Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

jani300

Ha asszinkron motor akkor ügy működne ,hogy egymáshoz képest megfordítja a segédfázis és a főfázis egyik tekercsének áramirányát irányváltáshoz .
Talán erre gondoltál ?  :)

Borcz

Igazán nem értem. A bontó érintkezőkön 230V-ot mérek.
Holnap lebontok egy vezérlőt. A kapocs fedeléhez meg kéne bontani a gyári matricát.

De nem hiszem hogy szembe kötöm a vezetékeket és beindul. Nincs kizárva. Remélem nem lesz szikra eső :) de a kondi rácsapott a kezemre... Elfelejtettem hogy van a körben. Utána gyorsan kisütöttem de rendesen :)

jani300

De azért vannak más megoldással tekercselt motorok is , ezért nem biztos hogy ez esetben is igaz amit írtam .

PSoft

Ugye, nem baj ha -kicsit- belekotyogok... [#wave]

...egymáshoz képest megfordítja a segédfázis, vagy a főfázis tekercsének áramirányát...

jani300

Lehet hogy így egyszerűbb :)  megérteni is .

PSoft

Kicsit "rálátóként"...az volt a célom. [#kacsint]

thayscj6c

Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy VcarvePro-ban a 3d-s marást lehet-e homorúban marni vagy csak rendesen domborúként?

zip0ji0se

Bekötési tanács kellene, mert elsőre leküldtem a rendszert és 4 órányi nyomtatás veszet oda.
Adott ez a doboz ami egy vastagsági gyalun van. A főmotor kapcsolója meg adta magát és csak ilyet kaptam ami birja is. Gondoltam teszek rá még egy vészkapcsolót is. Nem reteszelős, csak nyomógombos. Az a kérdésem, hogy hogyan kötöm össze a megfelelő működéshez. 230 V a rendszer.
Köszönöm.

      

ywathzay

A fázis a vészleállítón keresztül jön a kapcsolóhoz.

Szerelő

Vissza kellene építeni az eredeti vagy azzal megegyező kapcsolást. A főkapcsoló + piros nyomógomb balesetveszélyes megoldás. Feszültségkimaradás vagy a nyomógomb elengedése után a főmotor újraindul. Egy vastagsági gyalu veszélyes üzem!
Ráadásul semmi sem garantálja hogy a fázisvezető van kapcsolva a fényképen látható bekötés szerint.
 A www.shop.tracon.com oldalon lehet rendelni megfelelő relés biztonsági kapcsolót.

zip0ji0se

Én vissza építem, de nincs olyan ami birja. Eredetileg is Tracon volt benne mint ami látszik is a táblán. Elvileg 16A birnia kéne a motor meg 14A vesz fel. De nem bírta a folyamatos üzemet valamiért és egyidő után megadta magát. A kapcsólóra ez van írva: 16(12) A, akkor most mennyi az annyi. A szakbolti eladó nem tudta megmondani, hogy mi lenne helyette a megfelelő, mert a katalógusban sem volt erősebb.

szf

Át kell alakítani mágneskapcsoló + hagyományos nyomógombok+ motorvédő

000000000

Még szorozd a látszolagos névleges áramot 6...8x al indulási áram kb ekkora a motornál (mágnes kapcsoló) hamár öntartotra akarod amit képen van!
Vagy tegyél Motorvédös fökapcsolot arra van vészgombos védö fedél is akor és csak ennyi a kapcsolás többi rossz nem kell mágneskapcsoló meg start stop sem!
link

szf

És, hogy valósul meg a nullfeszültség védelem?

TBS-TEAM

Lerajzoltam így kösd be.
230V~ behuzótekercs,
7,5Kw mágneskapcsoló kell. [#integet2]

Pl: LC1DT40P7

  
József