Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

TROMF22

Ennél talán kicsit kedvezőbbek a viszonyok. 2x180 fok helyett négy kisebb szögű hajlítás, és a szalag is valószínűleg hosszabb -> fajlagosan kevesebb hajtogatás.
Az enyémben csak 1140 mm a szalag hossza.

Vetesi75

Szia! A többiek már elég sok okosságot leírtak.
Nem tudom mennyire hasonlít az EBS181-hez, azon a rugóoldali nyúlvány és a keret közötti csavarozott kapcsolat lazulása tud hasonló hibát produkálni. Ilyenkor terhelés hatására oldalirányban tér ki a keret - a pattogás csak ebből fakadó másodlagos jelenség. Nagyobb keresztmetszetnél a terhelés  egyenletesebb, ezért be bír feszülni oldalra és a pattogás nem jelentkezik ennyire kirívóan.
Az enyémet feltehetően hasonló okból az előző gazdája már mókolta, - a csavarok mintha egy mérettel nagyobbak lennének - valószínűleg kiszakadhatott a menet a keretből.

Sz.Andris

Sziasztok!

Délelőtt voltam kint a műhelyben és megoldódott a probléma.  Először leszedtem a vezető görgőket és belőttem a feszíthető kerék döntésénél található csavarral, hogy a lap szépen szaladjon. Utána visrosszaktam a vezető görgőket és akkor látom, hogy Bernardoék úgy marták a hosszlyukakat a hajtómű felőli vezető görgő rögzítésére szolgáló acél tömbnek, hogy a legfelső helyzet is épp hogy csak jó, később ki kell még bővíteni "felfele" legalább 3-4mm-t. Az a görgő, amelyik a lapot az élén támassza folyamatosan tolja lefele az alsó kerékről (hajtómű felőli) a lapot, mivel az élen támasztó görgő túlságosan lent van. A lap hátsó éle és a kerék pereme között van ~3mm. Korábban ez több volt, mivel eredeti beállításban lejjebb volt az élen támasztó csapágy. Szerintem ez miatt volt a pattogás, vibrálás.
A sebességfokozatot is fel kellett tennem a leggyorsabb fokozatra, így a fűrész most jól vág, munka közben is egyenletes a járása, bekezdésnél sem pattog el:
https://we.tl/t-atfHDr8mfa

KoLa

Pár kép:

          

fisrcxuk3

Csak gratulálni tudok![#taps]Köszi a képeket.Mindig tanul valami újat itt a fórumon az ember.

fisrcxuk3

A szalag fűrész témához;régebben sok bajom volt a fűrész szalag fogárokból induló repedésekkel, volt olyan , amin 20 repedés volt  mire elszakadt. Azt hittem a szalag rossz.
Ezután kezdtem belemerülni a gép javitásába.A vezető nélküli megfeszített  szalag egyenes  volt , a két kerék érintője közt. De mire feltettem a vezetőt, kitekertem kb. 45 fokra, ezzel úgy kihúztam az egyenesből,hogy a kis csapágyakon megtört a szalag!
Átalakítottam a vezetőket,először kitekerem a lapot ,egy kereszt sínben szabadon beáll a helyére, utána rögzítem  a vezetőt fixre .
Kicseréltem az oldalvezető csapágyakat(4db.)szélesebbre.Azóta nem szakadt még el szalagom.

KoLa

A középső képen az RPM mérő a valós eredő előtolást méri.
Ez egy hidraulikus fojtású előtolás, a súlya viszi lefelé a szalagfűrészt a szelep állástól függően, télen-nyáron a viszkozitástól függetlenül beállítható a megfelelő sebesség még mielőtt elkezd vágni, aztán a vágás során ez változik de csak csökken a közepéig, azután visszagyorsul köracélban az eredeti üresjárati értékig.
Nagyon jól lehet következtetni a szalag állapotára az értékekből.
Egy enkóder van a forgástengelyre fogatva ennek az impulzusait méri a fordulatszámmérő!
Viszonylagos az érték, de!
Nagyon bevált!

szf


lari

A szalagfeszítés mekkora erővel kell hogy történjen és milyen összetevők határozzák meg?
Erről a hidraulikus feszességmérőről nincs véletlenül valami részletesebb rajzod vagy leírásod?

fn47xk7ei

A hivatalos feszítő erő: 250-300 N/mm2. Ebből érdemes kiszámolni a szalag méretére kivetítve.

jani300

Erről a hidraulikus feszességmérőről nincs véletlenül valami részletesebb rajzod vagy leírásod?

Ehhez a kérdéshez én is csatlakoznék .
Gondolkodtam már rajta hogy dugattyús , vagy csak vékonyabb falú a rugalmas deformáció elvén működő lehet e ?
Esetleg hasonlíthat a mai elcseszett aranyáron mért tengelykapcsoló , kinyomócsapágy-munkahenger kombó autóalkatrészhez ? (Na akkor egy ilyet is meg kell vizsgálnom :)  )

KoLa

Egy karmantyú van beillesztve,3-4mm lökethosszal, a másik fele az alátétnek a karmantyúra hátlapjára feszik fel.
100-110 bar között szokott mutatni.

vjanos

Nekem Einhell XBS400 billenő fémvágó jutott.
1300x13x0,65mm a fűrészlap. Itt is hamarabb törik, mint hogy a lap elkopna :)

AWI-val szoktam összehegeszteni a megszakadt lapot. A hegesztésnél eddig újra még nem tört el.
Most legutóbb a syriustól rendeltem ilyen méretű bimetal szalagokat.
Ez valahogy masszívabbnak tűnik, mint az előzőleg a Boronkay-tól vásároltak, de még nincs benne túl sok vágás.

lari

És mekkora kb a karmantyű átmérője? Csak, hogy lehessen számolni az erőkkel...

jani300

Köszönöm az infót !