Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

PSoft

Idéz...de ez a villanyászság veszélyes szakma .

kb. annyira, mint bármelyik másik, ami nem gyorstalpalós.
 
Én pld. régen, nagyon szerettem/imádtam motorozni.
Mindig úgy motoroztam, hogy a lábaim között volt a benzintank. [#vigyor2]
De amikor hárman ültünk rajta, én már-már a...benzintankon ültem. [#ijedt]

jani300

Ezt a kérdést elsőre nem is értettem .
De aztán megtalátam ,hogy 3 fázisú indukciós motor .
Fogalmam sincsen mire érti azt hogy alu .

jani300

Gondolom én is ültem az IZS tankján , apám előtt ,csak már nem emlékszem rá :)

PSoft

Szerintem, az alut, a motortest anyagára érti.
Amúgy, eléggé szószátyár az adattábla.
Még azt is elkotyogja, milyen csapágyakkal van szerelve a motor. [#eljen]

ajpwg6jrn

Ilyenkor az adattáblán keresd  kis háromszöget (delta bekötés), vagy egy Y-t, ami a csillag bekötés.
Mondja is az adattábla:
Conn: caillag és delta
Ezek 3F bekötések.
230V a fázisfeszültség. Ez a nullához képesti effektív érték.
400V pedig a vonali feszültség. Bármelyik 2 fázis között mért érték.
Ha 1/3F frekiváltóval akarod hajtani, akkor deltába kösd 3x230V
Ha fixen 3F-re vagy 3/3F frekiváltóra, akkor csillagba kösd.
A bekötésnél szokott lenni egy kis rajz, ami megadja hogy az átkötéseket milyen pozícióba kell helyezni a csillaghoz és a deltához.

Miki2

Szervusztok!
A marógépemre szeretnék a motortengelyen meglévő enkóderek helyett lineáris enkódert szerelni.
Ezzel kapcsolatban van-e valakinek tapasztalata?
Kérlek Benneteket, osszátok meg velem.
Köszönöm.

D.Laci

Ha nem kottyanás mentes akkor szerintem csak a gond lesz belőle.

svejk

Valamikor régebben olvastam vagy itt a fórumon vagy valamelyik lin. gyártó oldalán egy ökölszabályt, mely az egy sínen levő két kocsi távolságának a függvényében adta meg azt az erőkar hosszat aminél még elkerülhető a befeszülés.

Emlékszik valaki ilyesmire?

Rabb Ferenc

Talán használható infó: [#t179p6226#]

svejk

[#worship] Ez az, köszönöm!

Egyébként emlékszel rá honnan való a képlet?

Rabb Ferenc

Aktív korom utolsó munkahelyén egy csiki-csuki szerkezettel küzdöttünk az akadás okán. Végül a BME Gépész Karának egy adjunktusa közreműködésével jutottunk az üdvözítő megoldásra a képlet segítségével. A teljes. részletes levezetés kicsit hosszabb volt, ez csak a végeredménye - de használható.

Miki2

Pedig éppen a meglévő, a kopásokból eredő hibákat szeretném kiküszöbölni vele.
Azt gondolom, ha a szán ténylegesen megtett útját detektálom,
megnő a gép pontossága.
Nekem egy STRIGON ME 250 van átalakítva, és a 14 év alatt mióta így üzemel, már jelentkeztek kopások.
Lehet, hogy rosszul gondolom?

D.Laci

Ez CNC vagy csak DRO- nak használnád az encoder jelét?
A szánok kopása másodlagos, ha CNC -nek használod akkor a hajtáslánc kottyanása megviccelhet szervó motorok esetén.

Miki2

Jeelenleg enkóderes léptető motorokkal szerelt CNC.
A motoron levő enkódereket gondoltam kiváltani lineáris enkóderekre.

D.Laci

Léptetőmotor esetén valamivel jobb a helyzet szerintem.
Állóhelyzetben biztos jó, de forgácsolásközben amikor a szerszám ide oda mozgatja, akkor szerintem be fog lengeni a holtjáték miatt.

Próbaszerencse :)