Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

lari


000000000

Én a 80-as évek elején szereltem pár db PIV hajtóművet de az mind láncos volt azaz "csúszásmentes" .

5z7aew5x

Szia Lari!
 
Ahogy ígértem példaképpen itt egy feszítő görgő ami véletlenül az én autómhoz való.[#vigyor2]
http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&14791&9900380&9902038&1&17&1&1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|16|9|3|2" TARGET=_fnew>Wagon R+ vezérmű szíj feszítő
Ennek a felülete egyszerűen sima, de létezik olyan is aminek van két válla, biztos ami biztos, nehogy letámolyogjon róla a szíj.

lari

Köszi, de én más megoldásra gondoltam.
Valami ilyesmire:
http://cnctar.hobbycnc.hu/lari/vari%e1tor%201.jpg" border=0>
 
És valami hasonló állítószerkezetre.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/lari/vari%e1tor%202.jpg" border=0>

5z7aew5x

Szia Lari!
 
Megértem, hiszen valóban ez az általánosabb megoldás. Számomra azért és csak azért nem tetszik, mert drágább a kivitelezése, több benne a bonyolultabban legyártható alkatrész, mivel kell bele a rugós tárcsa is és a "kézzel" állított tárcsa is. Ha az egyik kerék fix lenne akkor változna az áttétel tengelytávja. Az meg eléggé macerás volna után állítani. A szíj élettartama szempontjából talán jobb az amikor csak egy kerék nyúzza az oldalát és nem kettő. [#finom] No de a választás a tiéd...[#integet2]

keri

Robogóból kiszedni variomatikot nem egyszerűbb?
Több kilowatt teljesítményt visz át megbízhatóan.
Csak a röpsúlyos szabályzást kell lecserélni kézzel állíthatóra.

000000000

Sziasztok!
 
Itt a mechanikai ötleteknél szeretnék felvetni valamilyen megoldást, amivel eddig - legalábbis én - nem találkoztam.
A pozicionáló mechanizmusoknál van golyósorsós, fogasléces, fogasszíjas, láncos. Ennél többet én nem ismerek.
Amit nem értek, hogy a legegyszerűbb teljesen holtjátékmentes és terhelhető 'feszített drótkötél-csévélt dob' módszert miért nem használják egyetlen CNC-hez sem?
Van valami hátránya, mert ez nekem tök rejtély...

xfg6v697j

Azzal aligha lehet megfelelő pontosságot elérni.
Hírtelen végeztem egy kis számítást.
Ha négyszáz milliméteres utat tesz meg a szán,és 20mm szélessen csévéli fel a dzótot,akkor 0.5mm csalást vihet bele.
 
Egyébként én tudok egy olyan gépről,ami így van megoldva,és én is szándékozom hasonlót készíteni,de ilyesmit,csak rajzoláshoz ajánlanék,bár talán lángvágónál,vagy plazmavágónál sincs annyira jelentősége a nagy pontooságnak,ezért még annál el tudnám képzelni.

keri

Persze, az a hátránya gyenge és pontatlan megoldás.
Ettől függetlenül előfordul, főleg régebben.
Pl. nyomató fej mozgatásánál, vagy fénymásolóban, esetleg rajzgépben.
 
De ha megmunkáló gépet csinálsz akkor a felsoroltak előnyösebbek.
Olcsó megoldásnak a fogasszíjat tudnám javasolni.

000000000

Szia és kösz a választ, de nem értem, hogy hol lenne benne a pontatlanság. A nyúlása kisebb lenne, mint a betétes fogasszíjé. Biztos én nem látom át, de most már rá akarok jönni..

xfg6v697j

Az egymás mellé csévélt drót elmegy a szán vonalátol oldalra.
Innen már csak pitagorasz tétele.

mex

Csewe leírta:az egymásmellé csévélődött menetek más-más szögben térülnek el, pedig itt a teljes egyenesbevezetésnél nem jelentkezik csak a pontatlanság.

000000000

Hát nem mondhatnám, hogy értem a magyarázatokat.
 
Én úgy gondoltam, hogy a tengelyen/dobon mindig csak pl.: 3 fix menet lenne így nem változik semmi.
Tudtok ilyesmi megoldásról valami képet a neten?

mex

Úgy jó lehet,de kicsi a súrlódási tényező, és emiatt lesz pontatlan.

mex

Egyébként régi rajzgépeknél ezt alkalmazták, van is néhány mentett darabom a pince mélyén.