Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

lari

Az alábbi linken van róla egy rajz de eléggé elmosódott ill. kicsi, nem jól kivehető....
http://reduktor.hu/tvt/pdf/89_94.pdf" TARGET=_fnew>Variátor

ywrxkjjky

Szia,3000x1500 -as méretben gondolkodom,ne ilyedjetek meg,nem gondolom,h valamikor is fogok mondjuk 1500-as átmérőjű darabot vágni,csak az egyenes vágás miatt kéne,és ugy bár ez egy létező lemezméret,szerintem kéne egy ekkora asztal!
Nézegettem az elektronikákat,THC vezérlő nélkülit komplett mindennel tudnák 650euró ért vásárolni,az asztalt kéne nekem legyártani a nulláról,hogy menyit szánok rá?fogalmam sincs menyi lesz a vége!?

000000000

Hat innentol hany embert kerdezel annyi ,megoldast fog neked javasolni. Igazabol neked kell megtervezni.Jol gondold meg a munkateruletet. Ha pl csak azaret kell ennyi mert azt akarod hogy ekkora lemez beferjen akkor jobban jarsz ha elvagatod a lemezt mondjuk felbe. De nem csak ez a szabvanyos lemezmeret letezik.
masik fontos alapadat a tervezesnel a kivant pontossag. Ez legyen oszhangben a palzmavagod vagasi ponossagaval illetve a gyartani kivant munkadarabok tureseivel. Itt fontos megjegyezni hogy a gep pontossaga nem egyenlo az egyes tengelyek pontossagaval. Ha pl azt akarod hogy ket pozicio kozott max 0,1mm legyen a max hiba, akkor az egyes tengelyeken ez 0,1/(2*gyok2) azaz kb 0,035 mm bealasi pontossagot kell produkalni. Ez szukseges de nem elegsegef feltetele a kivant pontossag eleresenek.
Megint fontos szempont hogy mekkora sebessegel es gyorsulassal akarod mozgatni a fejet.
Ezen adatok ismereteben el lehet kezdeni meretezni a hajtaslancot, valasztani motorokat.
A konstrukcios kialakitast tekintve mar nagyon sok lehetoseged van, foleg a penztarcadon mulik.
 
Udv

mxjj54gxi

Csinálhatsz akkora gépet, aminek az asztala ekkora lemezt be tud fogadni, de csak mondjuk a hosszában felét tudja lekezelni.
Magyarán csak 1500x1500 felületen tud végighaladni a fej.
A lemezt meg meg lehet fordítani ha az egyik felével végzett a gép. Persze ettől a gép max kész munkadarabja 1500x1500 lesz, de mégis elfértél alatta egy nagy lemezzel.

5z7aew5x

Ötletem van variátor ügyben. A powerbelt-nél találsz a katalogusban rugós és kézzel állítható variátor tárcsát. Képzeljük el, hogy van egy rugós és egy fixtárcsánk. Amikor a rugó nyomja a fél tárcsákat egymáshoz akkor max. átmérőn fut az áttétel, tehát így a leglassabb. Kezdjünk el egy a két tárcsa tengelytávja felénél egy külső, görgős feszítővel extra feszítést adni a szíjnak. A rugóerő ellenében a szíj szétfeszíti a tárcsákat és máris elkezd nőni a fordulatszám a fix tengelyen (feltéve, hogy a rugós tárcsát hajtjuk a motorral).[#conf][#circling][#wave]

lari

Nem is az elvi működéssel van gondom, hanem az általad említett "görgős feszítő" megvalósításával... :)Gondoltam ha már egyszer valaki kitalálta és lerajzolta, könnyebb lenne megvalósítani, mintha újra ki kellene találnom...;-)

5z7aew5x

Rengeteg autóhoz lehet kapni különböző feszítő görgőket, az tehát elvileg kész. Ha kell holnap keresek neked típust és árat. Egy villás tartót csinálni a görgőnek, amit mondjuk egy menetes orsóval feszítesz szerintem így rajz nélkül is menni fog.
[#integet2][#nevetes1]

PSoft

A #10493-tól indult egy eszmefuttatás a kúpos rönkhasítókról.
 
Kérdéseimre válaszolva,jópáran hozzászóltatok,mechanikai kialakítás,motorteljesítmény,kúpfordulat,stb.
 
