Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

svejk


svejk

Ne erőltesd az USB-t.

UC400-ETH
Mach3 és UCCNC kompatibilus.

svejk

Gyakorlatilag 2 db LPT portod lesz.
Nem feltétlen kell kábelezgetni, minden maradhat a régiben.

fpd0kbd4

A képen látható perselyem van. A bronz 30-as a másik 40-es belsővel.

  

Csuhás

Reggel útba ejtettem a kedvenc csapágyboltom. Holnapra hoznak két perselyt, hétvégén remélem lesz időm kipróbálni.
Köszi az mindenkinek a segítő ötleteket, ajánlatokat!

jani300

Pár éve írta valaki hogy készített kasznis spottert , érdekelnének ennek a dolognak a részletei .
A mikrótrafóról jutott most eszembe , de foglalkoztat egy ideje már a dolog . Mikrótrafót még tudok valószínűleg szerezni , csak most problemás a méh telep .

Csuhás

A saját ponthegesztőmet egy 24V-os régi 1kW-os trafóból készítettem a primert nem bántva, a szekunder lapos réz profilját újra felhasználva. Szerintem jobb megoldás mint a mikro trafó. Hármas szögvasakat még remekül lehet vele összehegeszteni. Pár fotót berakok a jelenlegi ( vezérlés nélküli ) félkész állapotról, amit persze így használok már egy ideje. A minta hegesztések között van egy széttépett szögvas pár, látszik hogy görbült az anyag mielőtt elengedte volna a pontozás.

      

wvdn6us49

Köszönöm a segítséget!

000000000

Nem kell hozzá nagy vezérlés csak egy időzítő !

zozo

Azon gondolkodom, hogy milyen módon lehetne legegyszerűbben mérni 1-10m/s sebességű vízáramlást. Igazából csak az áramlási sebesség változása lenne érdekes, vagyis csökkent kicsit avagy nőtt a sebesség.
Na jó, szóval hajó sebességének optimalizálása lenne a cél :)
Turbinás érzékelővel, vagy a torlónyomást lehetne egyszerűbben mérni?

Ötleteket szívesen várok. Nézegettem kínai áramlás érzékelőket, de talán valami membrános kütyü jobb lenne...

Gondoltam egy műanyag (pipa)csőre is, a végében vákuummal, hogy felszívjon bizonyos nívószint mennyiséget..., de nem tom mennyire lenne érzékeny.

Csuhás

Ultrahang adó vevő párral mérni oda/vissza a futási idő eltérést. Két kis tömegű azaz kis termikus időállandójú hőérzékelőt belógatni a vízbe majd autokorrelációval mérni a hőfluktuációk futási idejét. Egy kis rugóval előfeszített lapot belógatni és potival mérni a lap elfordulását, egy olcsó gps modul sebesség kimenetét felhasználni. stb.

keri

Pitot csővel, és nyomás különbség méréssel.
Ide már akár mechanikus akár elektromos nyomásmérőt is rakhatsz.

De tudtommal a turbinás sebesség mérő is előfordul a hajózásban, valamint ultrahangos áramlás mérő sem olyan komplikált, bár ilyet mi a szélsebesség mérésre használunk, és simán a doppler eltolódást figyeli.

keri

GPS nem méri a vízhez viszonyított sebességet.

keri

Ja ha az egyszerűség a cél.
Távtartóval csinálsz egy csövet ami előre mutat, a végére ráhúzol egy átlátszó nipolán csövet, és felhúzod az árbóc mellé. Közvetlenül látod a torló nyomást, ezt pedig már csak kalibrálni kell az áramlási sebességhez...mondjuk ha dől a hajó akkor el állítódik a "műszer" [#awink]

000000000

Miért ne mérné ? [#nevetes1]
Menni kell egyet folyással megegyezően meg folyással ellentétesen nyél gázon majd átlagolod és megvan mit tud.
Havernak a 6 hengeres Mercury 2 ütemű motorral azzal a kis lélekvesztővel olyat megy, hogy csak a csiga van a vízben ! [#nevetes1]
Ha jól tudom piszkálás nélkül is 100 paci.