Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

dg8n4i8x

Sajnos ezek egy átmérőjűek! Átmérő: 37mm
 

000000000

Én sajnos nem ismerek még négyszögletes nyillásút sem, nem hogy pont méretűt!

s5f8tmfv3

Valahogy sejtettem hogy ez lesz... Kár hogy nem gyártanak nagyobbakat.

s5f8tmfv3

OK, ez zsákutca, akkor irány az esztergályos. [#pardon1]

000000000

Vagy pedig megfelelő motort használj, ami nem
tűzforró.:) Nyilván attól meleg, hogy többet
szeretnél kivenni belőle, mint amit tud tartósan
gyárilag tervezve.

Electrick

Üdv mindenkinek!
István! Eltűnt a katalógus a honlapról...
Hogy lehet rendelni?
Vagy elkerülte a figyelmem valami...???
Üdv.
Electrick

s5f8tmfv3

Egy gyári gépből kiszerelt motor a saját vezérlőjével, gyári beállításokkal, nem én méreteztem rosszul valamit hanem a mérnök.

000000000

Akkor "megnyugodtam"...Biztos egy épületgépész
is volt a motor hajtás beállító csapatban,
aki így spórolhatott a gépterem fűtésén.:)
Mindentől függetlenül nem egészen korrekt ez
a dolog, ha egy motort még külön hűteni kell,
annak a hajtásnak valami bibije van.

sasi

Gyári megoldás motorhűtésre (EMCO).
http://www.sasovits.hu/cnc/motor/motorhutes.jpg" border=0>

s5f8tmfv3

Pedig elhiheted már akkor is ilyen volt amikor a gépben dolgozott, a vezérlőpanelre mindössze a motor, a táp és a léptető impulzusok mennek, se jumper, se poti nincs. Így van összepárosítva. A motoron nincs feltüntetve nyomaték ezért anno írtam a gyártónak hogy adják meg. Azt válaszolták hogy nem adhatnak infót róla mert rendelésre gyártják egy cégnek (aki felhasználta a gépben) úgyhogy tudatos tervezés eredménye kell legyen a párosítás.
Teszek fel róla képet ha kell.

s5f8tmfv3

Pont ilyesmi lenne jó nekem. Hol találtad?

sasi

Emco Compact 5 esztergán alkalmazták. Átépítettem, és az új motorokra éppen jó volt a hűtőborda.
Habmintával önteni lehetne, vagy vastag falu Al csőből készíteni hasonlót.
 http://www.sasovits.hu/cnc/vegyes/emco5.jpg" border=0>

43pbwjg8s

Hogy én hogyan vágytam egy ilyenre!!!
El sem tudod képzeni.
De hamar kidobálták őket a sulikban sajnos.
:(

000000000

Lásd: Pénz keresési lehetőség topic  #739!

Szalai György

Ha a gyári gépből kiszedem a pajzs felfogatású motort, akkor pont a nagy felületű, jó hőátadó képességű elülső pajzsát választom le a gép óriási fém, jó hővezető, nagy hőleadó képességű felületéről. Elveszem a hűlését, de a tengelyterhelését is. Mit csinál ilyenkor a vezérlő. Lehet, hogy a gyári beállítás a gépen lévő terhelt tengelyű motorhoz volt ideális? Más terheléshez, más beállítás kéne?
 
http://www.orientalmotor.com/support/service-life.html" TARGET=_fnew>Van itt egy kis tudomány, hogy mitől függ az élettartam és ilyen meleg a forró motor.
Alap motor max. felszíni hőmérséklete 100C is lehet. Az tapintásra veszélyesen magas.
Spec szigetelés, spec zsír, spec mágnes, spec motor hőmérséklete ettől sokkal magasabb is lehet.
Zárt motorból kivezetni a meleget, az szívás, mert nem jön ki. Szívni kell. Jóval lejjebb kell hűteni a külsejét, hogy a hő a belső, csapnivaló hőáramlási körülmények ellenére is kijöjjön belőle. Az helyett egy ilyen, kissé hullámosított felületű, kívülről rápattintott alu köpeny szerintem nem sokat segít. Pláne, ha kívül sincsen légáramlás, vagy van, de az se hideg.
 
Pénzügyi okok miatt alulméretett négyszönletes motor hűtésére ilyesmi megoldást választanék. Az egyik oldaláról lecsiszolnám a festéket. A fémtiszta oldalt a korrózióvédelem, a hővezetés és a lemezek elektromos szigetelése miatt bekenném hőálló zsírral, tennék rá egy hővezető műanyag lapot vagy csillámlemezt. Azt is zsíroznám és rászorítanék egy jó magas bordákkal ellátott procihűtőt ventillátorostul. A ventilátor fordulatszámát leszabályoznám.