Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

fn47xk7ei

De szerintem még így sem lehet párhuzamosan rákötve használni a primer tekercseket 230 V-on. Inkább sorba kötve a primert és 400 V-os trafóként használni. Vagy nem?[#nemtudom]De legjobb ha elcseréli az ember egy megfelelőbb egyfázisú transzformátorra.

fn47xk7ei

No én is bajlódom mostanában. Megint "barmolok" szét egy motort és fogalmam sincs hogyan lehetne leszerelni a végéről az encodert. Már másodszor szaladok ebbe a helyzetbe az utóbbi időben és egyenlőre ötletem sincs.[#nemtudom]

      

gg58bmmp2

Keresgettem a neten de nem találtam meg, hogyan és milyen jelet tudok kicsalni a Petya péle Heidenhain mérőlécekből kicsalni.

Azután már már van ötletem, hogy arduinoval hogyan dolgozzam fel.

jani300

Írtam , én használok így trafót .
Nem söntöli a harmadik oszlop ha arra gondolsz .
Egy oszlopon van az összetartozó primer és szekunder .
Szerintem nincsen útban a harmadik oszlop .
De remélem azért legalább megpróbálja és kiderül .

fpd0kbd4

Ha rendelkezésre állna 400V 3~ a kérdés föl sem merülne. Sőt 240 V 3~ ról sem lenne probléma megtáplálni véleményem szerint.1~ 240v betáp alkalmazása a kérdés. Ami többek között nem tiszta számomra: Ebben az esetben az eredeti tekercseléssel de párhuzamosra kötött primer tekercsek esetén, hogyan hatnak egymásra az egyes oszlopok mágneses mezői a közös vasmagban?

jani300

Elég ritka hogy egy 3fázisú trafó tud 3x220 voltot csillagban
Emiatt nem tudom kipróbálni , amit írtam .
És fúrja az oldalam a kíváncsiság , hogy jó e a gondolatmenetem .
Várom hogy valaki igen hozzáértő mondja ,széna vagy szalma :)
Na de ezen már nem fogunk összeveszni :)

jani300

Akkor gondolkodjunk kicsit !
Még ha a 440 voltos tekercsből kötnél is párhuzamosan kettőt akkor is túlgerjesztenéd valószínűleg a vasat .
Ugyanis 440 volton is két tekercs van sorban bármelyik fázisok felől nézed .
Vagy csak az az egyetlen párhuzamos kötésre lehetséges megoldás .
Na emiatt javasoltam hogy nézd meg , 3x220 as  csapolásoknál ,ha két  fázisként táplálod 230 volttal .
Talán így érthetőbb mit akartam kihozni az első hozzászólásomból .

fpd0kbd4

Az alapvető tudatlanságom ott kezdődik, hogy fogalmam sincs a 3 fázisú trafóban mik a tekercselés gyakorlati  irányai,a tekercs végek kötései (csillagban vagy deltában), hogy megfelelő mágneses mezők alakuljanak ki a közös vasmagban. Ha erről valaki elérhető okosságot tudna ajánlani, azt is megköszönném.

designr

A képeken nem látszik tisztán..de ha a tengelyvégi furatban nem látszik imbuszcsavar..vagy a tárcsa alatt egy vékony anya hatlapja amivel behuzod a kupot..vagy esetleg 1 vagy 2 radiális ászok..akkor bizony rásajtolták..

fpd0kbd4

Gyakorlatilag így egy fáziskimaradásos üzem az eredeti normál 3 fázisú üzemeléshez képest. Próbálkozni lehet, de elméletben lenne jó előbb tisztába lenni a kérdéssel.

jani300


fpd0kbd4

Köszi! Ezt már olvastam de nem igazán visz közelebb a témához.Ami a nem lepett meg,az az egyik "lefikázós" hozzászólás volt.  Ennél kicsit mélyebb elméleti tudásra vágynék.

jani300

Rendben !
Hirtelen ennyi tellett tőlem .
Akkor fogadd el hogy azt a trafót ,egyfázisról csak kétoszlopos trafóként tudod használni .
Ha a harmadik oszlopra is adsz feszültséget egyfázisú bekötéssel az nem lesz jó .

fn47xk7ei

Igazad van![#eljen]Csak én is mostanában fűrészeltem szét 3 fázisú trafót és 400 V-osra alakítottam át tirisztoros szabályozású hegesztőgépnek. Így ez maradt a kobakomban.[#worship]

svejk

Annyira szép ez a trafó, hogy számára már a gondolat is sértő hogy azon gondolkozol hogy lehetne átalakítani.

Ne csinálj vele semmit, rakd fel a polcra-becsomagolva- és nyeld le a békát, hogy nem vitték el gyorsba.

Meg fogja ott várni a gazdáját, nekem is többször kellett már ilyen cucc.