Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

43pbwjg8s

Logikus, de inkább a jó műszer mellett vagyok ha lehet.
köszönöm!

iezx50gsm

Azt a műszert dobd el jó messzire.[#vigyor2]
Nekem a PARALLAX USB Oszcilloszkópom beállt 50Hz-re...Hiba oka:ne mérj tápegység mellett.

keri

A többiek elmontak már mindent, de azért én is okoskodok hátha hasznosat is tudok mondani.
 
Nekem úgy tanították, hogy elvileg nem szabad esztergálni a kommutátort, pont a kenődés miatt.
A következő hiba amit el lehet követni hogy szikével kipiszkálják a sorját :)))
 
Ezt azzal magyarázták, hogy a sorja darálni fogja a szénkefét. Ha kipiszkálod, akkor pedig megsérted a szigetelőt és a beleragadó grafit és fémpor fog átvezetést okozni.
 
Persze hozzátette a tanárunk hogy köszörülésre elég ritkán van lehetőség ezért esztergáljuk meg, majd nagyon finom csiszolópapírral húzzuk ki a sorját a szegmensek közül.
Mondjuk hozzáteszem, hogy a grafitpor átvezetése a gyakorlatban, eddig csak egy 30éves motorkerékpár dinamójában okozott porblémát.

4um5b65d

Azt kell mondjam, hogy az alumíniumhoz való váltólapka alapjaiban megváltoztatta az "elméletileg nem szabad esztergálni" elvet.
Híre sincs az átkenődésnek....

s7manbs8

Csak fejlődik akkor minden !

D.Laci

Mostanában speckó borotva éles "gyémánt" lapkával szabályozzák. Se sorja se csiszolópapir...

000000000

Előnyös műgyantával betömni a kitisztított nútot, és kötés után polirpapírral egyenletesre csiszolni.
De azért nem ilyen nagy a gond, mert a nagy fordulat hatására nem marad benne a por ha ki van szedve a tömítés, hanem a belső burkolaton tapad fel

43pbwjg8s

Huhh!
Azért ezt most jobb volt igy utólag olvasni. :)
A jelek szerint egyelőre nincs probléma.
Lehet szokatlan módon megúsztama dolgot.
 
Egyébként én is váltólapkával, de acélhoz valóval érintettem meg nagyon halványan.
Egy pici kenődés csak a szegmensek vezetékek felőli oldalán volt.
 
Érdemes még nagyon finoman megcsiszolni péppörrel???

43pbwjg8s

Azt hiszem inkább végigvárom az összes tanácsot.

43pbwjg8s

Ezt a gyantázást azért tartanám okos dolognak, mert így a szegmensek szélén az él eltűnne. Most azért ott van, és gondolom ez nem túl hasznos a szénkeféknek.
De ezek olyan kicsinyke, vékonyka vájatok, hogy nem tudom elképzelni hogy hogyan tenném csak oda be a műgyantát.
Egyébként milyen műgyantára gondolsz?
Semmi tapasztalatom ezekkel az anyagokkal.
Milyen és milyen helyeken lehet ilyet venni?

4um5b65d

Rossz hírem van....nem szabad a réseket kitölteni semmivel. Sőt ha annyira le van már szabályozva, hogy az eredeti bakelit/ragasztó/kötőanyag miatt nincsenek rések akkor csinálni kell. Ha a rések közt nincs hézag akkor az a kommutátor igen hamar megég.  
Még mielőtt az én torkomnak esne valaki, ezt egy a koporsója szélén ücsörgő elektromos mestertől tanultam.

000000000

Előnyös műgyantával betömni a kitisztított nútot, és kötés után polirpapírral egyenletesre csiszolni.
De azért nem ilyen nagy a gond, mert a nagy fordulat hatására nem marad benne a por ha ki van szedve a tömítés, így a belső burkolatra dobja ki.
Ha pedig elvan fordítva a kefe (úgy mint az E240-nél kb. 20 fokkal) akkor pedig nem zakatolva történik a kefe áttérése egyik kommutátorról a másikra, így minimális a kefe kopás .

000000000

Csak akkor érdemes a gyantázással bíbelődni, ha hőálló gyantád van, mert minden más úgyis kiég közüle a hőtől.

Varga Ferenc

Péter elvártam volna, hogy felhívj ez ügybe!
A többit mindenkinek: a kommutátort esztergán szabályozzuk fel.Nem töltjük fel a hézagokat mivel ez arra szolgál , hogy a szennyeződést elnyelje így biztosítsa a szeletek közötti "szigetelést".A kommutátort csak addig szabályozzuk amig nagyon muszály.A sorja eltávolítása és polírozása kötelező.Ha a kommutátort nagyon elvéknyítjuk a szeletek kicsapódnak a kommutátorból.A forgórészt ellenálásmérővel nem tudod ellenőrizni csak szakadást lehet megállapítani vagy nagy zárlatot.A kisebb zárlatot mA- méréssel tudod kiszürni. Most hirtelen ennyi ha kérdése van valakinek és tudok segíteni szívesen válaszolok.

43pbwjg8s

Köszönöm és végtelen bocsánatáért könyörgöm parancsonok! :)
Mnden infó jól jött, de ugy néz ki teljesen rendben van a két motor.
A kommutátorok még érintetlenek voltak (csak enyhe kefekopás volt rajtuk. Igy az esztergálás után maradt bőven vastagságuk.
Holnap beugrok csapágyért, és ha azokat is lecseréltem összeteszem őket és tesztelem.
Szerintem (úgy érzem) minden OK lesz.