Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

RJancsi

Csak annyi van a címkéjén, hogy 5A a kimeneti áram. Az kicsit több, mint 1 kW, ami egy asztali PC-nek (nem gond, ha a monitor kikapcsol) szerintem bőven elég. A töltési idő sem probléma, általában van hálózati áram, de jó lenne, ha egy pár órás áramkimaradásnál sem állna le egy hetekig tartó folyamatos mérés/adatgyűjtés.

Szalai György

Én úgy tapasztaltam, hogy a szünetmentes táp amúgy is meglévő korlátai között, a nagyobb kapacitású akku használat minden hiba nélkül megvalósítható.
Az is igaz, hogy az egy akkuhiba miatt kidobott, régi típusú APC UPS volt, egy szál hűtő ventilátor nélkül, örök időkre tervezve.
Nem egy thermálisan rozoga, ventilátorral megerőszakolt műanyagkupac.
Azért egy buktató lehet. Így messziről. A hússzor akkora kapacitású és ki tudja milyen állapotú akkumulátornak lehet akkora az önkisülése is, amit a kis UPS töltője nem győz.
Majd kiderül.

RJancsi

Köszi a hozzászólásokat, egy próbát megér. A lényeg, hogy - elvben legalábbis - nem okoz gondot egy lényegesen nagyobb akku.

3kvyw653f

Sziasztok! Hozzám került egy "BT" nevű lineár, néztem a neten, de alig találtam valamit róla, esetleg tud valaki róla többet? Köszönöm

pagabee

Sziasztok,

valaki esetleg meg tudná mondani, hogy a Villgép AK22 1 fázisú köszörűbe mekkora kondenzátor való?
Ami benne van kondi, azon már olvashatatlan a felirat.

Köszönöm előre is!

    

Szalai György


pagabee


zozo

Egy 4 ütemű robbanómotor gyújtás oldali deknijén akarnék kivezetni 2+3 vezetéket.
A probléma, hogy a gyújtástérben lévő olajtól a vezeték egy év alatt bekeményedik, a motor rugózása miatt hajlítgatja a vezetéket, ami szépen megtörik, majd szakad. Gyárilag gumidugón lévő 5 lyukon van átbújtatva a vezeték.
Gondoltam, hogy valami fix csatlakozót kéne fúrnom a deknire, amire belülről akár ráforrasztom, kívülről pedig csak rá kell dugni a vezetékeket. Így mindig stabil lenne a csatlakozó a deknin, aztán mivel nem érintkezne olajjal a külső vezeték, nem pusztulna meg olyan gyakran. Cseréhez se kellene kiszerelnem a motort, csak rádugni az új kábelköteget.
Tudtok valami csatlakozót ajánlani erre a célra? Semmi ötletem, mi lenne jó.

Gondoltam még, szilikon bevonatos vezetéket befűzni, az tán bírná az olajat, de nincs ilyen tapasztalatom.
Erről esetleg vélemény?
Kb 1 mm2-es vezeték elég lenne keresztmetszetben, hosszra meg  600-700 mm.

RJancsi

A szilikon szigetelés mindenképpen jobb. Nem csak az olaj(köd) keményíti meg a műanyag szigetelést, de hosszabb távon a meleget sem szereti (kipárolog a lágyítóanyag).

zozo

Köszi. Hát brutálisan be tud keményedni, úgy tudtam kanyarban kifűzni, hogy hőlégfúvóval melegítettem, ettől visszalágyult kicsit.

Szalai György

A szervomotor kábelek eléggé olajállóak, M rendszerű csatlakozóval, van benne elég kábelér és bontott is túrható időnként olcsón. Pipás is, meg egyenes is.
Kérj az adok-veszekben és megadatik. Apád anyád ide jöjjön jeligére.

zozo

Köszi az ötletet, de szilikonost sztem tudok venni a közelben. Első körben azt próbálom, nem vesződök csatlakozóval.

kuner

Pl een400-as esztergán van ilyen.
Jó árban tudnánk szerezni vezérlőt, ami egy átépített fanuc huzalszikrát kellene vezérelnie.
Csak hát gyakorlatilag megoldható-e ...

Szerelő

A Szim-es esztergákon a  vezérlés állította elő a tacho jelet a hajtások részére.
A Csepeli esztergáknál a motorok tachojelét használták a hajtások
Egy az egyben nem tudod szikrához használni a Hunort.
Teljesen új szoftwert kell írni hozzá.
721-hez és 731-hez van telepítési leíráson.

kuner

Sikerült utána kérdeznem, egy tcfm-100 eszergán van 721-es vezérlő, a gyárija 720-as volt.

A huzal nem huzalozásra lenne használva, csak a mechanikáját kellene mozgatni a gyári motorokkal és hajtásokkal.