© KoLa,kérésemre,első osztályú minőségben le is gyártotta a hasítókúpot,amit Fehérváron a talin át is vettem Tőle.[#eljen][#worship][#worship]
 
Mindenképpen valamilyen hajtóműves megoldást szerettem volna a kúp hajtásához,kerülve a szíjat/szíjtárcsákat/közlőműtengelyt/csapágyházakat.
 
Mostmár van egy hajtóműves motorom is,ami esetleg alkalmas lehet a kúp hajtására.
1,5kW-os nyolcpólusú(720-as fordulatú) motor van a "varia" hajtóművön.
A hajtóművel,min.300-as kimenő fordulatig tudok lemenni,a max.pedíg a motor névleges fordulata.
 
Tehát,a kérdésem a következő lenne.
Alkalmas lehet ez az 1,5kW-os motor/hajtómű páros a © KoLa-féle 80-as,kétbekezdésű hasítókúp hajtására?
Persze,nem csak a levegőt szeretném vele hasogatni.:)
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Varia_hajt%f3m%fb/IMG_100.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Varia_hajt%f3m%fb/IMG_101.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Varia_hajt%f3m%fb/IMG_102.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Varia_hajt%f3m%fb/IMG_103.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Varia_hajt%f3m%fb/IMG_104.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Varia_hajt%f3m%fb/IMG_105.JPG" border=0>

Rabb Ferenc

Fordítsuk meg a dolgot! Készítsd el, és számolj be az eredményről, hagy okosodjunk (ha már szebbek úgysem lehetünk) Sokféle fordulat és teljesítményadat látott itt már napvilágot.
Legalább lesz egy újabb tapasztalati eredmény.
 
Még a végén itt is valaki elkezd elméleteket gyártani favágás helyett :))

4um5b65d

Milyen rendszerű a hajtómű ?
Valami PIV hatású ?

4um5b65d

Ja, most nézem, hogy 720-as fordulatú a motor, akkor nem lesz elég az áttételezett  teljesítményed. 500-as fordulat alá nem érdemes mennek a kúppal.

nah5a9frh

Üdv mindenkinek a fórumon ! Még új vagyok,de nem akartam szó nélkül hagyni.Mi "megszívtuk "egy hasonló PIV hajtású motorral,mert a nagy nyomatéknál, a dörzshajtású áttétel megcsúszik.Nem biztos,hogy az önök által felhasznált motor "dörzshajtású",de ha igen,szerintem kár foglalkozni vele!Rabb Ferenc jól írta :Készítsd el számolj be az eredményről!Remélem lényeges dologra hívtam fel a figyelmedet,és segíthettem!Üdv:Tamás

vadember

Ha jól számolom max.50 Nm nyomatékkal dolgozhatsz, de nem tudom a variátor hatásfokát. Nálam kb. 80 Nm van és ezt is megfogja a görcsös fa. Nem írom le még egyszer a tapasztalataimat, ha akarod elolvasod. Látom nem hittél nekem és cserélhető kúpost vettél. Nekem ugyanez adta meg magát. Ha nem akarsz vele szenvedni akkor lapold meg egy kicsit a kúp menetét és ugyan úgy  hernyócsavarral rögzítsd mint a tengelyt.

PSoft

Mittom én,hogy milyen rendszerű,nem vagyok én tanult gépész.:)((
 
Mi az a "PIV"???
 
A motor tengelyén egy "enyhén" kúpos acéltárcsa.
Ahhoz kapcsolódik dörzshajtással a kimenő tengelyen levő bakelit csúszófelületű másik tárcsa,ami rugóval,"feszítőkörömmel" van ellátva.
A motor a hajtóműház tetején látható tekerentyűvel emelhető/süllyeszthető egy ferde pályán,így szabályozható a kimenő fordulat
A két tárcsa egymáshoz viszonyított helyzete határozza meg az áttételt/kimenő fordulatot.
 
Ennél "szakszerűbben" én nem tudom leírni,de Te biztos tudod,hogy mi is a lánykori neve az ilyen típusú hajtóműveknek.:))
Eredetileg,csigaszivattyút hajtott a szerkentyű.

4um5b65d

Akkor azt gyorsan tedd félre és ha megtalálod hozzá a rég elveszett motorhibás MK27-es kazettás magnetofont akkor azt hajtsd vele.
 
A PIV -ről most volt szó valamelyik topicban variátor hajtás név alatt.
Szétnyíló/záródó ékszíjtárcsa alapú.