Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

ANTAL GÁBOR

Emlékeim szerint a toroidok leszedő szénkeféi ( görgői) speciális műszénből vannak csinálva ( Bronz egyáltalán nem jöhet szóba ) A toroidnál két ( vagy több) menet rövidzárban működik. A szénkefének korlátoznia kell a zárlati áramot ezért nagyobb fajlagos ellenállású szenet alkalmaznak .

Annak idején a Trakis gyártott sok toroidot , a gépkönyveiben mindig felhívta a figyelmet erre a tényre .
Ez emlék , de ha valakinek lenne egy gépkönyve....[#kacsint]

PSoft

Próbáltam kicsit utána olvasni, gépkönyvet(könyveket) ugyan nem találtam, de...
A TRAKIS-HETRA oldalán is ugyanazt írják, amit Te mondasz emlékezetből.

Idéz...A tekercsen kiképzett csúszófelületen mozog az áramleszedő szénkefe. A biztonságos áramleszedést megfelelő rugónyomás biztosítja. A szénkefe általában két menetet rövidre zár. A menetek közötti zárlati áramot a kefe ellenállása annyira csökkenti, hogy az a szabályozó transzformátor üzemére nincs káros befolyással...

Szalai György

A kommutátoros motorok szénkeféinél nem áll fenn ugyanez a részműködés?
Szerintem: De.
Azok is áthidalnak több kommutátor szegmenst, amik között feszültség különbség van.
Akkor a nagy motorszénkefe anyaga alkalmas lehet szabályzótrafó széngörgő anyagául is?

Szalai György

Nem kicsit ajándék májashurkás ez a magyarázat? (Sok benne a rizsa.)
Nehezemre esik elképzelni olyan transzformátort, aminek az ,,üzemére nincs káros befolyással" a folyamatosan fennálló részleges menetzárlat.
Fogalmam nincs menyi lehet egy ilyen trafónál a szegmensenkénti feszültség, (megmérni sem tudom, nincs már ilyenem) de biztos nem jelentéktelen.
Egy használható minőségű szénfánk két egymáshoz nagyon közeli pontja közötti pici ellenállás meg kevéssé csökkentheti a menetzárlati áramot.
Gondolom.

hostya

"Azok is áthidalnak több kommutátor szegmenst, amik között feszültség különbség van."

Azért azt vedd figyelembe hogy a kommutátor, többnyire több száz vagy több ezres fordulatszámmal forog a kefék alatt.
Sokszor zár rövidre egymás után felváltva sok tekercset, rövid ideig..
A toroid trafó keféje/görgője meg órákig/napokig is állhat ugyanabban a pozícióban..

"Akkor a nagy motorszénkefe anyaga alkalmas lehet szabályzótrafó széngörgő anyagául is?"
A fentiek miatt sajnos nem..

ANTAL GÁBOR

Mint írtam :" emlékeim szerint". A Trakisz gépkönyvei erre hívták fel a figyelmet . Milyen érdekük lett volna locsogni ?

PSoft

IdézFogalmam nincs menyi lehet egy ilyen trafónál a szegmensenkénti feszültség, (megmérni sem tudom, nincs már ilyenem) de biztos nem jelentéktelen.

Segítek...
A napokban ha ráérek, meg fogom mérni. :)

Egyébként, volt már ez téma régebben valamelyik topikban.
Talán még, mérések is történtek.

svejk

"A kommutátoros motorok szénkeféinél nem áll fenn ugyanez a részműködés?"

Nem, vagy csak alig, hiszen a motoroknál a szénkefe a semleges vonalon helyezkedik el a kommutáció itt zajlik.

Ez a semleges vonal a terhelés hatására eltolódik ugyan, ezért használnak komolyabb motoroknál kompenzáló tekercseket is.

(a múlt század fordulón pedig akár egy "jómunkásember" kézzel állította utána a kefehidat ha nagyon szikrázni kezdett)

svejk

Pl. ennél: [#t19p146516#]

cirka 400 menetre oszlik el a 270 V, tehát menetenként ~0.7 V van.

De itt a leszedő kefe 2-3 menetet is rövidre zár.

Ezek a trafók úgy vannak méretezve, hogy ezt elbírják.

TBS-TEAM

Toroid:240mm átmérő 100mm magasság.
230V be. Leválasztó trafó
0-380V ki 1.7mm huzal.
Két menet között 1V
Rövidzárban két menet 10A

Szénkefe 10mm távolságban 0.32 Ohm. ESR mérővel mérve. [#integet2]

        
József

2f428kduf

Nálam a trafó D220mm, menetenkénti U=0.5V. max 4amper.
Köszönöm a képet, ezen a nyomon indulok el, már csak kefét kell találnom, tartok tőle, a mai generátoros időkben ez sem lesz könnyű.
Köszönöm a sok segítséget.

t6ud8d63

Sziasztok!

Hátha tud valaki segíteni nekem.

Adott egy Rexroth VT-HNC100-2-21/W-16-P-0 két tengelyes vezérlő, megtaláltam a hozzá való programot is, ellenben sehogyan sem tudok rákapcsolódni, akár egy diagnosztikát kérni, vagy bármit.
Sima soros porton keresztül próbáltam, semmi eredmény.
Van esetleg valakinek ilyen vezérlővel tapasztalata?
Profibus-on keresztül esetleg?
Gyári kábel kellene hozzá? Esetleg valami spéci soros kábel kötés?

  

t6ud8d63

Még annyi esetleg, hogy 24V tápfeszültség megadása után a CPU 5V zöld, és ennyi.

D.Laci

Valószínűnek tartom, hogy a kábel bekötéssel van a gond.

fy9k4amuy

Szia!
Nem jól látni a képen, de valszeg hűtőközeg mágnesszelep van a képen, csak valami régebbi, nagyobbacska fajta, nem az a kisebb kivitel, mint amit a második típusnál mutattál.

Nem tudod nélküle elindítani.

Gondolom szét van buherálva a vezérlése a vízhűtőnek, ugye?