Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

pistikeid

Sziasztok
Köszönöm mindenkinek ennyi infóval elleszek egy darabig.
Üdv

xgn8p4wk5

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Motorkerékpárra lanckereket akarok csinálni. Milyen anyagból érdemes csinálni? 33lovas a motor.

Gyati

Szia!

Nem mindegy, hogy első vagy hátsó.
Elsőt olyan anyagból, amit utólag meg tudsz edzeni.
A hátsó lehet jófajta alumíniumból is.

xgn8p4wk5

Hátsó fogaskerék lenne.

Gyati


Gyati


3d730xvev

Sziasztok!

Sikerült szert tennünk két 100w-os ac szervóra és hozzá való driverekre, sőt van egy panel is hozzá. Sajnos nem értünk hozzá (de lelkesedés, érdeklődés van)Segítségeteket szeretnénk kérni hogy ezek használhatók valamire? Hogy tudnánk életre kelteni? Adatlapokon 200V szerepel, akkor ehhez kell egy trafó is?? Volt egy 100 Kg-os trafó amit végül is nem hoztunk el, amin 230/200 szerepelt "de hát ilyen kis feszültség-különbség miatt minek az a trafó", lehet mégis kell az hozzá?
Esetleg árat tudnátok mondani amiért el lehet adni ha nem boldogulunk vele?

        

remrendes

Egy olyan kerdesem lenne, hogy a motorok tapjat, hol erdemes megszakitani? A kapcsolouzemu tap AC vagy DC koreben? Utobbinal a pufferkondi elott, vagy utan?

svejk

Kérdés mi a cél?
Szerszám, vagyon vagy személyi biztonság.

Ha csak annyi, hogy feleslegesen ne melegedjenek, fogyasszanak akkor a táp előtt.

De ha biztonságtechnika miatt, pl, hogy ne szorítsa el a dolgozó csuklóját a lineáris mozgás akkor bizony már komolyan megfontolandó a dolog.

Léptetőnél eleve a step jel megszűnésekor biztosan megáll a mozgás, de tartóáram alatt maradó motorok szorításából képtelenség kiszabadulni, ezt lehet az engedélyezőjellel és/vagy a DC táp elvételével kiküszöbölni.
Hátrány, hogy a DC áramok megszakításához komoly kontaktorok kellenek.

(az más kérdés hogy eleve illene zárttá tenni a gépet, vagy elkerítéssel távol tartani a dolgozót)

Ha megkérdeznél komoly biztonságtechnikai szakértőket, meglehet azok sem lennének azonos véleményen.

Szóval nehéz ügy, de általában a józan paraszti ész segít, csakhogy általánosítani nem lehet.

Szalai György

Tehát akkor a védelmi körök a DC kimeneten, puffer után avatkoznak be, a teljes lekapcsolás pedig a primer AC körben történik.
Ha jól gondolom.

remrendes

Inkabb szemelyi biztonsag a cel. DC motorokrol van szo egyebkent.
Lattam nehany 40A-es DC SSR-t, azokbol gondoltam valogatni, de elobb inkabb kerdeztem :)

svejk

Hűha... a DC motorok veszélyesebbek.
A nagyon egyszerű vezérlőknél akár encoder szakadásnál is elszaladhatnak, de egy feles végfok zárlat is katasztrófát okozhat.

Elektronikus lekapcsolás szerintem nem elégséges, akkor már inkább két kontaktor sorba kötve, mint a biztonsági relékben.

svejk

A mostani ipari gépek is két kontaktorral indulnak és természetesen figyeli a PLC ha valamelyik beragadna.

remrendes

Ezzel kapcsolatban holnap zaklathatlak 3 percre?

svejk

Akár most is, de konkrétumot aligha tudok mondani.