Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

svejk

Segíteni nem tudok, de ha utadba kerül ilyen VEM hajtómű 400-as kimenó fordulattal és 2-3 kW-os motorral azonnal sikolts, kiabálj, mindenféle eszközzel értesíts!
Akár 2-3 is érdekelne. Jelige: jó pénzt fizetek! :)

svejk

Ha régebbi acélöntvény házas az még jobb.

KoLa

Nem lehet a hiba a hajtóműved dörzshajtásában?  
10mm-re kézzel is be lehet hajtani, sőt még tovább!
A dörzshajtás, a nagyfordulatú részben van elvileg , leosztva szétszakít mindent, nemhogy egy fát...:)

000000000

Szerintem próbálj lánccal hajtatni egy csapágyházat,ami erőseb tengelyű és csapágyazású mint a motor hajtóműve.
A motoron a lánckereket igyekezz minél közelebb helyezni a csapágyhoz.  

KoLa

Az efféle kinézetű hajtóművekben csak fogaskerék van!szerintem!

KoLa

Na most látom hogy a képek alatt folytatódik a beszámoló! akkor így már értem! minden ok!
Nem véletlenül van benne a 40-s furat!

000000000

Az egyengetés részletei azért érdekelnének.

Sz.József

" Mint írtam,140mm a tengely/kúpmagasságom.  
Szerintetek,csökkentsem a magasságot az asztallap emelésével,vagy hagyjam így? "
Az én javaslatom a tengely magasságra:
A rönk magasság 1/3-ánál ne vedd magasabbra...
Így lehet el sem görbült volna a tengelyed...

PSoft

Hát b@sszus,....
 
Ez pont olyan, "régebbi acélöntvény házas".:)[#crazya]
 
Most,...segíteni nem tudok, de ha utamba kerül ilyen VEM hajtómű 400-as kimenő fordulattal és 2-3 kW-os motorral azonnal sikítok, kiabálok,és mindenféle eszközzel értesítelek!:)
 
A "jelige",kiváltképp vonzó.:)) [#worship]

PSoft

Mint már előbbre is írtam,kerülni szeretném a szíjat/láncot,+tengelyt/csapágyazást.
 
Jó lesz ez a hajtóműves verzió,több órán keresztül ment gond nélkül,csak,....a fának is meg kell adni a "tiszteletet",ki kell ismerni a titkait,és aszerint bánni vele.:))
 
Ha a másik felét hasítom annak az "ágcsomós" kuglinak,nincs ez a "baleset".

PSoft

Lehet,hogy nem ennyire,de szerintem a 40-es tengely is kihajlott volna abban a csomóban.:(
Vagy,...szétszakad a hajtómű.:((

destroyer

néztem egy-két videót. lehet belőle ötletet meríteni esetleg.
 
http://www.youtube.com/watch?v=J7znDqYFYBM
 
igaz, ezt pl. benzines motor hajtja.
 
vagy ez:
 
http://www.youtube.com/watch?v=z4ULCBJ05vE&feature=related
 

PSoft

350-400mm-re vágtam a kuglikat.
 
Az én kazánomba,kényelmesen befér a 400 hossz.
A Te ajánlásod szerint,akkor valahol 110-130mm körül kellene lenni max. a tengelymagasságnak.
 
Még könnyen módosíthatom,még csak "deszkamodell".:)


Sz.József

Igen, így valóban 110-130-ra adódik, de az 1/3-az lehet szerintem 1/4 is (mondjuk 80-100mm),
mert egy 80-as kúp tuti végig "reccsenti" a kuglit...
Szerintem a tengely görbülést a hosszú erőkar okozta... (140mm)
140mm-nél egy 300-as kuglit majdnem derékba kapja és ez szerintem nem jó...
Ami még fontos szerintem:
A rönknek ne a közepén kezdjél bele a kugliba. Ha jobb menetes a kúp (a kép szerint igen) akkor szembe állva a kúppal jobbról kezdjél be a rönknek.
Ez is csökkenti a "görbülékenységet"..., na, ezt jó megmondtam.
Persze ez csak az én véleményem/tapasztalatom...