kihasználja.

keri

Szerintem is stabilabb.
Amiért hobbi körökben ritkább a használata, az, hogy ehhez két oldali orsó és meghajtás kell (ami nagyon megdobja a költségeket) de ezt leszámítva szerintem is az egyik legjobb konstrukció.

s7manbs8

A nyák marakodás mellett, ugye fúrni is szerettem volna majd géppel esetleg, de az is meghiúsulni látszik, a Z tengelyemben a bakelit szerű siklócsapágyak megszorultak, olajozás után, ami tegnap volt, nem javult meg, erő kell a kis motor nem bírja hajtani, kézzel is érződik, meg ugrálva halad, ahogy megfeszül az orsó, az amúgy az a házi készítésű gördülős fajta.

A tengelyem 20-as, most azon filózok, hogy a 4 siklócsapáőgyból kivennék egyet, úgy talán nam lenne túlhatározva és nem szorulna, csak ehhez szét kellene szedni, úgyis szét kell, mert így nem tudom használni.

A mérete meg olyan, hogy lineáris csapágyra nemigen tudom kicserélni, mert a furat nem olyan méretű, meg elég rövid is lenne.

Valamit a mostanival kellene kezdeni, kibővíteni a furatot vagy másfélét csinálni bele valami ZX100-at vagy fene tudja.

s7manbs8


iv43r83d

Szia! Szerintem a persely helyett megérné lineáris csapágyra váltani még akkor is ha másik Z tengelyt kellene csinálni.
20-as lineáris csapágyat tudok neked adni ha érdekel és el jössz érte!

  Üdv Csaba!

s7manbs8

Szétszedtem még jobban.

A tengely ennél 25mm-es, az a persely, meg kívül 30-nak néz ki.

Arra gondoltam, hogy ki lehetne szedni belőle pár tizedet, csak vagy 2mm hosszan meghagyni úgy is feltámaszkodik amennyire kell, nem fog az se elkopni ezer év alatt se.

Vagy nem tudom még mit lehetne kitalálni ehhez.

A tengely szoros nagyon már egybe is ha bedugom, nem csoda, hogy nehéz volt tekerni.

Az anyaga valami műanyagnak néz ki, lehet danamid szerűség bár én nem vagyok szakértő ebben.

  

s7manbs8

Szia !

Beszéltem egy ismerőssel, majd valamikor lehet átmegyünk arrafele is kocsival, csak nem tudom még mikor lesz idő, meg ha van valami ilyesmi, felhívlak majd, ha nem baj.

Üdv Béla.