Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

43pbwjg8s

..és ha egy U alakú pántot teszel fel hátulra?
Ugy hogy mondjuk a képen vizszintesen egymással szemben lévő motoroldalakra hajolna rá az U két szára. Csak röviden.
Annyi elég lenne ezeken a szárakon, hogy két két hernyócsavart át tudj rajta küldeni oldalanként.
A motoron ezeknek egy egy ici pici süllyesztés elég lenne hogy megüljenek benne a hernyók végei. Behajtás,/beállítás és rögzítés után egy csepp ragasztó rájuk (ezt nemrég mesélték nekem) és már nem valszínű, hogy kilazulnak.
Az U középső része feküdne fel a motor hátsó lapjára. Ennek a közepére egy furat amin átengeded a tengelyt.
Ezen a lapon bárhol elhelyezheted már az encoder alaplap felfogásához szükséges furatokat.

jv7pu3a5p

Nem rossz ötlet. Holnap megmérem a vastagságát, hogy mennyi marad még ha leszedek belőle. Elgyengíteni sem szeretném.  
Köszi

jv7pu3a5p

Ez se rossz ötlet. Mondjuk valami vastagabb anyagot kell választani, hogy azért a hernyó megmaradjon benne. Megnézem majd mik a lehetőségek. Gyula javaslatát könnyen meg tudnám csinálni a CNC-vel is. MAjd holnap méricskélek.
Ilyen pántos ötletem nekem is volt, csak a rögzítés nem jutott eszembe, de ez a hernyó jó megoldás.
Köszi.

keri

KisKZ-nak ez nem sikerült, mert épp azt írta hogy elkenődött amit szikével próbált korrigálni.

keri

Mondjuk az hogy rendben van, honnan tudod?
Működni működik ha sorjás, akkor is. Nem 2 perc alatt eszi meg a kefét.
Motoromon, pár ezer km-et kibírt szabályozás után az új kefe :)
 
De én nem is szólok bele most már. Látom sikerült ezzel foglalkozó ember figyelmét felkelteni.

43pbwjg8s

Egy pici kenődés szerintem minden esetben lesz.
Persze ez csak az én véleményem.
Annyira puha anyag a kommutátor, hogy nem tudom elképzelni, hogy ugy lehessen esztergálni hogy ne kenjen.
Pedig 0.025-ös fogásokkal mentem rá csak addig amig a kefék által bekopott sáv el nem tűnt.
Ez nem is volt túl sok.

43pbwjg8s

Igen... Ez az ami még érdekesnek tűnik...
Azért akárhogyis elég éles élek maradnak a kommutátorok szélein.
Mellette olyan vékony a rés közöttük, hogy nem nagyon tudom elképzelni, hogy beférkej valami komolyabb dologgal, hog ylecsiszoljam ezeket az éleket, hogy egy-egy egészen pici letörést vagy rádiusszerű dolgot csináljak.
Ezért volt érdekes a köztes anyag betétele. Mert akkor egybecsiszolva folymatosan futnának a kefék úgy hogy nem ütköznek mindig ezeknek az éleknek.
 
De hát én tényleg nem tudom mi a jó, csak rátok tudok halgatni.

keri

Motorszerelő haverom csinált egy spéci csapágylehúzót amihez nem kell rés a csapágy mögött.
Persze a csapágy roncsolásával lehet csak leszedni, de pl főtengely csapágyat MZ-n úgy cserélt hogy nem szedte szét a motort :)
Köszörült egy olyan pálcát aminek a végét bedugta a golyók közé (kosárt roncsolva) elfordította és így elakadt, ennél fogva a csapágyházból és a tengelyről egyszerre tudta kihúzni. Gondolom manapság ez már kapható boltban is.
 
Másik megoldás, amit robogó főtengelyeknél használnak, ahol szintén nincs rés, hogy két félkör alakú éket húznak egymáshoz és az ék letolja a csapágyat...persze itt nem tudom hogy lehet e támasztani a csapágy mögötti részhez.

000000000

Szia Péter!
Nem akarok beleszólni, de annyira rossz állapotban voltak, hogy fel kellett szabályozni?
Nem lett volna elég egy finom 600..1000-es vízpapírral átcsicsolni?
Így lehet, hogy többet ártottál, és el is rontottad a motorodat végleg...
Nem olyan egyszerű ám egy motort felszabályozni, az egy külön szakma, és elég pontos pad is kell hozzá!
De drukkolok, a végén minden ok. legyen!

keri

Sajtolt kötés. Csak erő kérdése hogy lejöjjön :D
2ütemü motorok főtengelyét 5T körüli hidraulikus sajtolóval lehet szétszedni és összerakni, annál tuti gyengébb az a tárcsa :)

000000000

Na a csicsa világ már az agyamra ment, írni sem tudok tőle, :)) csiszolni-t akartam írni:)

D.Laci

"(kosárt roncsolva) elfordította és így elakadt, ennél fogva a csapágyházból és a tengelyről egyszerre tudta kihúzni. Gondolom manapság ez már kapható boltban is. "
MZ-t még nem szedtem szét ezért biztos lehet úgy is de nem tom elkébzelni , mert minden edig szétszedet motornál a csapágyak bentröl vannak. Tehát max. a golyókat és esetleg a belső gyűrűt lehet így kihúzni.

keri

Szorítós nem jó?, mint a tengely kapcsolókon szokott lenni.
Passzentos befűrészelt cső, csavarral két oldalról összehúzatva?
Esetleg passzentos cső, ragasztva? Enkóderen nincs nagy erő.

keri

MZ esetében a főtengely csapágyakat egy zéger gyűrű támasztja meg kívülről, belülről meg a főtengely. Zégergyűrűt kiszeded, kijön a másik irányba is.
 
Persze ez nem mindig megoldás, mert a hajtókar csapágyat csak a főtengely szét sajtolásával lehet cserélni.
 
http://hubermotor.hu/prodbycat.php?id=50&mainid=105" TARGET=_fnew>MZ blokk
A 26-os zéger tartja és van még egy 27-es jelű olajfogó gyűrű is. Ezek között van a csapágy, de azt a http://hubermotor.hu/prodbycat.php?id=38&mainid=105" TARGET=_fnew>főtengelyenláthatod, ahol pedig már a zéger gyűrű nincs felrajzolva.

keri

Ja és a régebbi MZ-ken pedig 4 csavarral felrakott lap tartotta bent a helyén a csapágyat és a szimmering ebben a lapban volt, ezért ott sokkal egyszerűbb volt a cseréje.