Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

svejk

S' hova vitte, a hídhoz? :)

RJancsi

Én szóltam...

[#t200p43417#]

RJancsi

Szerencsémre az M4-nél már nem kellett a közútálatnak örvendő betontechnológusként részt vennem. Legtöbbször a betongyárak "oldalán" álltam, igyekeztem segíteni nekik, hogy minél kevesebb probléma legyen a kiszállított betonnal. Azt kevesen tudják, hogy mi magyarok egy nemzetközileg is ritka és elismert problémát oldottunk meg. A Bikás park (Kelenföld városközpont) és az Újbuda központ állomások között több, mint 700 (HÉTSZÁZ!) méterre pumpáltuk a betont nap mint nap. És nem az volt a megoldás, hogy híg legyen a beton mint a bableves, mert a cső végén (az alagútban) le kellett simítani a beton felszínét a hossz- és keresztesésnek megfelelően. Híg betonnal ezt nem lehet megoldani, a sűrűt meg nem lehet 700 m-re elpumpálni.
De ez itt már kezd nagyon OFF lenni, ha gondoljátok folytathatjuk a semlegesben.

RJancsi

A Fővám téri állomást azért kellett betolni a Duna alá, mert ha a parton építik meg, gyakorlatilag összeér a Kálvin téri állomással. Így is joggal nehezményezte az EU, hogy túl sok a vonalhosszra eső állomások száma. Szakmai szempontból elég lett volna egy állomás a Fővám és a Kálvin tér közé, mindkét végén egy-egy kijárattal.

PSoft

IdézA Fővám téri állomást azért kellett betolni a Duna alá, mert ha a parton építik meg...

Akkor ugye, vasútállomásnak hívnák![#vigyor]

Sok az állomás?
Ti is sokan vagytok ott a környéken...temessétek be valamelyiket![#nyes]

RJancsi

Mindegyik metroállomás vasútállomás egyben. Hiszen a metro tisztességes magyar neve: "földalatti vasút". Mint a dubai-i. Ott a metro 80%-ban hídon (felüljárón) halad, csak az "óváros" alá viszik be, nehony megsérüljenek az akár 30 éves műemlékek. [#nyes]

u86xhpwm

Sziasztok! Egyik mérnök barátom ajánlotta ezt az oldalt. Szeretnék műcsalinak egy öntőformát készíteni. Találtam pár 3d modelt(kép csatolva), ami gyakorlatilag tökéletes, viszont villanyászként nem különösebben értek a cnc programozáshoz. Egy ilyet mennyibe kerülhet megterveztetni, kivitelezni? Ha valaki segítene, de info hiányában nem tud, írjon és válaszolok.

Köszi előre is,
         Koda

  

RJancsi

Ha van 3D modelled, akkor a legegyszerűbb 3D nyomtatóval kinyomtatni. Utána akár közvetlenül használhatod öntőformának (gondolom valami lágy műgumi kerül bele), vagy öntesz egy merev gyanta "pozitívot" és a gumicukor gyártáshoz hasonlóan kukorica keményítőbe bélyegzel vele öntőformát. Az eddigi adatok alapján így látom.

u86xhpwm

Mindenképpen Alu öntőformát szeretnék, hogy tartós legyen és le tudjak gyártani vele 100-150dbot is. Amerikából lehet rendelni, de szállítással vámmal eléggé drága lenne, illetve nagyjából 4-6dbos formák vannak, amik nekem kicsik.

ANTAL GÁBOR

Rossz nyelvek szerint a két rektor rivalizálása eredményezte . Ha Budán van állomás a műegyetem közelében akkor a
 " közgáz " rektorának is kellett egy .
 Iszonyat mennyiségű  pénzt költöttek ott el . Napi 1 misi volt a bónusz ha a fővállalkozó  spórolt egy napot ...

g89ketty

68-ban a Földalatti Vasút Vállalathoz léptem be. Az M2 elkészülte után lettünk BKV. Az M4-en utazva mindíg igazat mondok.[#integet2]

svejk

Amíg nincs benne titok és egy éknél bonyolultabb eljárás addig szívesen olvasom!

Rabb Ferenc

100-150 darabért nem gazdaságos alumínium formát készíteni. Ennyit szilikon szerszámmal is elkészíthetsz, főleg ha többfészkes szerszámot használsz



gzzt2iibx

Az újratelepítés meghozta a sikert működik az XHC Ethernet mozgásvezérlő. Már csak annyi gond van, hogy a maró motor fordítva forog. Frekvenciavéltó vezérli minden úgy van bekötve mint eddig. A Mach3 ban be lehet állítani, hogy alapból merre forogjon?

Csuhás

A motorhoz menő 3 vezetékből kettőt cserélj fel egymással.