Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

jani300

Amplidin ,hegesztődinamó ,rákerestem ,de nem igen találtam semmit .

svejk

Nem dinamó, egy Siemens 1 GG 5xxx motor.

Pali79

Valami hiba van a gépezetben és nem értem, hogy mi okozza. Az Y tengely léptetője néha megáll egy pillanatra aztán továbbmegy, de így már nem arra a koordinátapontra ahová kellene. A mellékelt képen látható programot csináltam próbából. 8db furat, semmi extra. Elsőre lefuttatva a kódot minden rendben, ezért lefuttattam még egyszer. Látható, hogy 7 furat szépen beletalált az előzőbe minden gond nélkül, de az utolsó furat már csúnyán mellé ment. A két furat közti gyorsjáratban állt meg a motor egy pillanatra. A mechanika nem szorul sehol, a gyorsjárat is csak 200 mm/perc 4-es emelkedésű orsókkal, tehát a léptető fordulata is elég alacsony és csak az Y tengelyen vettem észre ilyen hibát. Szóval nem értem.

  

zozo

Én a kuplung csavarjának lazulására, helikális kuplung szakadására, vagy kontakt hibára gondolnék.

ORCA17

... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

svejk

Amire írod hogy: "ha ezt ki lehet húzni", az egy bakelit csövecske mindkét oldalon
 -valószínű belső mentes- és a fém pálcáról le fog jönni.
A fém pálcát is ki fogom tudni ütni, de hogy tovább?
Maga a lemezelését nem értem a segédpólusnak, hogy hogy van megvalósítva.
Hogy rakták rá a tekercset?

ORCA17

A paket hátsó - takart rész mögött lehet valami függőleges nút a köpenyben.
A tekercs kialakítása olyan körmös forma. Ha meghúzod fölfelé a felső részén talán van egy kibontás, ahol a köröm kifér
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

ORCA17

A tekercs alatt a segédtekercs pakettja értendő
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

Bencze András

Ha "csak" a szigetelési ellenállás kevés, mosás (gőzborotvával) szárítás (110-130 fok 8 óra) szokott segíteni. Ahogy néztem elég retkes, meg kellene próbálni.

fpd0kbd4

Egy merész föltételezés így nem testközelből. Négy  negyedből áll a vasmag. A kisebb keresztmetszetű tekercsek lebontása után  a hegesztések leköszörülésével négy darabban kivehetőek a nagyobb keresztmetszetű tekercsek, és így már föltételezem ,hogy tekercselhető.

ORCA17

Elég trükkös megoldásokat találnak ki néha tekercs szerelésnél
Itt a pakett két fél darabból van, a komplett tekercs műgyantával kiöntve készül és azután a két fél pakettet egyszerűen belenyomják oldalról. Van a paketteken két egymásba illő szem, Egymásba pattannak, na azt nem igen lehet utána szétműteni. (onnan tudom, mert mi gyártjuk[#smile] )
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

svejk

Feltétlen mosás lesz az első lépés, csak piszkálja a fantáziám, hogy vajon hogy van az a segédpólus szerelve.
No meg végszükség esetére is jó tudni.

És ez a legtisztább első pólus, gondolhatod hogy néznek ki a kommutátor felőliek. :(
A forgórész is piszkos de annak a szigetelési ellenállása szerencsére kiváló értékű.

Vannak ma már csudajó kíméletes, alkohol alapú tisztítószerek, no de egy ekkora motor kimosása kész vagyon lenne, még ha vissza is forgatom valahogy a szert.

Szóval azt mondod gőzborotva.... valami zsíroldószert ne is próbáljak?

A szárítást nem tudom hogy fogom tudni megoldani, az is nagyon energiaigényes mert ugye nem elég melegen tartani szellőztetni is kell. [#nemtudom]

svejk

Amelyik tervező mérnök ilyenre képes az az életben más aljasságot is követhet. :)

ORCA17

Nincs is már a cégnél...és talán már nem is él, ez már 67 éves "szülemény" A történet
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

svejk

Hopsz, nem követhet hanem elkövethet.. nem mindegy :)