Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

jani300

Vettem közben egy nagy levegőt !
És kérni akartam hogy írj erről az átalakításról .
Akkor végül is ugyanarról beszélünk .
A dupla áramnál pedig nem értetlenkedtem ,csak nem értettem mit írsz  .  
Az unformer miatt egyébként több villamos mérnök is simán legyintett rám :)
Nekem újból fel kellett találni mert itt nálunk akkor ismeretlen volt .
És itt a fórumon jött a meglepetés hogy itt viszont többen ismerik .

jani300

Rendben .
De legalább először próbáld már úgy ahogy írtam :)

jani300

mert ott 2000 A feletti AC áramra van szükség

Csak nem a fűrészlap hegesztőt folytatod ?

fn47xk7ei

Ne cseszd el ezt a jó trafót még véletlenül sem.Sejtem mire akarod használni( DC, 135 V). Inkább cserébe érte ajánlok egy 20 kW-os egyfázisú transzformátort. Azzal már akkora teljesítményt vehetsz le egy fázisról amilyent akarsz 60 amperig.Igaz ez autotrafó de a tekercsvégek szétbontásával (mert kettős vezetékek) talán még rendes transzformátor is varázsolható belőle...talán.

    

rotaryfun

Csak a tekercsvégek kibontásával tudod tönkre tenni, a próbától amiről írtam nem lesz semmi baja, legfeljebb felizzik a fűtőbetét :) Viszont ha valóban ezer+ amperek kellenek de még a száz+ is akkor ez a trafó ebben a formában nem fog tudni olyasmit.
 Tulajdonképp hány volt és hány amper is kellene ?

fn47xk7ei

Frédi sehol nem írt ezer ampereket. "130 V DC-t tudna használni" .

fpd0kbd4

Köszi az ajánlatot, szerintem nem realizálható. A Te trafóddal is küzdenem kellene még,a csere lebonyolítása pedig kettőnknek körülbelül egy trafó árába kerülne. Nem tudom arra gondoltál-e amire én, de nem titok. Esetleg egy komplett gép betápja. A meglévő motorok:DC szervó 2.8KW 155V 16A 3000rpm 5 Nm mint főorsó,plusz esetleg 4db 3 fázisú 130VDC-s 6Nm (vagy kisebb teljesítményűekkel variálva) léptetők,bár ezek tápját meg tudom oldani toroiddal is.

rotaryfun

Valóban  nem ő irta de más valaki aki vélhetően többet tud nálam arról hogy mi fog készülni az igen.
-ha jól értelmezem a hozzászólásokat.....

rotaryfun

Közben látom vannak számok is
155 V 16 A - ez elvileg össze hozható abból a vasból.

fn47xk7ei

Csak sajnáltam volna az a szép különleges transzformátort.

000000000

A DC szervomotorhoz nem értem, miért kínlódsz trafós tépegységgel, ráadásul megmókolva egy komoly trafót.
Szerintem trafó nélkül, PWM-es sebesség szervo végfokot alkalmazzál, azt csak bedugod a 230 V-ba, és kész, forog is a főorsó hajtásod súlyos vadarabok nélkül. Vannak ilyen Robsy hajtás megoldásaim, ha érdekel, priviben folytassuk.

000000000

elírások: tápegység, vasdarabok.

fpd0kbd4

Vizuálisan, első látásra úgy tűnik, hozzáférhető komolyabb műtét nélkül, mind a primer mind a szekunder tekercsek csillag pontja. Mint a képen is látható. Föltételezem nem tévedek. Majd a megbontás utáni mérések igazolják.

  

svejk

Még egyszer kérlek, ne bántsd azt a trafót!!! [#worship][#wave][#falbav] mert [#gun][#violent][#hamm]

TROMF22

Megnéztem már az eredeti képeken ezt a trafót, miért fáj érte annyira [#66@svejk] villqanyos szíve.
Gépész szemmel is azt mondom igaza van.
Még egy + szavazat az életéért.
Bár titkon úgy érzem, hogy te sem nagyon lelkesedsz a boncolásáért.