Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Amennyit én láttam az autóhűtő javításból, nem sok. Ott a hozzáférés volt a nehezebb, nem a foltozás.
Amúgy az alumínium javítható közönséges forrasztócinnel és forassztózsírral is.
Zsírral beken, rozsdamentes drótkeféz, óvatosan melegít, cint folyaszt, vizes ronggyal letöröl.
A trükk az, hogy a forrasztózsíros alumínium nem kap levegőt, a felület a forrasztáshoz fémtiszta marad.

2wcan2a5f

Üdvözöllek!
Nem tudok komoly tanácsot adni -mert , csak egy rövid történetet, amikor kilyukadt a Nissan Vanet Cargo  hűtője. Úgy vittem az autószerelőhöz, hogy napokra ott kell hagynom (megrendeli, kiszereli és nagyon sokat fog kérni). Nem így történt, 2 perc alatt végeztünk. Hozott egy kis tasakot, benne valami port volt. Mondta, hogy ez ideiglenesen, vagy véglegesen megoldja a gondjaimat, akarom-e? Hát persze -ki ne akarta volna. Beleszórta a hűtőbe. Másnapra megszűntek a hűtővíz elfolyással járó tünetek. 10 év múlva is kifogástalan volt a hűtő. Ahol a lyuk volt, azt alaposan betömítette. Már csak utána kell nézni, mi az a hűtőlyuk tömítő por. Egyébként nem értek a kocsikhoz se. Talán megérné utána nézni ennek a kis tasaknyi pornak a neten.

Vetesi75

Egyenirányításhoz a szinkron(reluktancia)motoros, csúszógyűrűs, kommutátoros nemtudommmineknevezzem cuccos  zavartermelés szempontjából egy fokkal szerencsésebb megoldás. Valahol az is van itthon, meg kellene keresni... [#csodalk]

svejk

Nekem -balf@szságom miatt- kidörzsölte az egyik elemet a klíma csöve.

Nem vacakoltam, vettem bele 18 ezerért másik hűtőt.
Már amikor megjött ferde szemmel néztem rá. ( gyanúsan kisebb felületűek voltak az elemek csövei, az eredetiben ovális csövek voltak)

Nem is bírta az augusztusi meleget, bocsánatot kellett kérni a régitől.
A réginél kivágtam a hibás részt, műgyantás kétkomponensű fémragasztóval bekentem a végeket, majd visszahajtva ellapítottam. Két éve így van.

Ha gyűjtőcsőnél közvetlen van a lik' akkor az nagyobb szívás, azt jobb olyanra bízni aki már csinált ilyet, vagy szerezni egy másikat és azon gyakorolni.

A lényeg ami miatt írtam, hogy ha mégis veszel bele másikat nagyon nézd meg milyet veszel.

svejk

A régi melóhelyemen az öntöttvas radiátorokat ilyesmi fémgyurmával javítgatták, csak simán a lyukra/ba nyomva.

Lehet itt is működne, van aluhoz való is.
Aztán ha mégis szivárog a hűtötömítő adalék biztos elfojtja bár én nem szívesen használnám, valahogy unszimpatikus bármit is rakni a hűtőkörbe.

MoparMan

Thurmo. De csak pusztán szerencséd van hogy hosszú ideje működik egy ideiglenesnek szánt megoldás [#kacsint]

MoparMan

annyira fityingért adnak egy bontott hűtőt, hogy nem éri meg vesződni vele. de még egy új is vállalható áru.

B.Zoltán

Ismerem ezt a visszahajtásos módszert, ezt legutoljára fogom hagyni, ha semmi nem jön össze. Szerintem is ennek jónak kell lenni, ha bekenem a végeket, és úgy hajtom vissza.

Köszi mindenkinek a tanácsot, most hirtelen nem is jutott eszembe mindegyik. A tömítőporról/folyadékról elég sok rosszat írnak a neten, és nekem se szimpatikus, hogy belekeverjek valamit a hűtőrendszerbe, ezt most nagyon nem akarnám.

Közben sikerült kiszedni a hűtőt. Van egy-két nagyobb bogár/kavics nyom horpadás.
Mint kiderült, a borda vörösrézből van, a cső a luknál erősen sárgállott, és kiderült, hogy sárgaréz, így nagyon szépen tapadt rá a cin, és be lehetett forrasztani.

Nyomás nélkül nem is folyt, meg kellett nyomatni levegővel. Ezt a lukat is egy kavics okozta. Elég sok kis kavicsot szedtünk ki a bordák közül. A horpadás alján volt a luk, így könnyű volt beforrasztani, feltöltöttem a horpadást, plusz még a környezetét.

      

Jozs

Sziasztok !

Tudnátok segíteni hova kellene kötni a 230 V -ot hogy ez a motor életre keljen ? Köszi.

    

kadaszog

A nagyobbik kapocs ablakba. Ha csak megakarod nézni, hogy megpördül-e: U1-W1-re 230V, előtte U1-V1 közé bekötöl egy 10uF-os kondit.
Egyébként freki váltót neki.

Jozs

És ha nem csak megpörgetni akarom hanem folyamatosan járatni ? :-)
A kék kondi nem elegendő ami a kisebbik kapocs ablakban látható ?

jani300

Biztosra nem tudom mi a kisebbik kapocsléc , de szerintem a kényszerhűtés motorja . De persze akár fék is lehetne .
De mivel 0 tól írja a fordulatszámot valószínűleg szükséges a kényszerhűtés , külön motorral .

bznc93pf5

Sziasztok!

használ valaki ilyen bemérőt ami a képen van?

  

dezsoe

Szia!

Hajszálpontosan ilyet nem, de mi a kérdés?

kadaszog

Én is így gondolnám. A külső hűtésnek is adjál 230V-ot, az végzi a dolgát, és tartós 1-fázisú üzemhez 30-40uF-os üzemi kondit tegyél, akkor ki tudsz csikarni belőle fele teljesítményt, mint a ráírt 3 fázisú.
Magyarul semmi értelme nincs ezzel foglalkozni, ott leszel vele, mint egy Hajdú keverőtárcsás mosógép motor.