Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

TBS-TEAM

Ahhoz kellene az egész kód, hogy biztos választ kapj rá.
Nincs előrébb a kódban másik Y2?
József

svejk

Nincs

Holnap kipróbálom CSAK ezt a kódrészletet én is.

Mondjuk a manuálban is írja hogy 32 bites összehasonlításnál kell a D (double word) és ugye a C200 32 bites, csak ugye rendesen átsiklottam felette.

Azt kipróbáltam utána hogy 16 bites számlálóval működik nekem is D nélkül.

    

TBS-TEAM

Csak a 32Bites C200-219 számol le-fel a 16bitesek nem.
FX1N
C220-234 állapotmegörző.
C235-255 nagysebességű állapotmegörző.

  
József

svejk

De hát épp ezért választottam a C200-at.
A 16 biteset csak azért írtam, mert később ott is kipróbáltam az összehasonlítást.

Mindegy működik, a korrekt választ valószínűleg megadtam magamnak a kérdésre még a [#t200p50319#]-ban.

t62d6ha2b

Tisztelt Fórumlakók!

Egyre többször belefutok abba a problémába, hogy ,,normál" rézvezetéket nem tudok megforrasztani, nem fogja az ón.
Tudtok rá megoldást?

TBS-TEAM

Mert az nem réz hanem alu. [#eplus2]
József

dezsoe

Van olyan "réz" vezetékem is, amit fog a mágnes. Az sem túl jól forrasztható...

Szalai György

Jó családból származó, savmentes, felület tisztító folyasztószer és elég hőteljesítmény mellet nem szokott baj lenni.
De leggyakrabban megteszi az 50 Wattos kattogós Weller páka és a hagyományos gyantáscin is, párszor tíz éves gyakorlattal.

Szélben, esőben, nagy hidegben, rengeteg vezetéket egy kupacba nem forrasztok.

Jozs

Nekem sokszor az ónt nem tudja megolvasztani a 300 fokra állított Weller páka amikor még gyári a forrasztás. Úgy kell cseh pillanatforrasztóval "megindítanom", és utána már megy.

JZoli

Nekem is van ilyen, egyre többször is. A leggyakrabban az az oka, hogy a vezeték ténylegesen, nem réz, hanem alumínium, és csak be van vonva egy vékony réteg rézzel. Ez meg a hőhatására oxidálódik, rossz esetben elég és utána egy fekete forraszthatatlan felület marad. Sajnos ezzel én nem tudok mit tenni. Főleg a mostani UTP és koax kábelekre jellemző. Sajnos ez van.

JZoli

Az ólommentes forrasztóónok olvadáspontja 300 fok felett van. Próbáld 350-370 fokon, ott már menni fog. A pillanatpáka hőmérséklete akár 400 fokot is elérheti, ha megfelelő ideig "nyomod".

onagy

Az ólommentes lágyforraszok olvadáspontja 215'C környéki, 350'C-os pákahegy hőmérséklet már megfelelő. Gél állagú folyasztószer használata javasolt, a hengeres-kúpos pákahegyek alkalmazása kerülendő, inkább a lapos kialakítású javasolt.
O.

Rabb Ferenc

Az ón olvadáspontja 231.9°C, ezért az ötvözeteié ettől nem lehetnek magasabbak csak alacsonyabbak.

Az ólommentes forraszok olvadáspontja (pontosabban olvadási tartománya) 220-230°C között van.

remrendes

Az baj, mert egy SMT kemence csucszonajaban sincs 250-255 fok felett a homerseklet :)

RJancsi

Ismét a "Villanyászok" segítségét kérem.
Adva vagyon egy kisebb 230V-os asztali szalagfűrész. Rafinált módon a kétáramkörös főkapcsoló mellett van egy nyomógomb is, amivel indításnál csökkenteni lehet a búgást. [#nyes] Azaz indító és üzemi kondenzátor is van a motoron. A probléma az, hogy sem a motor adattáblája, sem a kondenzátorok felirata nem látszik, az előző tulajdonosok és az évek tettek róla, hogy többször át legyenek festve. Jelenleg bekapcsolásnál attól függően búg halkabban vagy hangosabban, hogy nyomom az indító kondi gombját vagy sem. De a motor nem indul, és kézzel sem lehet megforgatni, olyan, mintha fékezve lenne. Ha lekötöm az indító kondenzátort és kézzel megpörgetve bekapcsolom akkor elindul, de nagyon ronda hangja van, hallhatóan rángat és gyorsan melegszik.
Jobb híján lekötöttem róla mindent és rátettem a békebeli Commander SE frekiváltómat. "Auto" üzemmódban pár másodperc matatás után gyönyörűen hajtja a motort és 20-100 Hz között tökéletesen működik, csendben fut és nem melegszik.
Ám a fűrész a szomszédomé és nem szeretném a frekiváltót rajta hagyni, inkább a kondikat vetetni hozzá, mert tuti az a baja.
A frekiváltó üresjáratban 4-5 A közötti áramot mutat, megterhelve (fát vágva, hiszen szalagfűrész) 8-9 A-t. Ebből ki lehet találni, hogy hány Wattos lehet a motor, és mekkora indító és üzemi kondi kell rá? Egyáltalán kell indító kondenzátor? Terhelés nélkül nem indul el csak üzemivel? [#nemtudom]