Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

ANTAL GÁBOR

 Szerintem A miskolci Sotox lesz az ahol a Szabó Gabi  dolgozik : Nekem van fűrészem és ott csinálják a lapot. Én 6/4   4/6? os lapot használok de hétfőn ha gondolod megkérdem. Nálam az a baj hogy egyszer pl 60 as köracélt vágok másszor meg 50*50 es zártszelvényt és lusta vagyok lapot cserélni

s2k5ycubj

Hát akkor két fűrészgép kell,ez lesz a megoldás![#crazya][#crazya][#nyes][#nyes][#integet2]

svejk

De ilyen fórumtársunk nincs hogy Szabó Gabi.
Egyzser vettem tőle valamit akkor ajánlotta magát, de öregszem...
 
Az mit jelent hogy 4/6?  
Ezekben is van bimetal, meg ilyen nyalánkságok?

s2k5ycubj

A bimetál jó választás,de van amelyik gép szereti szaggatni,például az enyém sajnos. A 4/6 a változó fogméretet jelöli. A nagyobb méretű (nem13-as szalag) a jó. A nagyokhoz 27-től már van mindenféle szalag a saválóstól az aluig minden.

Szalai György


Szalai György



VighLajos

Szevasztok!
Tanácsot kérnék: vákuum-szárítószekrényben érdemes lehet fát szárítani?
A mérete akkora, mint egy villanytűzhely sütője, hőfokszabályzós fűtése van, de szivattyú nincs hozzá.
Itt a frissen kivágott, esztergálásra szánt kisebb farönkök szárítására gondoltam, nem kerítésoszlopnak való faanyagra.
[#smile]
Ha a gondolat elvetendő, akkor nem ruházok be szivattyúba.

yuagaci9g

Szerintem nagyon Igen!
 
A vákuumos száritokemencét használhatod gipszminták vákumozasara is,
a vákuumpompát meg a munkadarabok rögzitésere,  
vagy folyadékok szűrésére.
 
 
.

svejk

Te egy nyitott Google tartalom vagy :) [#worship]

Szedlay Pál

Számold át mekkora erő fog hatni az oldalfalakra és nézd meg a szárító terhelhetőségét, nehogy meglepetés érjen.

Szalai György


VighLajos

Szerencsére ezt már a tervezője kiszámolta, gyári szárítószekrény (Labor Műszeripari Művek -LMIM háromszög-), "hordószerű" belső térrel, két polccal.
"Van benne anyag" kategória, majd' összesz@rt@m magam, mikor beraktam az autóba.
Beépített nyomásmérő, stb, szóval nem a "sufnitunning" kategória.

VighLajos

wowww!
Nagyon köszönöm!
Nem megy a szárítószekrény az orsós-művekbe!
Eladó vákuumszivattyút keresek!

PSoft

Pár mondat erejéig visszatérve a kúpos rönkhasító(k)hoz....
 
A #10616-ban mutattam egy "varia" dörzshajtóművet,ott írtam is a működési elvét.
Többen mondtátok,hogy ez a hajtómű,nem lesz jó a hasítóhoz!!!
Nos,...ez a hajtómű/motor páros valóban gyengének bizonyult ere a feladatra.:((
A © KoLa-féle 80-as hasítókúp,kb.10mm-t hatol be a fába,és a dörzshajtás "gyengesége" miatt megáll,miközben a 1,5kW-os motor tudomást sem vesz a dologról,és forog tovább.
 
A hajtás félretéve,...majd valami más feladatra biztos jó lesz a későbbiekben.:)
Kevés az a nyomaték,amit a dörzshajtás képvisel.:(
 
Több vasat a tűzben tartva "jött" egy másik motor/hajtómű páros is.:))
3kW-os a motor,200-as a kimenő fordulata a fogaskerekes hajtóműnek.
 
 http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Fogaskerekes_hajt%f3m%fb/IMG_5677.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Fogaskerekes_hajt%f3m%fb/IMG_5678.JPG" border=0>
 
32mm-es a kimenőtengely átmérő,70mm a tengelyhossz,140mm a tengelymagasságom.
Egy 40/32-es szűkítő a © KoLa-féle 80-as kúpba,és már fent is van a tengelyvégen,a két 10-es "imbuszhernyó" tökéletesen rögzíti a kúpot a tengelyen.
 
Megvoltak a "próbahasítások" is.
Egy ideiglenesen összeállított asztalon.
A feszítőék a kúp alatt,....
Egyenlőre nincs,a próbáknál nem tettem alá,majd a végleges verzióban,talán...
 
Hát,...nincs a 80-as kúp előtt akadály,ezzel a motor/hajtómű párossal.:)
Próbaképp,350-400mm átmérőjű,csomómentes kuglikat is hasítottam vele "telibe",tölgy,és cserfából.
Különösebb erőlködés nélkül ropogtatja a kuglikat,szuperül működik.
 
A hasítással ellentétes oldalon egy ágcsomó,azonban jól kib@szott velem,és a hajtóművel.:((
Meghasadt a kugli annál is,azonban a rönköt tovább nyomva a kúpnak,belekapott az ágcsomóba.
Nem fordította alá a fát,viszont a kemény,szívós ágcsomó félrevitte a kúpot annyira,hogy a 32-es tengely nyakban,a szimering után kihajlott mint a kifli.:((((
Gyakorlatilag semmi előjele nem volt a dolognak,ha lett volna,megállítottam volna a motort.
Csak annyi,hogy hosszabban járt "nagyobb terheléssel".
A motor/hajtómű hangjából ítélve,azonban nem volt nagyobb a terhelés,mint amikor a kúp hegye belemegy a fába,és elkezd hasítani.
Annyit görbült a 32-es tengely,hogy a kúp hegye,kb.50-60mm-es kőrt rajzolt a levegőben.:((
Persze,a 3kW-os motor nem állt meg,még bírta volna szuflával.
Szerintem,egyértelműen az ágcsomó vitte félre a kúpot,és azért hajlott ki a tengely.
 
Tanulságként,...legközelebb kényesen ügyelni az ilyen rönkökre,nem beleengedni a kúpot az ágcsomóba.:(((
 
A mai délután egy része azzal telt,hogy szétszedtem a hajtóművet,és az elgörbült tengelyt egyengettem.
A tengelyt alátámasztva,célirányos,komoly kalapácsütésekkel,sikerült megközelíteni az eredeti állapotot annyira,hogy a hajtóművet összerakva,a kúp végén a hegynél 1-2mm közötti az ütés.:)
 
Mint írtam,140mm a tengely/kúpmagasságom.
Szerintetek,csökkentsem a magasságot az asztallap emelésével,vagy hagyjam így?