Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

PSoft

Neked kell dönteni, hogy mennyit ér.
Nem ismerem a lehetőségeidet...

PSoft

Bennem is fölmerült a lehetőség, egyszerűen kihagyni a sorból a szakadt tekercset.
De, akkor is keresni kéne a végeket.:(

Motoros

"Kérdés, megér-e több óra tökölést?
Ha valami pótolhatatlan, semmivel nem kiváltható cucc lenne, én...megpróbálnám."

Hát ez az.Nekem valamikor volt ilyenem. Még üzemképes jó állapotában túladtam rajta.
Az volt a fő gondom, hogy a kövek lehúzása után is le akart ugrani az asztalról akkor is ha oda volt csavarozva.
Ugyanis a követ semmiképpen nem tudtam úgy rögzíteni, hogy merőleges legyen a tengelyre. Ennek oka az a billegős vagy pontatlanúl megmunkált öntött aluminium tárcsa volt, amire a motor felöl fekszik a kő . Ha ezt valahogyan felszabályoztam volna akkor talán. De erre akkor nem volt lehetőségem.
Aztán az is lehet, hogy csak az én példányom nem sikerült Szergejnek.
 Vettem egy magyar kéket azt a szivar alakút...azzal nem volt probléma.

PSoft

A Szergej lehet a "ludas"!:)

Többször cseréltem már rajta köveket, én nem tapasztaltam az általad írt problémát.

6rk75uezn

Na hogy ez nekem eszembe se jutott!
Ezt ki kell próbállnom.
Akkor ennek a motornak nem kell kondi,csak a térben eltolt segédfázis tekercsnek kell áram és indul ugye?
Itt volt aki azt mondta hogy közösiteni kell tehát megy a segédfázis tekercs egyfolytában.
Max az lenne a megoldás hogy kihagyni a szakadt rész,e akkor ugyan annyimfeszt kap kevesebb menetszám igy csak inditásra lehetne csak használlni.

Motoros

Barátom szokta mondani:
Nem a gép csinált minket, hanem mi a gépet!
Bármilyen műszaki problémát meg lehet oldani megfelelő szakértelemmel  (Murphy után szabadon)
Akkor egyszerűbb volt venni egy másikat.
Viszont az akkori enyhén primitív SzU termékekről nem volt rossz véleményem.
Volt egy kézi fúrópisztolyom az a földeletlen tipus, nagyon sajnálatos kinézetű...mármint mondjuk a retro Black and Deckelhez képest.
Talán még most is működne, ha megtalálnám.

6rk75uezn

Még egy kérdés.
Van egy 1~ 1100w-os motorom,nagyobbacska köszörűt fog hajtani,az volna a kérdésem hogy,hogy lehet azt megtudni hogy uzemmi kondis vagy inditó kondis?
Imi motorról van szó.

zozo

Azok indító kondisak, még relé is van, ami a nagy indítóáram hatására behúz, majd ahogy felpörög a motor, szépen leválasztja a kondit.

6rk75uezn

Köszi a meg erősitést!
Én is ûgy vélem hogy inditó kondis,már néztem is hogy az OZF 90 4ND lesz a tipusa amihez egy 120 uF-os inditókondit ajánlanakés hozzá egy 100/235-ös inditórelét,ami elvileg 23A-nál behúz (ráapcsolja a kondit),10A alatt meg elenged,tehát leválasztja.
De honnan lehet megállapitani hogy üzemi vagy inditókondis egy motor?

zozo

Hát ha be van kötve, akkor az indító vagy nyomógombbal vagy relével indítja a motort. Az üzemi pedig állandóra be van kötve a segédfázis tekerccsel sorba :)
Ha a dobozból veszed ki, akkor pedig az indítók általában feketék, az üzemi meg fehér.
Az indítók mindig nagyobb kapacitásúak, mivel csak szakaszosan üzemelnek.

PSoft


6rk75uezn

Ez oké,de nem értjük egymást.
Van kétfajta motor,üzemi és inditó kondis motor,úgy gondolom felépitésében is eltérnek,más a tekercselése.
Igy ezért az egyiket csak üzemimivel a másikt meg csak inditó kondival használjuk.(hatjuk).Nem?

6rk75uezn

Köszi,ebből néztem ki az adatokat.

PSoft

"De honnan lehet megállapitani hogy üzemi vagy inditókondis egy motor?"

Én úgy gondolom, a motor adattábláján levő típusszámból.
A típusszám alapján meg, kereshető valamilyen katalógusból, vagy az épp linkelt .doc-ból, amit Te is megtaláltál.

6rk75uezn

Bakker,azt nem irtam hogy nincs adat táblája.
Azért próbállomma tipust megtalállni,épitési nagyságból,fordulatból és áramfelvételből,(ajánlott inditó relé).