Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

e70p0gieb

És így néz ki önállóként.....

  

zozo

Mennyivel más a méret? Szerszám sugárnyi az eltérés?
Akkor lehet az is, hogy G40-nel ki kéne kapcsolni a szerszámsugár kompenzációt a második fájl elején.
Nincs kikapcsolva a G41 sehol.

De miért nem rajzolod le egyben és generálod a G-kódot a két részről egy fájlba.

e70p0gieb

Hú lehet  h jó nyomon vagy, mert annyi az eltérés.
Holnap kipróbálom......

000000000

Szia!
Próbáltam így is sajnos semmi,viszont észrevettem,hogy a leválasztó kártyán csak addig tudok 5 voltot mérni amíg a windows 7 be nem jelentkezik amikor bejön a rendszer kattanik a relé,megmozdul a motor és utána sehol nincs 5 volt!
a léptetőmotor kártyákat rá lehet kötni a soros portra ki iktatva a leválasztókártyát?
Még amit írtál megpróbálom,felcserélem a motor vezetékeit ha úgysem jó akkor passz nem tudom mi lehet a baj!

  

kaqkk007

Az engedélyező bemenetet nem kell bekötni .

TROMF22

Van néhány mechanikailag kiváló állapotú, 8-16-32 pólusú HARTING csatlakozóm. Apa-anya kompletten és szerencsére szerelhető vezetékbekötéssel.
Régi bontásból származnak és a tárolás alatt a csapokon és ellen oldali hüvely részeken sötétszürke-feketés elszíneződés látszik.
Kíméletesen kiszereltem néhány kontaktust, és száraz textillel erősen dörzsölve - minden segédanyag nélkül - egész szépen tisztult, de nem tökéletes.
Mi ennek a szakszerű módja?
Kontaktspré nevű löttyöket csak hírből hallottam. Érdemes azzal kombinálni?

  

000000000

Szia!
Nincs bekötve!
Most így van!
CLK->DIR
CW->STEP
CW,ÉS A CLK- ->GND

A motor kap áramot mert nem lehet elforgatni,amikor forgatnám a tengelyt a leválasztókártyán világít az aktuális led de a motor meg sem mozdul semelyik irányba!
és a léptetőmotor kártyán cem világít csak a power led!

000000000

Bocs rosszul írtam
CLK+ -> DIR
CW+  -> STEP
CW- ÉS A CLK-  -> GND

zozo


e70p0gieb

zozo! [#taps] megoldódott a G41-el.
Köszönöm a segítséget.

000000000

megfordítottam,ugyan az,csak egy irányba forog,bármelyik nyilat nyomom a klaviatúrán!
próbáltam a motoron megcserélni az A+ és az A-ot semmi csak a másik irányba forog,és persze ezt a B+  B- nál is!!

zozo

Hát azt csodálom, hogy fordított step-dir jellel is forgott egyáltalán ...
Normálisan, nyomatékosan forog, vagy csak kínlódva?
Biztos, hogy A_A és B_B egy egy tekercshez tartozik?

Ezután DIR-en kell jelszintet mérni.
A párhuzamos porton van-e, a breakout boardon van-e LOW/HIGH szint változás. Lehet, hogy a szoftver másik PIN-re küldi a DIR-t mint ahova kötötted, át kell nézni tüzetesen.
Valami nagyon el van kötve sztem.

000000000

Forog rendesen alig tudom lefogni a motort,megpróbáltam másik motorral is de annál is ez a jelenség!
A motor így van bekötve:



PIROS + KÉK
A+

SÁRGA + FEKETE
A-


FEHÉR + BARNA
B+

NARANCS + ZÖLD
B-
A leválasztó kártya és a meghajtókártya pedig e szerint van bekötve
CLK+ -> XS STEP
CW+ -> XD DIR
CLK-,CW-  -> XN GND

zozo

Csak azt tudom mondani, mint az előbb.
Mérd meg a drive-on, hogy egyik ill. másik irány esetén van-e feszültségváltozás a DIR+ DIR- között.
Ha mindig 0V vagy mindig 5V, akkor visszafelé kell keresgélni, hol akad el.

b4nm7gjvr

Dörzsivel letakarítod, és összeszerelés után az érintkező felületet befújkálod kontaktsprével, 1x-2x ki-be húzogatod és kész... szerintem...