Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

jani300

Bistabil - két stabil helyzete van .
Nyomógombbal nyitod rá a levegőt ,nyit ,de úgymarad .
Vagy monostabil kellene ,egy stabil helyzettel ami alaphelyzetben szabadba nyitja a nyitó hengert ,elengedi a levegőt .
A másik megoldás egy időrelés relés elektronika ami a gomb nyomásáig ,nyit , utána átváltja a másik stabil , szabadba nyitott helyzetébe a levegős szelepet .
Talán érthetően le tudtam írni ...
A pneumatikához nem igen értek ,de a relés automatika az talán inkább megy ,ment valaha .

KoLa

Nem akarom mindkét mágnest működtetni! már ki van építve egy nyomógombra és 24V Dc-re.
Kell egy másik mágneskapcsoló!ezek szerint, mert ez nem megfelelő?

TBS-TEAM

Ez egy bistabil szelep. ( egy impulzus és átvált és úgy is marad abban az állásba ahova billent).

12 mágnes meghúz egy pillanatra áttál a szelep:
1 bemenetet összezárja a 2 kimenettel.
4 Kimenetet az 5 (kipufogó) kimenettel zárja.

Ha 14 mágnesszelepet meghuzatod egy pillanatra akkor átáll és úgy marad:
1 bemenetet összezárja  a 4 kimenettel.
a 2 kimenetet összezérja a 3 (Kipufogó) kimenettel.

Manuálissal meg tudod járatni feszültség nélkül.
Min:1,5 Bár az alatt nem áll át.
1-2 csepp olaj az 1-es bemenetbe cseppenteni érdemes.

  
József

jani300

Levegősen úgy értelmezem hogy van egy közös levegő csatlatkozása ,ami a nyitó hengerre menne .
A két másik váltó oldali csati lenne az egyik  a betáp ,a másik a szabadba engedi a nyomást .
Ez a szelep szerintem villamos impulzusra billen , és úgymarad . Hogy el is engedje a levegőt ,váltson kell impulzus a másik mágnesszelep tekercsének is ,és az is úgymarad .
Remélem nem tévedek , készpénznek azért ne vedd .
Légtechnika az nem megy . Csak az elvet remélem hogy értem .

KoLa

Ezeket a manual szelepeket én egyből közép állásba tekertem, nem is tudtam mire való, azt hittem valami folytó!
Találkoztam már ilyen megoldással hogy az utolsó 12mm-t már lassabban teszi meg a folytásnak megfelelően, hogy ne koppamjon.
Nem találtam igazi jó leírást erről az útváltóról, csak a kereskedelmi oldalak dömpingeltek...
Köszönöm a leírást! de, úgy látom hogy ide egy sokkal egyszerűbb megoldás kell![#eljen]

svejk

Útváltó szelep a neve, az kell másik.

Neked oda elég egy 3/2-es monostabil, ilyet keress:
Ilyesmi jelölést kell látnod rajta.

Persze ezzel a mostanival is meg lehetne oldani de minek bonyolítani amikor botottban fillérekért kapsz oda valót.

jani300

Kicsit bonyi .

1 bemenet kompresszorról nyomás
2bement munkahenger
4 et dugózni ?
Csak kíváncsi vagyok jól értem e ?

svejk

botottban helyett, bontottban

jani300

Jól van ,akkor úgymaradok ,nem gond :)

TBS-TEAM

Szelepeken lévő rajz értelmezése:
Első rajz alapállás.

    
József

TBS-TEAM

A szelep funkcióját jelölő szimbólum kiegészítéseként - a jobb illetve a bal oldalán -
ábrázolhatjuk a működtetést és szelepvezérlést, valamint a helyzetstabilitásra utaló
jelöléseket.

      
József


jani300

Köszönöm !
Ezek szerint kétszeres működtetésű munkahengerhez való .
Akkor egyszeres működtetésű munkahengerhez talán jól írtam .
Gondolom Kola egyszerű egyszeres működtetésű munkahengert használ .

TBS-TEAM

igen ez jó neked.
Leírás a müködésről:

  
József

TBS-TEAM

József