Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

svejk

Ezt a DITRON DRO-t meg vajon mi lelhette?

(20 MB-os a video)

Tápfesz oké, de mintha lefagyna.
Hátha találkozott már valaki ilyennel.

klaviokft

Alaplap hibás.

Küldj egy cimkefotót a tibor@klavio.hu-ra. Meglátom mit tehetek az ügyben.

( Két hétig szabin vagyok, csak utána tudok vele foglalkozni.)

Attila

KBalázs

Sziasztok, van egy DM542-m, ami amikor pihen, (tehát az ENA be be van kapcsolva, motor elenged) világít a piros (ALARM) led (sokszor, de nem minden esetben). Ha vezérlést kap minden normális, nem téveszt lépést, és kialszik a piros led. Második legalacsonyabb áramkorlátra van téve, egy 0.9-es motort hajt 1/8 lépéssel. (36V táp, külön húzva minden vezérlônek a táp.)
Mi lehet a hiba, hogy derül ki mi a hátfájása? A többi ugyanolyan vezérlô nem csinálja.

svejk

Adott egy 3 fázisú aszinkron motor, 3x400 V-ról csillagba kötve.
Kikapcsoláskor egyenárammal szeretném fékezni.
Mikor lesz nagyobb a fékezőnyomaték, ha csak a csillagpontra és egy fáziskivezetésre kötöm az egyenáramot vagy ha csak egyszerűen két fázis kivezetésre?
(utóbbinál ugye két tekercs melegszik, de ez nem gond mert leállás után van elegendő szünet)
A motor névleges áramát szokták bepumpálni vagy túl lehet/érdemes-e lépni?

Rabb Ferenc

Itt találsz némi okosságot   A 3. ábra szerint a fázis - fázis táplálás a nyerő.

Az ESET Internet Security tüsszög egy kicsit, de aztán rendet csap [#integet2]

hostya

Az én tapasztalatom az hogy a DC-s fékezésnek csak addig van hatása, amíg a forgórész forog.
Minél nagyobb a fordulat,  -pl. 2p esetén-  annál nagyobb a fékező nyomaték a fékezés kezdetén, ahogy csökken a fordulat úgy csökken a fékező nyomaték is...
Ha a forgórész megállt akkor szinte semmi "tartónyomaték" nem jelentkezik, csak a tekercseket melegíti a DC.

RJancsi

Első körben kicserélnék két vezérlőt. Ha az új helyén is ezt csinálja, a helyére tett másik pedig nem akkor tényleg a vezérlő beteg. De ha a hibahely megmarad a vezérlő csere után is, akkor a vezetékek vagy a motor körül kell keresgélni.

Szalai György

Egyenáramú féküzemben a névleges áram 1,3 szorosával is fékezhetsz, ha szükséges. Az üzemihez képest fékezéskor többlet melegedés lesz.
Nem az áram a limit, hanem a tekercs melegedése az I2t szerint.

rokonok

Egy kérdés a cnc marógépeken van szabvány a Home kapcsoló pozícióját illetően például az x tengely bal vagy jobb oldala preferált? A többi tengelynél hátul vagy elől, fent és lent.
Mi a szabvány?

Rabb Ferenc

Bizonyára van szabvány, de ne kérdezd a fellelhetőségét. Viszont az összes tervező rendszer a Descartes-féle derékszögű koordináta rendszerben dolgozik. Nem volna értelme a megmunkáló gépeken sem ettől eltérni.

Tehát az "X" és "Y" tengelyek Home pontja bal oldalon alul van. De mivel a marás anyagelvétellel működik - a "Z" tengely mindig negatív irányban dolgozik - ezért a "Z" origója felül van.

((A 3D nyomtató anyag hozzáadással dolgozik, ezért ott a "Z" nullája alul van))

dezsoe

Részben igaz, de a kérdés az érzékelőkről szólt. Abban maximálisan egyetértek, hogy a koordinátarendszert nem kéne elkutyulni, de hogy maguk az érzékelők hol vannak és milyen koordináták társulnak hozzájuk, az gyakorlatilag mindegy. A Z-n azért tesszük felülre, pozitív irányba, mert abban az irányban fix a pálya vége és a munkadarabtól lehetőleg el akarunk távolodni. Az X és Y esetében teljesen mindegy, csak elférjen. Az egyetlen fontos, hogy egy adott gépi koordináta mindig ugyanazt a pontot írja le. A megmunkálás az úgyis munkakoordináták alapján történik, a gépihez képest ofszettel. A gépit akkor használjuk, ha valamilyen fix helyre kell eljutni, pl. parkolóhely, szerszámcserélő hely (mindegy, hogy kézi vagy automatikus) stb.

rokonok

A linuxcncél a mach3-nál ellentétes az alap home irány. Ezért kérdeztem.
Elvileg x tengely bal oldal, y tengely tőlem távol vagy hátul, z tengely felül.

dezsoe

Mindkettőnél lehet állítani, hogy merre home-oljon. Hogy mi az alapértelmezés, azt nem tudom, de lényegében mindegy, úgy állítod be, hogy az érzékelő felé menjen.

svejk

Fékezni, lasítani akarok nem állva tartani.

hostya

Akkor hagyd ki a csillagpontot és kösd a DC-t a két fázis bemenetre.
A tekercsek áramterhelése sokkal kisebb mint pl az ellenirányú fékezésnél.
Az a lényeg hogy ha már nincs szükség a fékezésre, akkor ki kell kapcsolni a fékező DC-t.
A másik fontos dolog hogy olyan DC tápot kell használni ami elviseli a kimenetén -az esetlegesen odakerülő- AC 400V-ot.. (asszinkron generátoros üzem)
De te ezt biztosan tudod...[#wave]