Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

sufnituning

Bontottam egy ilyen mocit
a mosógépünkből.
Érdemes evvel foglalkozni?
Valakinek volt már dolga ilyen motorral?
Gondoltam bekötném magas fordulatra, de hogy?
Esetleg valaki tud segíteni?

Vagy hagyjam ezt az egészet?

      

TBS-TEAM

A mosógép tipusa alapján esetleg ha fellelhető a neten egy kapcsolási rajz abból kihámozható a motor bekötés. [#eplus2]
József

sufnituning

Azt tudom, hogy Zanussi, de azon belül melyik típus??[#conf]

Lehet, szétbontom, megy az olvasztóba.

PSoft

Egybe kellett volna "elengedned" azt a mosógépet. :)

Rabb Ferenc

Ez alapján kössed be.

De a motor típusa alapján sok videót találsz róla.

sufnituning

Köszönöm![#wave]

Ezt megpróbálom, jónak néz ki (olyan mint én[#eplus2])

Ha mégsem, akkor bontom.

sufnituning

Én minden gépnek adok egy esélyt, bontás nélkül nem eresztem
őket.
Ebben is volt egy csomó jó alkatrész, rugók, mikrokapcsolók, gumibakok, gumitalpak, elektromos vezetékek, szép színesek,
rezgéscsillapítók, érzékelők, stb.
Ezeket én külön szortírozva elrakom és ha kell, akkor csak benyúlok a fiókba és például 3ezer rugó közül válaszhatok, nem megyek sehova és ingyen van.

Most a rugóról jut eszembe, múlt héten is bontottam valamit,
olyan torziós rugókat bontottam, ami fúrógéphez karvisszahúzónak jó, aminek 4-5e ft darabja.

sufnituning

És jó![#eljen]
Királyság!
Köszönöm!

bznc93pf5

az lenne a kérdés hogy ami a képen van az hogyan működik, mechanikusan? a marószerszám kicsit benyomja és akkor szakad a kör és úgy kapcsol?

mex

Szerintem elektromos kontaktot érzékel, a rugós kivitel csak biztonsági okból van beépítve.

dezsoe

Megelőztek az elektronika topikban. :)

jani300

renault thália 1,5 dci
Ismerősnek tönkrement a gyújtáskapcsoló , beszorult .
Amikor elfordult szerintem rajtmaradt önindítózáson .
Egy idő után szaga lett és megállt .
Vinné holnap szerelőhöz ha nekiáll valaki ...
Mi mehetett tönkre ? Egy 60 amperes biztit kivert ,de hiába lett kicserélve , gyújtás sincsen .
Ha találnék normális villamos térképet megnézegetném ,de lehet komoly a baj . Szerintem visszadolgozott dinamóként az önindító .
Tudom van szabadonfutója ,míg meg nem szorul ...

szucst

Szia,

Akksi cserével újrapróbálnám, aztán erősáramú kábelek lehet elfolytak, biztosítéktábla és a relék körül is nézelődnék.
Ja és akkor ha már említetted gyújtáskapcsoló is élből csere.
Illetve ha van neki valami reléket helyettesítő okos nagyáramú modulja, azt is megnézném.
Ha visszaszámolunk, indítózás ca 300..350F/perc alapjárat 800 körül, ha nagy a pech akkor nagyon lett feszültség, de azt az akksi bánta alapvetően, indító arra van kötve direktben.
Szerintem....

sastas

Szerintem az önindító erre képtelen. Nekem multkor elszállt az önindítóm(a görgőkosár tört, a tűgörgő befordult és ékként beragadt), visszalökte addig, hogy már ne legyen kontaktban. Teljesen visszamenni nem tudott, de ugye ahogy visszamozdul, a kontaktor old(meg a gyujtáskapcsoló visszafordulásával amúgy is, de ugye most pont ez a hiba). Ha pedig a kontaktor old, akkor áramtalanít az önindító tekercselése. Egyébként, hogyha meg "kilökve" marad az önindító, annak "szokatlan" hangja kell legyen...
A mágneskapcsoló is elszállhatott egyébként meg a tekercselése is.

Valamint nézzétek meg, hány helyen van benne biztosíték/biztosítéktábla, gondolom a 60A-s az még a motortérnél van. Bár gondolom megnéztétek a beltérit is. Végig kellene mérni a dolgokat.
Ha gyújtás sincs, akkor nyílván először akkura rámenni multiméterrel. Ha valaminek szaga volt, akkor még a gyujtáskapcsoló is elhalálozhatott, abban az esetben pedig előfordulhat, hogy nincs gyújtás.

Autót(is) távgyógyítani nehéz... :)

jani300

Köszönöm a válaszokat .
Akku jó lehet ,vészvillogó végig ment míg vontattuk .
Gyújtáskapcsolót kivettem a kormányoszlopból , de valahol beljebb kell széthúzni a kábelokat .
Centrálzár is működik .
Este hat körül értem oda ,majdnem nyolcra húztuk el , érdemben már nem foglalkoztam a dologgal tovább .
"Térkép" nem ártana .
Majd holnap lesz vele valami .
De ránézek most egy gyújtáskapcsolóra hogy néz ki , gondolom kábelekkel van , nem külön betétes .