Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

Bocs!!!!! Elnéztem az 1 Ohmot 10 Ohm-nak. Természetesen kössed sorba!
Mégegyszer bocs!

000000000

Egy utolsó kérdés az építés előtt:
 
A tirisztor lábkiosztása hogy van a kapcsolási rajzon? A boltban az aktuális tokozás melletti lábkiosztást felírtam.
 
Másik kérdésem, hogy a motorral sorbakötött tekercs az mi? Külön alkatrész, vagy csak a motor egyik részét szimbolizálja?

000000000

A kapcsolási rajzon a "Th" jelű tirisztor háromszög alakú része az Anód (A), a vízszintes vonal a Katód (K)és a ferde vonal a Gyujtó (G)elektróda. A motor álló és forgórésze is ki van rajzolva, a tekercsnek rajzolt az állórészt jelöli, a másik a forgórész a szénkefékkel.

000000000

Egy gyors amatőr kérdést engedjetek meg!
 
Kétfajta léptető motorral tudtam felszerelni a gépem:
 
2db - MINEBEA 23LM-C352-08 (3.9V/PH - 1.3A/PH)
1db - SANYO DENKI 103G770-0163 (5.1V - 1A - 1.8DEG/STEP)
 
Közös tápról, mindhárom motor 16.5V-os egyeniránított feszültséget kap. Ez a feszültség rákapcsolt motorok nélkül 21V. 3D-s profi 4.1-es dobozolt verzió.
Az a kérdésem, hogy a motor tuningot, tartóági PWM tuningot simán indíthatom ezzel a motortáp feszültséggel?
Nem fognak leégni, túlmelegedni, ilyesmi, amíg tart a folyamat?

000000000

Szia!
Előszőr motortáp nélkül vetesd visszább a T1, T3 értéket (a leírásánál talász néhány minta file-t, abból kiindulhatsz)! Majd utána add rá a motortápot is!

000000000

Leírom hogyan gondolom lépésről-lépésre, mert nem vagyok 100%-ig biztos magamban:
 
1. Motortápot lekapcsolom a vezérlőről
2. PWM manager indít, ott beállítom:
 
sanyo denkinek: a 2*-os sorban szereplő értékeket
minebea-knak: a 6*-os sorban szereplő értékeket
 
3. Rákapcsolom a motortápot.
4. Feltöltöm ezeket az értékeket a vezérlőbe (?)
5. Kikapcsolom a vezérlőt
6. Bekapcsolom nyomvatartott YV1, YV2 gombok mellett, lefut a folyamat magától
7. Lenyomom bekapcsolt vezérlő mellett a YV1, YV2 gombot, itt is lefut a folyamat

000000000

Ez elgondolás jó, csak a 6. és 7. lépés nem szükséges.
Ne feledd, csak akkor jó a feltöltés, ha a vezérlő magátol indúl újra (lásd leírását)!

000000000

Köszi a gyors reakciót!
Holnap reggel ki fogom próbálni. Ha nem sikerülne valami, akkor írok majd ide. Nagy kérés lenne, ha Te, vagy egy másik hozzáértő fórumtárs rápillantana erre a topikra 9- és 10 órakor? Addig szerintem sikerül kipróbálni.

000000000

Garancia nincs, de igyeksem!

000000000

Sajnos még csak most tudok nekiállni a feltöltésnek. Elhúzódtak a dolgok. :(

000000000

Végre sikerült időt szakítanom a feltöltésre. A menete ez volt:
 
1. motortáp leköt
2. pc indít, vezérővel együtt
3. PWM manager
4. adatok beállítása, majd ezt elmentettem egy file-ba
5. a vezérlőt kikapcsoltam, majd nyomvatartott XV1, XV2 gombokkal bekapcsoltam, két piros led, hang kíséretében kigyulladt
6. Feltöltés (PC-link)
7. felöltés probléma mentes volt, restartolt a vezérlő
 
Itt tartok most. Jól csináltam mindent?
 
Pár kérdés még:
- lekapcsolt motortápnál, olyan hangokat adott ki a vezérlő, mint bekapcsoláskor. Ezt akkor hallottam, mikor pwm managerben az értékeket állítottam be. Sajnos nem láttam rá a vezérlőre, így nem tudom, hogy valóban újraindult-e. Ez normális jelenség?
 
- feltöltés után újraindítottam a pc-t is, motortáp nélkül. A windows betöltése után mindkét led kigyulladt. Töröltem a clear-rel. Ez normális jelenség?

000000000


000000000

Ha a vezérlő újraindúl, ugyan olyan hangsorozatot kell hallanod mint bekapcsoláskor!
Ha ez megtörtént, a feltöltés sikeres volt.
 
A windows bekapcsoláskor piszkálja az LPT portot, amit a vezérlő impulzus zavarnak érzékel. Ez teljesen normális!

000000000

Az miért van, hogy ha belépek pc-link módba (bekapcsolás mellett nyomvatartom az XV1, XV2 kapcsolót), max 1perc és újraindul magától a vezérlő és kigyullad az overdrive led???
 

000000000

Túl közel került a számítógép tápegységének a kábele...