Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Arany János


Arany János

Szia elektron!
Naggyából megértem!
És el tudom képzelni!
Különösen a "pukk" részét! :)))

000000000

Sziasztok!
 
Valaki nem tudná megmondani, hogy miként magyaríthatnám az EdgeCAM 2010 R1-et?
Nem találok hozzá sehol magyar nyelvi fájlokat.

000000000

Sziasztok!
A soros port kötési rajza érdekelne. BROTHER TC221- és az - asztali gép között.
Előre is köszönöm.

Arany János

Sziasztok!
Ismét bénáznék egy kicsit!  
Trafó tekercsét hogyan szokás megcsapolni?
Csak a sima tekercselésről találtam olvasni valót.

000000000

 
A tekercs megfelelő feszültséget adó pontjára forrasztasz egy kivezetést.
 

000000000

 
Másik, ki és visszavezeted a szálat, és folytatod a tekercseléstt.  
1 megcsapolással 3 féle feszültséget is kaphatsz.  

Arany János

Szia Danibá!
Csak ilyen egyszerűen?
Táp lenne belőle. CNC-hez.
Másik megoldás a külön tekercs.
Vékonyabb "dróttal". Van-e értelme?
Ti melyiket javasolnátok?

Arany János

És még bénázok!
Az adattáblán 2x190V bemenet van feltüntetve!
A huzalokat 0,8-nak mértem. Trafóméretező progiban úgynéztem elég a szekundert áttekercselnem, ha a primereket sorbakötöm.
Igaz lehet ez?

Rabb Ferenc

Mielőtt szétszeded, tegyél már fel egy méretezett rajtot vagy fényképet erről a trafóról és az adattáblájáról. Talán könnyebb lesz mindannyiunk élete. Nem kell találgatni, hanem konkrét megoldást lehet adni (legalábbis nagyon remélem)

Arany János

Szia Feri!
Adatok a #7336-ban, képek a mappámban.
Mag 27,45 4zet cm.
Szekundertek. 4x2 mm

Rabb Ferenc

Szedd szét a trafót. Óvatosan kösd ki a vezetékeket és vigyázz le ne törjenek. Egyenként szedd ki a vasmag "I" részeit egy csavarhúzó hegyével. Utána az "E" részeket is távolítsd el.  
 
Valószínű, hogy sellakkal van az egész impregnálva, ezért a szétszedés kezdetben kissé nehézkes lesz, de nem megoldhatatlan.
 
Told ki a szekunderből a belső primer tekercset. Bontsd le a külső szigetelő prespánréteget. Tekerj le a felül lévő 190V-os tekercsből 260 menetet. (kb 80 menet fog maradni) Készítsd el az új kivezetést. Gondosan helyezd vissza az eredeti prespánszigetelést és rögzítsd (kösd le pl erős spárgával. Szigetelő szalag és egyéb hőre lágyuló ragacs nem jó)
 
Ellenkező sorrendben szereld össze a trafót. Az "E" lemezeket felváltva kétoldalról told a helyére, majd az "I" lemezeket is. Vigyázz, ne sérüljön meg sehol a csévetest vagy a szigetelés. (az utolsó néhány "E" lemez nehezen megy már vissza, és könnyen félrebillen. Ekkor átvághatja a csévetest belsejét vagy a külső prespánt. Óvatosan kocogtasd be ezt a néhány darabot)
 
Kösd sorba (a régi szisztéma szerint) a primer tekercseket (most már 190+40V). Ezután a trafód 230/24V-os lesz, kb 240VA terhelhetőséggel.  
 
Ha a 24V-ot egyenrángatod és ráteszel amperenként 1000uF szűrőkondit (10000uF 50V-os elkó) kb 35-38V egyenvillanyt kapsz.
 
Sok sikert hozzá!

43pbwjg8s

Sziasztok!
 
Szeretnék segítséget kérni.
Órák óta keresgélek egy léptecset, pontosabban annak az adatait.
Ami a motoron van (semmi más sajnos):
Pacific Scientific SIGMA Stepping motor
model: 21-3424D200-E3
 
Egyszerűen adatokat nem tudok összeszedni róla. :(
 
ez az ami a forgatónak tervezett hajtóm űven van most. De jó lenne tudni mit is tud. Ami biztos, az az, hogy nem NEMA 23 méret hanem felette. Sajnos most nem tudom megmérni a furatosztást.
 
előre is köszönök minden segítséget!

000000000

szervusz jános!
milyen feszültségre van szükséged a cnc vezérlödhöz?
leghitványabb trafo fajtát választotad szerelési szempontbol az  E-I lemezest!
ha sikerül is megtekerned és öszeraknos akor is morogni fog az egész nem lehet házi körülmények közöt ulyan paszosra virosszakni az E-I lemezeket egymásba ha persze ösze rakáskor nem ragasztod ösze hogy nem morogjon!
Tényleg anyira olcsok már a trafok nem éri meg a szenvedés és az ami a legfontosabb az életed érintésvédelmi szempontbol!
vanak használtan is jo álapotban lévö trafok amik nagyon biztonságosra vanak megcsinálva !
toroidal érdemes csak foglalkozni mert kis helyen elfér és nagy teljesitményt lehet belöle kiveni folyamatos üzem melet!
használt toroidok:
 
http://www.hobbielektronika.hu/apro/?page=kinal&sf=toroid+&btnkeres=Keress%21" TARGET=_fnew>használt toroidok 1
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=toroid+&c=0" TARGET=_fnew>használt toroid 2
elhiszem hogy hajt a hobby szándék de meg éri kockáztatni.....:(
[#shakehead][#wow3]

000000000

szia!
ez valami régi model elvetve lehet csak vásárloi oldalakon is ráakadni de semi info!
it egy adatlap a tipuszám leirásrol az ujabb modeleknél!
http://www.pacsci.com/products/step_motors/powerpacproducts.html" TARGET=_fnew>>>>>>modelszám magyarázat<<<<