Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Bicska

Nem -régi- orosznak néz ki, ez tök szabvány menetelőfej, sztem a rothiba is belemegy[#nemtudom]

fn47xk7ei

Ne a kéket nézzed hanem a nyeles barnát.[#kacsint]+ Még amiről nem szóltam, a lényeg mellettük van - a nagy köszörű korong. Szerszámkarbantartást rendelt el az asszony azaz késeket kellett  éleznem neki. Ahhoz kellet a korong mert azzal szoktam leszabályozni, becsiszolni szépen a ... mit is? Fiataloknak találós kérdés.[#confused]

jani300

Arról a pirosról csinálj már egy rendes képet :)
Olyant még én sem láttam :)

vjanos

Végre kezdem belakni a műhelyemet a költözés után...
Most épp 10-15 sima és kb 5 db háromfázisú konnektort kellene felszerelni, mert összesen egy db háromfázisú dugalj van a falon jelenleg.

Szuterén, betonfal. Falon kívüli szerelvényekben és kábelcsatornában gondolkodom.

Milyen szerelvényeket válasszak, hogy érdemes ezt kialakítani?
Vannak valami ilyen célra való szerelődobozok, konnektorcsoportok?

Illetve van egy ládányi használt barna-szögletes fali konnektorom és kapcsolóm. Ezeket valamibe süllyesztve fel tudnám használni?

zozo

Ha jégvitorlásra kerül a penge, teljesen felesleges a V-profilt beleköszörülni. Mivel elől egy kormányzott van, azt  lehetne kicsit harapósabbra, a hátsókat pedig jól siklóra.

Itt fontos a jó siklási tulajdonság, mert a szél nem fogja különben megmozdítani.
Minél jobban közelít az él a "lapos egyenesre", annál jobban siklik. Ha mély az árok, akkor harapja a jeget, ez való a gyors hatékony stoppokra, de ugyanakkor nem való nagy sebességű siklásra.

Ami fontos még, hogy mindkét él egyforma magas legyen, különben megintcsak fékez.
A koriknak beállónak kell lenni a jégvitorláson.

Én régebben faipari gyalugép késből köszörültem a motoros jégszánomra pengéket. Ezt egyszemélyesre építettem, egy 125 ccm-es Marelli motorral. A légcsavar még megvan, a szán már  rég a méh-ben :) Kb. 50-60 km/h-t sikerült elérni vele.

h60pnzrx

A V azért kell, mert különben oldalra csúszik a egész. A szél oldalról nyomja. Mint a normál vitorlásokon a swert. Annyira csúszik oldalra, hogy még ólmot is fel kell pakolni a korik fölé. Jó szélben 400g/kori volt a jó. Az első szánkóval én is elértem a kb. 50 km/órát, de az egy 1,7m hosszú test. Most kisebbet építünk a modellező sporikkal, hogy egyforma legyen, és versenyképes. A képen látszik a különbség.

  

zozo

Áh, most ugrott be, honnan ismerős a neved. RG-65 hajóosztály!  Egyik Kopaszi gáti versenyen beszélgettünk is, de lehet több mint 10 éve.
Kicsi ez az ország!

No és mit szólnál ilyen élprofilhoz?  Ez gyors is lenne és oldalra is jól tartana.

  

h60pnzrx

Stimmt! RG-65 én minden más, ami úszik-csúszik. Az általad javasolt profil valószínűleg működne, de még nehezebb kivitelezni, mint a V-t. Most találtam maróhegyet, amire HRC65-öt írnak, kíváncsi leszek, harapja-e. A befogó pofa alapanyagom is úton van. 6m-es szálat adnak csak, de nekem 70 cm kell. Próbálok ismerősön keresztül leeső darabot szerezni. Befogó pofa nélkül a kori két vége rezeg, kihajlik, nem lehet megmunkálni.

gabi


gabi

Elnézést VJANOS-nak szántam

f7pbhicb

Sziasztok valaki tudna nekem segíteni encoder bekötésben

    

f7pbhicb


xg2w6ib9x

Sziasztok!

Kobaltos fúró lenne a kérdésem témája.
A múltkor egy vásárlás alkalmával rábeszéltek a HSS Co (5%-os)fúrószárra.
A szokásos szöveg után, hogy "bár sokkal drágább, de jobb is" ráálltam, hogy nosza tegyünk egy próbát, haladni kell a korral stb.
Helyszíni vasmunka volt a feladat, 2-es falú zártszelvénybe kellett 6,5-es furatokat készíteni kézi akkus fúrógép segítségével.
Normál hármas HSS fúróval előfúrtam a lyukakat, majd jött a 6,5-es fúró.
Az első fúrásra kipattant a vadi új fúró éle. Élezésre korrekcióra nem volt lehetőség. Így álltam neki a második furatnak, amibe rögtön el is pattant az egész fúró.
Béna vagyok gondoltam, majd elővettem egy használt normál hat és feles HSS csigafúrót, amivel lazán kifurkáltam a többi kb. száz likat úgy, hogy a fúrószárnak semmi baja sem volt a végére.
A műhelyben újra éleztem a törött kobaltost, hogy majd kipróbálom az állványos géppel, mert bizonyára arra lett ez kitalálva....
Hát az eredmény nem volt meggyőző.
Ez semmiben nem volt jobb a megszokott HSS fúrószáraktól, sőt összességében az volt az érzésem, hogy alulmúlta a HSS-eket.

Megkérdeztem egy havert, hogy neki mik a tapasztalatai a HSS Co fúrókkal. Annyit mondott, hogy drága, van ahova jobb (pl. beletört csavarok kifúrása), de törik mint a ropi.

Nem szeretnék 1-2 tapasztalat alapján általánosító ítéletet hozni (no meg aztán mindig ott motoszkál bennem, hogy lehet, hogy csak én csinálok valamit rosszul), ezért inkább megkérdezem a fórum nagyérdemű közösségét, hogy nekik mik a tapasztalataik ezen a téren?

Szalai György

Nem vagy béna. Félre vagy tájékoztatva.
Az a fúró nagyon merev anyagú, alig rugalmas, rögtön törik. Nem mondták?
Oszlopos/állványos gépben lehet jól használni, de az előnyeit a rozsdamentes anyagban látod igazán.

Szalai György

Ha jobb kell, a RECA HSS-O Ultra nekem megfelelt.
Kapsz itt a fórumon.